نظارت بر صادرات از طریق دو پست قرنطینه در انزلی و آستارا

نظارت بر صادرات از طریق دو پست قرنطینه در انزلی و آستارا

کارواشتغال به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت : ۸۵ درصد محصولات کشاورزی صادراتی ایران به کشور‌های اوراسیا از طریق مرز‌های آستارا صادر می‌شود و لازم است محصولات کشاورزی را که در باغ‌های استان و منطقه تولید می‌شود به دقت کنترل شود.
محمد ابراهیم محمدی در بازدید از پست قرنطینه نباتی گمرک آستارا اضافه کرد: گیلان دو پست قرنطینه نباتی در مرز آستارا و شهرستان انزلی دارد که بیشتر محصولات وارداتی از کشور روسیه مانند چوب و غلات و عمده محصولات صادراتی در این دو پست قرنطینه می‌شود.
وی با اشاره به صادرات روزانه کیوی افزود : در همین فصل کاهو ، فلفل دلمه ، محصولات گلخانه‌ای و بادمجان از سایر استان‌های کشور وارد آستارا شده و از این مرز به کشور‌های اوراسیا صادر می‌شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بیان کرد : محصولات کشاورزی گیلان و بسیاری از استان‌های کشور از مرز آستارا صادر می‌شود و صدور گواهی بهداشتی باید بر اساس شیوه نامه‌های ابلاغی باشد.
محمد ابراهیم محمدی ادامه داد: در روز‌های گذشته مشکلاتی در رابطه با محصولات صادراتی ایران به اوراسیا پیش آمد و گواهی سلامت محصول و باقی مانده سموم، فلزات سنگین، آفت کش‌ها و نیترات مدنظر کشور‌های مقصد از جمله دلایل برگشت محصولات بوده است.
وی با توصیه به کشاورزان در رعایت دستورالعمل‌های مصرف سموم گفت : دلیل اصلی مشکلات به وجود آمده این است که وقتی یک سم و آفت کش محصول کشاورزی در کشوری ثبت نشود از نظر آن کشور دچار مشکل است.

برای دیدن سایر اخبار گیلان لیک زیر را کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-گیلان/

 

برای دیدن اخبار گیلان در پیج ایستاگرام تخصصی اخبار گیلان لینک زیر گیله خبر را دنبال کنید:

https://www.instagram.com/gile_khabar


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید