رضا قاسمیان،مهارت‌آموزی از مهم‌ترین نیازهای بازار کار است

رضا قاسمیان،مهارت‌آموزی از مهم‌ترین نیازهای بازار کار است

رضا قاسمیان،مهارت‌آموزی از مهم‌ترین نیازهای بازار کار است.

به گزارش کارواشتغال از خبرگزاری برنا ،رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد:اجرای طرح سرباز ماهر توسط جهاد دانشگاهی و اعتماد خانواده‌ها به مهارت فرزندانشان، درصد اشتغال آنان را افزایش می‌دهد و این طرح با ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان و کمک به اشتغال‌پذیری و تسهیل ورود آنان به بازار کار، نقش بسزایی در ایجاد اشتغال مناسب سربازان داشته است.

غنی‌سازی دوره‌های آموزشی طرح سرباز ماهر ضروری بوده و بازدید سربازان از واحدهای تولیدی و خدماتی موفق می‌تواند به آشنایی آنان با کسب‌وکارهای مختلف و فرا گرفتن راه و روش آغاز کار جدید و نحوه مدیریت مناسب آن کمک کند.

مهارت‌آموزی از مهم‌ترین نیازهای بازار کار است

امروزه مهارت‌آموزی یکی از مهم‌ترین نیازهای بازار کار است و افراد دارای تخصص و مهارت زودتر جذب بازار کار می‌شوند که در این راستا گذراندن آموزش‌های لازم مهارتی در دوران خدمت مقدس سربازی، به سربازان وظیفه در پیدا کردن شغل و کسب‌وکار مناسب بعد از پایان دوران خدمت، کمک می‌کند.

در جریان اجرای آموزش‌های مهارتی باید مشاوره‌های لازم به خانواده‌ها ارائه شود که فرزندشان در سایه طرح سرباز ماهر به یک فرد توانمند و دارای مهارت تبدیل شده و با کم‌ترین حمایت مادی و معنوی از سوی آنان می‌تواند کسب‌وکاری برای خود راه‌اندازی و به درآمد خانواده کمک کند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید