فصل نوینی از تعاملات مهارتی بین دو کشور ایران و تاجیکستان آغاز می‌شود

فصل نوینی از تعاملات مهارتی بین دو کشور ایران و تاجیکستان آغاز می‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از آغاز فصل نوینی از تعاملات مهارتی بین دو کشور ایران و تاجیکستان خبر داد.

کارواشتغال به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامحسین حسینی نیا،معاون وزیرکار در دیدار با نظام الدین زاهدی، سفیر کشور تاجیکستان با تأکید بر تدوین نقشه راه، برای اجرایی کردن همکاری های آموزشی و مهارتی بین دو کشور اظهار داشت: کشور ایران، آمادگی تبادل تجارب مهارتی خود را به کشورهایی مانند امارات، عمان، عراق و افغانستان اعلام کرده است و با کشور تاجیکستان نیز فعالیت آموزشی خود را آغاز می کند.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور تاجیکستان درخصوص گسترش تعاملات مهارتی با ایران و همکاری وزارت محنت این کشور با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، افزود: مربیان آزموده و مجهز به علم روز کشور ایران، آمادگی تبادل تجربیات با مربیان آن کشور و ارائه آموزش های مهارتی به متقاضیان مهارت آموزی را دارند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اعلام کرد: این سازمان با داشتن ۶۴۰ مرکز آموزشی و کارگاه های آموزشی مجهز و بیش از ۱۲ هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد، آمادگی اعزام مربی و انتقال دانش و مهارت آموزش خود به مربیان تاجیکستان را دارد.

وی تصریح کرد: ارائه ی استانداردهای مهارتی در قالب کتاب صوتی و برگزاری مسابقات مهارت دو جانبه بین جوانان دو کشور نیز می تواند در این امر، موثر باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای از جمهوری تاجیکستان خواست تا ضمن احصاء نیازهای آموزشی کشورشان از مراکز مهارت آموزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای این کشور، بازدید کنند.

در ادامه ی این دیدار، سفیر کشور تاجیکستان، ضمن ابراز خشنودی از همکاری با کشور ایران، اعلام کرد: هدف ما، راه اندازی مراکز مهارت آموزی کشورمان به خصوص برای آموزش قشر بزرگسال و بازآموزی مجدد شاغلین است و آمادگی دارد تا از طریق حضوری و مجازی، اعزام مربیان، دعوت از مربیان کشور خود به ایران در جهت مهارت آموزی و یا ارتباط مستقیم با مراکز مهارت آموزی سازمان به تبادل تجربیات با ایران بپردازد.

نظام الدین زاهدی، در این دیدار با توجه به تأکید رئیس جمهور کشور متبوعش در سفر به ایران، خواستارآموزش ویژه در دو رشته ی مهارتی صنایع غذایی (شیرینی پزی و قنادی) و هنرهای دستی (قالی بافی) به مهارت جویان تاجیکی شد.

بنا براین گزارش، در این دیدار که با حضور نظام الدین زاهدی، سفیر کشور تاجیکستان، مظفر محمدی،رایزن سفارت، علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت و سیدمازیار علوی، مدیرکل دفتر ریاست ،حقوقی، روابط عمومی و امور بین الملل  سازمان برگزار شد، یادبودی از دستاوردهای مهارتی کارآموزان از سوی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به سفیر تاجیکستان اهدا شد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید