مهمترین عناوین اخبار مازندران ۴ تیر ۱۴۰۴

مهمترین عناوین اخبار مازندران ۴ تیر ۱۴۰۴

صدور حواله برای ۱۹۴ هزارتُن اقلام اساسی در بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل از صدور ۱۹۴ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم اقلام اساسی، خرداد امسال در این شهرستان خبر داد.

محسن علی گل زاده با اعلام این خبر گفت: اقلام شامل ۸۴ تُن شکر، ۶۰ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد و ۵۰ تُن برنج وارداتی بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل افزود: این کالا‌ها با هدف تنظیم بازار و در شبکه‌های منتخب شامل تعاونی‌های مصرف، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و نیز واحد‌های صنفی مختلف توزیع شد.
علی گل زاده تصریح کرد: در راستای رصد و پایش بازار، رزمایش نظارت و بازرسی بازار کالا‌های اساسی با حضور اعضای گروه نظارت و بازرسی شهرستان بابل انجام می‌شود.


آغاز بارگیری نهاده های دامی از بزرگترین بندر کرانه خزری

بیش از ۱۱ هزار تن نهاده دامی از بندر امیرآباد در حال ارسال به سراسر کشور است.

رییس اتحادیه دامداران کشور با بیان اینکه ۴ کشتی نهاده دامی ذرت در بندر امیرآباد تخلیه و برای نقاط مختلف کشور بارگیری شد، گفت:حدود ۱۲ هزار تن ذرت حجم این محموله نهاده  است که می‌تواند بخشی از نیاز دامداران را تامین کند.

عالی با اشاره به اینکه ماه گذشته (خرداد) ۳۰‌هزار تن ذرت در امیرآباد تخلیه و برای دامداران ارسال شد، افزود: از دامداران می‌خواهیم به حاشیه پردازی‌های برخی در فضای مجازی توجهی نکنند و صبور باشند، زیرا تا آخر همین هفته تمام سفارش‌هایی که دامداران در سامانه بازارگاه ثبت کردند، به دست شان خواهد رسید.
گفته می‌شود؛ سه ماه نخست امسال، ۱۱۰ کشتی حامل بیش از ۳۵۰ هزار تن نهاده دامی در بندر امیرآباد پهلو گرفته اند که این نهاده‌ها به استان‌های مختلف کشور ارسال شد.


خودنمایی نخستین خوشه های برنج در شالیزار‌های محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از خودنمایی نخستین خوشه های برنج در شالیزار‌های این شهرستان خبر داد.

 محمد هادی زاده گفت: نخستین خوشه های برنج، رقم طارم هاشمی در ۵ هکتار شالیزار‌های بخش مرکزی شهرستان محمودآباد به بار نشست.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: قَطعِ فرآیند خشکاندن مزرعه، لزوم ادامه آبیاری منظم با شروع فاز زایشی و در صورت امکان محلولپاشی با کود تقویتی حاوی مقادیر بالای پتاسیم برای بهبود رشد و نمو خوشه و نیز افزایش عملکرد در این مزارع توسط کارشناسان توصیه شد.
هادی زاده با اشاره به وجود ۱۷ هزار و ۵۴۵ هکتار شالیزاری در شهرستان محمودآباد است گفت: نخستین نشاء برنج ۲۵ فروردین امسال در این شهرستان انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد پیش بینی کرد: ۹۵ هزارتُن شلتوک برنج امسال در شالیزار‌های کشت اول شهرستان تولید شود.


پیوستن واحد چهار بخار نیروگاه نکا به شبکه سراسری برق کشور

واحد چهار بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا پس از انجام تعمیرات غیرمترقبه وارد مدار تولید شد.

مدیر امور بهره برداری نیروگاه بخار گفت: درپی افزایش نشتی آب از پکینگ ولو وزل بویلر و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق کشور، واحد چهار بخار برای بررسی و رفع اشکال از مدار تولید خارج شد.
سید ابوالقاسم محمدی افزود: با توجه به شبکه برق کشور، همکاران فعالیت‌های تعمیراتی مورد نیاز را به سرعت آغاز کرده و با تعویض محور و پکینگ دور آن، این واحد پس از ۳۸ ساعت و با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور پیوست.
یادآور می‌شود، نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۲۱۴ مگاوات، به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور، بیش از ۴ درصد برق کشور را تامین می‌کند.


انجام بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ ماموریت اورژانسی در بابل

رئیس اورژانس بابل: خرداد امسال ۲ هزار و ۶۱۹ ماموریت در اورژانس ۱۱۵ این شهرستان ثبت شد.

دکتر لعلی گفت: از این تعداد ماموریت اورژانسی، ۱۶۶۹ ماموریت جاده‌ای و بقیه شهری بوده است.
رئیس اورژانس بابل افزود: ۱۲۶۴ بیمار یا مصدوم شامل ۴۷۴ شهری و بقیه جاده‌ای در این ماموریت ها، به بیمارستان‌های شهرستان منتقل شدند.
دکتر لعلی، میانگین زمان حضور بر بالین بیمار یا مصدومان برای ماموریت‌های شهری ۸ و برای ماموریت‌های جاده‌ای ۱۵ دقیقه اعلام کرد.
رئیس اورژانس بابل تصریح کرد: همچنین خرداد امسال، ۵۵۳ ماموریت تصادفی شامل ۱۵۸ شهری و بقیه جاده‌ای انجام شد.
دکتر لعلی با اشاره به رتبه یک ماموریت‌های تصادفی، در ماموریت‌های سازمان اورژانس پیش بیمارستانی بابل (خرداد امسال) گفت: ماموریت‌های قلبی با ۱۴۰، تنفسی ۶۷، مسمومیت ۵۵ و CPR موفق یک مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
رئیس اورژانس بابل افزود: ۹ هزار و ۱۶۸ بار تلفن‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان خرداد امسال به صدا در آمد که ۴۲۰ مورد مزاحمت بوده است.


گرامیداشت هفته قوه قضاییه

همایش فعالان صلح وسازش درمازندران

حل وفصل دعاوی به روش غیر قضایی و صلح وسازش برمحور سند تحول قضایی قرار دارد.

رئیس کل دادگستری مازندران درهمایش فعالان صلح وسازش با تاکید بر گسترش فرهنگ صلح وسازش، حل وفصل دعاوی با روش غیر قضایی را سودمند وکم هرینه و سیاست قوه قضائیه راجایگزینی این روش با رسیدگی قضایی دانست.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به اینکه درسند تحول قضایی بر استفاده ازهمه ظرفیت‌ها برای روش‌های غیرقضایی تاکید شده افزود: نباید تنها ازاعضای شورای حل اختلاف توقع برقراری صلح وسازش داشت بلکه قضات نیزحین رسیدگی باید دربرقراری صلح وسازش نقش آفرین باشند و دردادسراها، دادگاه‌های بدوی، تجدیدنظر واجرای احکام هم موضوع صلح وسازش به صورت ویژه پیگیری واجرا شود.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت واحد‌های مشاوره تاکید کرد وگفت: به جای تحمیل روش‌های قضایی و طی مراحل طولانی رسیدگی، بسیاری از موضوعات قابل صلح و سازش می‌تواند درمراکز مشاوره حل و فصل شود.
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه پارسال مراکز مشاوره توانستند با روش‌های خود ۵/۲۲ درصد صلح وسازش ایجادکنند که امیدواریم این رقم امسال به ۵۰ درصد برسد.
حجت الاسلام اکبری همچنین به نقش کلانتری‌ها وپاسگاه‌ها دربرقراری صلح وسازش اشاره و خاطرنشان کرد:پاسگاه‌ها وکلانتری با اصلاح ذات البین می‌توانند به کاهش پرونده‌های کیفری و رفع اختلاف‌ها، نزاع‌ها، کدورت‌ها کمک کنند و مانع وقوع جرم و تکرار آن شوند.
وی همچنین آسیب شناسی آمار بالای قتل دراستان را ضروری دانست و گفت: علت بسیاری از قتل ها، گرفتن تصمیمات حین عصبانیت است که باید کنترل خشم وغضب ومهارت‌های زندگی به نحو مطلوب و موثرآموزش داده شود.

درپایان همایش، رئیس کل دادگستری مازندران از جمعی از قضات وفعالان صلح وسازش وهمچنین خانواده هایی که با گذشت واعلام رضایت موجب رهایی محکومان به قصاص شدند ، تقدیر کرد.


منبع : خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید