مشروح مهمترین اخبار استان گیلان ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

مشروح مهمترین اخبار استان گیلان ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در رشت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف بیش از ۲ هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق در بازرسی از انبار یک باربری در رشت خبر داد.

سرهنگ ارحام عفت‌دوست با بیان اینکه با دریافت خبر دپوی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق داخل انبار باربری در یکی از محله‌های رشت، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت گفت: با انجام اقدامات نامحسوس و بررسی‌های همه جانبه، صحت موضوع محرز و محل دقیق نگهداری این لوازم شناسایی شد.
وی افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل مورد نظر، ۲ هزار و ۴۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق را کشف کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان با اشاره به اینکه متهم ۴۵ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد گفت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۲۲۰ میلیون ریال برآورد کردند.


سالی پربار برای چایکاران

برداشت چین دوم برگ سبز چای از باغ‌های شمال کشور

از امروز چایکاران شمال کشور برای برداشت چین دوم برگ سبز چای وارد باغ‌های خود شدند.

 رئیس سازمان چای کشور گفت : چین دوم برگ سبز چای از ۲۸ هزار هکتار باغ چای گیلان و مازندران آغاز شده است.

حبیب جهانساز با اشاره به خرید ۵۰ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۴۵۳ میلیارد تومان از باغ‌های چای شمال، افزود: امروز هم ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حساب چایکاران واریز شده که با این پرداخت، ۳۷۰ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، معادل ۸۲ درصد بهای چای خریداری شده از چایکاران گیلان و مازندران به حسابشان واریز شد.

وی با بیان اینکه کارخانجات چایسازی برای دریافت برگ سبز چای از چایکاران آمادگی دارند، اضافه کرد: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۷۶ تن چای خشک در کارخانجات شمال تولید شده است.

بیش از ۵۵ هزار خانوار چایکار در گیلان و مازندران در ۲۸ هزار هکتار باغ به پرورش و تولید برگ سبز چای اشتغال دارند


تخریب یک واحد خدماتی در بستر تالاب بین المللی انزلی

دادستان بندر انزلی از اجرای حکم تخریب و قلع و قمع یک رستوران غیرمجاز در بستر تالاب بین المللی انزلی خبر داد.

 ، دادستان بندر انزلی با تاکید بر برخورد با متخلفان و متصرفان عرصه تالاب، با بیان اینکه این واحد خدماتی، بنایی با ۲۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت هزار متر مربع غیرمجاز ساخته شده بود گفت: صاحب این واحد با استفاده از سازه‌های سخت و بدون مجوز این واحد خدماتی و رستوران را ساخته بود که با دستور دستگاه قضایی تخریب شد.
اکبر سبحانی با اشاره به اینکه در ۶ ماه گذشته حکم تخریب ۳ واحد خدماتی و رستوران که به صورت غیرمجاز در تالاب ساخته شده بود صادر شد افزود: روند بررسی تخلفات واحد‌های خدماتی و اقامتی در حاشیه تالاب ادامه دارد.


باحضور سفیر فنلاند در گیلان

توسعه روابط پیشرفته گیلان و کشورفنلاند در حوزه زیست محیطی

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از همکاری و توسعه روابط کشور فنلاند با گیلان در حوزه مدیریت پسماند و آب خبرداد.

رضا زمانی امروز در دیدار سفیر فنلاند در ایران و هیات همراه با اشاره به موقعیت جغرافیایی گیلان در کشور و تنوع زیست محیطی این استان گفت: باتوجه به شباهت زیست محیطی گیلان و فنلاند همکاری این دو کشور در حوزه محیط زیست، مدیریت پسماند و احیای تالاب بین اللملی انزلی می‌تواند موثر باشد.
سرپرست مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: گیلان سومین استان پرتراکم کشور و شهر رشت بزرگترین شهر شمال ایران است که ۴۹ درصد آن را جلگه و کوهپایه تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به ۹۶ رودخانه دایمی و فصلی در گیلان گفت: ۸۲ درصد فاضلاب‌های خانگی استان وارد طبیعت می‌شود که مدیریت پسآب‌ها و پسماند از الویت‌های حفاظت محیط زیست گیلان است.
وی به تولید روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله در گیلان اشاره کرد و افزود: فنلاند جزو کشور‌های پیشرو در خصوص محیط زیست است و همکاری این کشور با گیلان در خصوص انتقال تکنولوژی، دانش نوین و بهره گیری از نیرو‌های متخصص می‌تواند به مدیریت پسماند و آب و نیز حفاظت از محیط زیست استان کمک کند.
سفیر فنلاند در ایران هم در این دیدار ضمن قدردانی از محیط زیست استان برای برقراری روابط خارجی گفت: برای فنلاندی‌ها سفر به کاسپین و دریای خزر شگفت انگیز است، چون این استان شباهت زیستی و نقاط مشترک زیادی به کشور فنلاند دارد.
کاری کاهیلوئوتو با اشاره به توسعه روابط در حوزه مدیریت آب و حفظ محیط زیست ۲ کشور فنلاند و ایران به ویژه گیلان افزود:با توجه به توسعه کریدور شمال و جنوب امیدواریم که این روابط در آینده پیش‌رو روز به روز گسترش پیدا کند.
وی همچنین از آمادگی کشور فنلاند برای همکاری با گیلان در خصوص استفاده از انرژی‌های پاک و پایدار و مسایل زیست محیطی مانند مدیریت پسماند، پساب‌ها و آب خبرداد.
همچنین خواهرخواندگی تالاب بین‌المللی انزلی و جنگل‌های گیلان پیشنهاداتی بود که محیط زیست گیلان به کشور فنلاند داد، تا در این خصوص تصمیم گیری شود.


تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر بازار گیلان

گروه‌های گشت تعزیرات حکومتی گیلان برای مبارزه با گرانفروشی و انواع تخلفات صنفی، تعداد بازرسی‌ها را افزایش داده اند.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان در حاشیه بازرسی‌های صنفی امروز در رشت، با اشاره به دستور اکید سران سه قوه برای تشدید نظارت‌ها بر بازار ، گفت: گروه‌های گشتی مشترک این اداره کل با دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و اصناف، روزانه بر حوزه‌های مختلف صنفی نظارت می‌کنند. 

مرتضی امینی افزود: با اِعمال تغییر قیمت در برخی اقلام و کالا‌ها، عده‌ای سودجو از فضای موجود سوء استفاده کرده و با گرانفروشی، کم‌فروشی، احتکار و قاچاق کالا، افزایش التهاب و بی نظمی اقتصادی در بازار ایجاد می‌کنند که با افزایش این نظارت‌ها باید جلوی این سوء استفاده‌ها و سودجویی‌ها گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: با اعمال اختیارات جدید، قاضی اداره کل تعزیرات حکومتی در گشت‌های روزانه به محض برخورد با تخلف‌های صنفی، دستور تعطیلی واحد صنفی را صادر و با تنظیم صورتجلسه این دستور اجرا می‌شود.

در بازرسی‌های امروز گروه‌های نظارتی، چند واحد صنفی به دلیل اعمال تخلف هایی، چون گرانفروشی، ارائه نکردن صورتحساب خرید و فروش و همچنین تخلفات بهداشتی که با سلامت و امنیت غذایی مصرف کنندگان ارتباط مستقیم داشت، با دستور قاضی اداره کل تعزیرات حکومتی، پلمب شد.


توسعه زیست بوم نوآوری

راه‌اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری‌های نوین شهرداری رشت

تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری رشت و پارک علم و فناوری گیلان برای راه‌اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری‌های نوین شهری امضاء شد.

این تفاهم‌نامه با حضور شهردار رشت ، اعضای شورا و رئیس پارک علم و فناوری گیلان در شهرداری رشت ، منعقد شد.
این تفاهم نامه برای توسعه زیست بوم نوآوری و راه‌اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری رشت و با هدف توسعه همکاری‌های علمی و فناوری و ارتباط سازمان یافته بین پارک علم و فناوری گیلان و شهرداری رشت در بهره‌مندی از ظرفیت‌های هر یک از این دو سازمان به امضاء رسید.

همکاری مشترک علمی ، پژوهشی و تحقیقاتی شهرداری و پارک برای راه‌اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری‌های نوین شهری با استفاده از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود با توسعه و انتقال فناوری، نهادینه‌سازی و توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان مورد نیار شهر رشت از موضوعات این تفاهم نامه است.

همچنین تبادل دانش و تجربیات در طرح‌های حوزه شهری، شهرسازی و پسماند، کاربردی کردن و تجاری‌سازی پژوهش‌ها و بکارگیری استارتاپ‌ها در حوزه مدیریت شهری ، برای تحقق شهر هوشمند از اهداف این همکاری مشترک است.


اعلام تعرفه‌های درمانی در گیلان

دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز گفت: هیات وزیران تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ در بخش‌های مختلف را برای اجرایی شدن اعلام و ابلاغ کرد.
دکتر حیدرعلی بالو افزود: همه‌ی اطلاعات و دستوالعمل‌های تعرفه‌های پزشکی در سایت سلامت و درمان دانشگاه علوم پزشکی در دسترس است.
تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ مصوب هیات وزیران در اکسل زیر قابل دریافت است.

اعلام تعرفه‌های درمانی در گیلان

منبع:خبرگزاری سداوسیمای مرکز گیلان


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید