شمار جان باختگان و مفقودان سیل رو به افزایش

شمار جان باختگان و مفقودان سیل رو به افزایش

شمار جان باختگان و مفقودان سیل رو به افزایش

پیکر چهار نفر تاکنون در مناطق سیل زده مازندران پیدا شده است و احتمالا ۸ نفر هم مفقود شده اند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز مدیریت بحران استانداری مازندران در ادامه بررسی خسارت‌های سیل در شهرستان چالوس تاکنون چهار جنازه پیدا شده است و احتمال هشت مفقودی گزارش شده که هفت نفر از هشت مفقودی در منطقه واسکول چالوس از اتباع خارجی هستند.

بر اساس این گزارش پیگیری و جستجو برای پیدا کردن این افراد باجدیت در جریان است.

مرکز مدیریت بحران استانداری مازندران اعلام کرده است ۱۷ روستا در محور فرعی ناتر دلیر شهرستان نور مسدود و روستای پولاد کوه نیز در محاصره سیل است که تلاش‌ها برای بازگشایی راه فرعی این روستا برای ارسال لباس گرم و بسته‌های نان و آب و غذای کنسروی ادامه دارد.

بر اساس این گزارش خسارت‌ها در شهرستان‌های چالوس، نور، تنکابن و کلاردشت بود و به غیر از شهرستان‌های یاد شده تاکنون از دیگر مناطق استان گزارشی مبنی بر خسارت احتمالی بارش باران شدید و سیلاب به مدیریت بحران استانداری ارائه نشده است.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز امروز جمعه در مناطق سیل زده شهرستان چالوس و نور حضور یافت و در بررسی میدانی بر ضرورت بسیج مجموعه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان برای تسریع در کمک رسانی به مردم خسارت دیده تاکید کرد.

او از مدیران خواست تمام تلاش خود را معطوف کنند تا مردم هر چه سریعتر به شرایط عادی برگردند.


بازگشایی محور سیل زده هراز

فرماندار آمل گفت: محور هراز با تلاش ۳۰ ساعته راهداران برای تردد خودرو‌ها بازگشایی شده است.

،سید عباس حسینی گفت: محور هراز از بامداد پنجشنبه ششم مردادماه دچار سیلاب شده و تعداد زیادی خودرو در مسیر محور هراز گرفتار شده بودند که در کمتر از ۱۲ ساعت از بروز سیل، خودرو‌های در راه مانده از محور تخلیه و محور مسدود اعلام شد.

او افزود: بیش از یک متر گل و لای یک لاین از محور هراز را در محدوده بایجان پوشانده بود که با حضور بیش از ۱۵ دستگاه لودر و کامیون دستگاه‌های خصوصی و دولتی عملیات تخلیه گل و لای انجام شد.

فرماندار آمل ادامه داد: خوشبختانه این سیل که در محدوده بایجان تا وانا رخ داد تلفات جانی نداشت، اما خسارت‌های بسیاری در حوزه راه و باغات به بار آورد.

حسینی گفت: با کمک رسانی نیرو‌های جمعیت هلال احمر و نیرو‌های مردمی کمترین خسارت انسانی به شهروندان در محور هراز ایجاد نشد.

فرماندار ویژه آمل گفت: با ۳۰ ساعت تلاش شبانه‌روزی گل و لای از محور هراز پاکسازی و تردد برای شهروندان از ساعت۱۸ روز جمعه هفتم مرداد ماه تسهیل شده است.

او به مردم توصیه کرد با توجه به هشدار‌های هواشناسی و سازمان مدیریت بحران، از ترددغیرضروری در محور هراز و جاده‌های کوهستانی خودداری کنند.


آخرین رنگ بندی کرونایی در مازندران

بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی هشت شهر مازندران در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

، بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی هشت شهر مازندران در وضعیت قرمز قرار گرفتن و هیچ شهر مازندران در وضعیت آبی قرار ندارد.

طبق بررسی آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی در مازندران آخرین وضعیت رنگ بندی استان اعلام شد:

بر اساس این گزارش، ۸ شهرستان قرمز، ۶ شهرستان نارنجی و ۸ شهرستان زرد و رنگ آبی کرونایی از مازندران رخت بر بست.

بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ۳۱ تیر ماه هیچ منطقه‌ای در استان مازندران آبی نیست،

وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان مازندران:

شهرستان‌های وضعیت قرمز:
ساری، بهشهر، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، آمل، نکا و گلوگاه

شهرستان‌های وضعیت نارنجی:
بابلسر، تنکابن، سیمرغ، سوادکوه شمالی، محمودآباد و فریدونکنار

شهرستان‌های وضعیت زرد:
گلوگاه، چالوس، رامسر، میاندورود، بابل، عباس آباد، نور و نوشهر

شهرستان‌های وضعیت آبی: —

 

تکمیل واکسیناسیون، ماسک زدن، استقرار تهویه مناسب در اماکن سربسته، رعایت و مراقبت بهداشتی به ویژه در تجمعات الزامی است.


مازندران

قهرمانی بکتاش بهنمیر در رقابت‌های هندبال نوجوانان دختر

بکتاش بهنمیر در رقابت‌های هندبال نوجوانان دختر مازندران به مقام قهرمانی دست یافت.

، در دیدار نهایی این مسابقات که امروز در نوشهر برگزار شد، تیم بکتاش بهنمیر با نتیجه نزدیک ۱۵ بر ۱۳ تیم مدعی حاج حسن ساری را شکست داد و جام قهرمانی مسابقات را بالای سر برد.

در دیدار رده بندی این مسابقات هم دو تیم نوشهری جهاندار و نواندیشان به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم نواندیشان با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ برابر همشهری خود در رده سوم ایستاد.

تیم بکتاش بهنمیر با کسب مقام قهرمانی در این مسابقات، به عنوان نماینده مازندران در مسابقات قهرمانی کشور شرکت خواهد کرد.

رقابت‌های هندبال نوجوانان دختر مازندران امسال با حضور ۱۲ تیم در دو گروه غرب و شرق برگزار شد که در نهایت چهار تیم تیم حاج حسن ساری، نواندیشان نوشهر، بکتاش بهنمیر و جهاندار نوشهر به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کردند.
آکادمی جهاندار نوشهر هم بعنوان تیم اخلاق معرفی شد.

این مسابقه با سرپرست کلی زهره جلالیان راد، سرپرست فنی مهری احمدعلی نژاد، نظارت داوری طیبه رمضانی و قضاوت؛ منیره نامجو، راحله نصرالله پور، ساجده اسدالله زاده، پورکیوان و قربانی برگزار شد.

آیین اهدای جوائز و جام‌های قهرمانی به تیم‌های برتر با حضور مهدی معصومی رئیس هیات هندبال مازندران، و برخی از مسئولاانی استانی و شهرستانی برگزار شد.


تداوم بارشها در مازندران/ هشدارها را جدی بگیرید

هواشناسی مازندران نسبت به تداوم سامانه بارشی در استان تا دوشنبه و احتمال سیلاب های ناگهانی هشدار داد.

، کارشناس هواشناسی گفت: امروز جمعه هفتم مرداد ماه با تقویت جریانات شمالی بر مقدار بارندگی‌ها اضافه می‌شود و شاهد کاهش دما خواهیم بود.

غلامپور افزود: وضعیت جوی ناپایداری تا دوشنبه در استان حاکم خواهد بود و در ارتفاعات و دامنه ها شاهد بارشهای رگباری و رعد و برق خواهیم بود.

او گفت: صاعقه جاری شدن روانآب و احتمال وقوع سیلاب‌های محلی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، ریزش سنگ، رانش زمین، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ها و محور‌های کوهستانی، از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود.

اوگفت: هم استانی‌ها و مسافران در این مدت از تردد، تفرج و برپایی چادر و کمپ در بستر و حاشیه رودخانه ها، مسیل‌ها و فضا‌های باز جدا خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: رانندگان هنگام تردد در محور‌های مواصلاتی استان بویژه در هنگام شب و عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از پلیس راهور و نیرو‌های راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.

غلامپور افزود: کوهنوردان و گردشگران با توجه به پیش بینی وقوع صاعقه و بارش‌های رگباری از صعود به ارتفاعات و مناطق باز کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در دهانه رودخانه‌ها و مسیل ها، جداً خودداری کنند.

او ادامه داد: کشاورزان و شالیکاران در صورت امکان نسبت به برداشت و دروی محصول شالی اقدام کنند.

غلامپور افزود: از روز سه شنبه تا پایان هفته آسمان استان عمدتا آفتابی خواهد شد.

 

او همچنین گفت: دریا امروز مواج است و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

منبع : خبرگزاری صداوسیمای مازندران


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید