نائب رئیس بسکتبال: استخدام سرمربی خارجی ضروری اما هزینه بر است

نائب رئیس بسکتبال: استخدام سرمربی خارجی ضروری اما هزینه بر است

کارواشتغال به نقل از ایرنا– نائب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال گفت: باید بودجه خاصی برای پرورش و حمایت از دختران داشته باشیم. استخدام سرمربی خارجی بسیار ضروری است؛ اما باید بتوانیم از پس هزینه‌های آن بربیاییم.

فتانه ملک در گفت‌وگو با ایرنا درباره مسابقات پیش روی دختران بسکتبال ایران، اظهار داشت: تیم بسکتبال سه نفره دختران زیر ۱۷ سال ۲۲ مهر ماه به مسابقات کاپ آسیا اعزام می‌شود. این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۹ در رده زیر ۱۸ سال برگزار شد و امسال پنجمین دوره آن برپا خواهد شد.

وی افزود: فدراسیون بین‌المللی بسکتبال(فیبا) در نظر دارد تا حمایت بیشتری از رده‌های پایه انجام شود و به همین دلیل تاکید ما هم در حمایت از رده‌های پایه است. اکنون دختران در اردوی متصل به اعزام حضور دارند و از بین ۶ نفر، چهار نفر را راهی کاپ آسیا در مالزی خواهیم کرد.

نائب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال گفت: اکنون در رده‌های دیگر مسابقه‌ای نداریم و تنها به دنبال برگزاری مسابقات داخلی چون لیگ در اواخر مهر ماه و المپیاد استعدادهای برتر نونهالان هستیم. این المپیاد توسط وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در لیگ برتر بسکتبال زنان ۹ تیم اعلام آمادگی کردند. چنانچه وضعیت یک تیم دیگر مشخص شود با همان ۱۰ تیم مسابقات برگزار خواهد شد. هر چند یک تیم انصراف قطعی داده است و در این صورت مجبوریم لیگ برتر را با حضور هشت تیم برگزار کنیم. همه تلاش ما این است که ۱۰ تیم در قرعه کشی لیگ برتر شرکت کنند.

ملک یادآور شد: اکنون ملی‌پوشان جذب تیم های لیگ برتری شدند و تیم ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. در قوانین پیش بینی شده تیم‌ها می‌توانند ۲ بازیکن خارجی هم در ابتدای فصل و نیز در زمان برگزاری مرحله پلی آف جذب کنند. تیم‌ها باید بازی اول را انجام دهند و ارزیابی لازم را به عمل آورند و بعد بازیکن خارجی جذب کنند. هر چند بازیکنان باکیفیت خوبی در ایران داریم و شاهد رقابت خوبی در این فصل خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تاریخ برگزاری بازی های عرب آسیا که قرار بود شهریور برگزار شود؛ اما به تعویق افتاد، گفت: ما اردوی تیم ملی را برگزار کردیم و بازیکنان از آمادگی لازم برخوردار هستند. هر زمانی که لبنان اعلام کند، دختران را راهی این مسابقات خواهیم کرد.

نائب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: زمان زیادی از حضور دختران ما در عرصه بین المللی نمی‌گذرد و به همین دلیل با تیم‌های قاره کهن فاصله داریم. باید در قسمت استعدادیابی کار بیشتری می‌شد تا این فاصله کم شود. باید بتوانیم با کمک گرفتن از مشاوران فنی و تجربه‌های سرمربیان خارجی و توجه به آموزش این فاصله را کمتر کنیم. با اردوهای کوتاه مدت نمی‌توانیم فاصله خود را با تیم‌های آسیایی جبران کنیم.

وی گفت: باید در طول سال اردو و بازیکنان را زیر نظر داشته باشیم. کما اینکه تعداد زیادی به اردو می‌آیند و از بین این دختران استعدادها را انتخاب می‌کنیم. مربیان ویژه‌ای را می‌فرستیم تا استعدادها را پیدا کنند. هرچند این کار نیازمند هزینه و حضور حامیان مالی برای حمایت از رده‌های مختلف است. برگزاری اردو هزینه یادی می‌طلبد. باید بودجه خاصی برای پرورش و حمایت از دختران داشته باشیم. استخدام سرمربی خارجی بسیار ضروری است؛ اما باید بتوانیم از پس هزینه‌های آن بربیاییم.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید