کشف ۵۸ تن ماکارونی احتکار شده در رشت

کشف ۵۸ تن ماکارونی احتکار شده در رشت

کشف ۵۸ تن ماکارونی احتکار شده در رشت

یک انبار پخش مواد غذایی با ۵۸ تن ماکارونی احتکار شده در رشت کشف و ضبط شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: در یکی از انبار‌های پخش مواد غذایی در رشت ۵۸ تن ماکارونی احتکار شده کشف شد.
مرتضی امینی گفت: اقلام کشف شده با قیمت مصوب بین مردم توزیع شد.
وی با اشاره به آغاز طرح مردمی سازی یارانه‌ها گفت: سازمان تعزیرات حکومتی نیز به عنوان مرجع اصلی رسیدگی به تخلفات اقتصادی کار شبانه روزی را در سراسر استان آغاز و اقدامات نظارتی را تشدید کرده است و در صورت مشاهده تخلف و احتکار علاوه بر مجازات ۱۰ برابری، انبار کالا‌های احتکاری هم پلمب می‌شود.
وی از تشکیل کمیته اقدام مشترک خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی وظیفه تامین کالا، صمت وظیفه نظارت و بازرسی و تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به تخلفات و اقدامات قانونی را بر عهده دارد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی از برخورد شدید با سود جویان خبر داد و گفت: مردم می‌توانند با سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ صمت به امر نظارت کمک کنند.


 

تجهیز طرح‌های سالم سازی سواحل آستارا با ۵۵۰ میلیون تومان هزینه

فرماندار آستارا از تجهیز طرح‌های سالم سازی سواحل این شهرستان با ۵۵۰ میلیون تومان هزینه خبر داد.

فرماندار آستارا در جلسه ستاد ساماندهی سواحل این شهرستان با اشاره به بازگشایی و ارائه خدمات در سواحل پس از ۲ سال گفت: با همکاری شهرداری ۹۰ درصد تجهیز و بهسازی طرح‌های ساحلی شهر آستارا با ۵۵۰ میلیون تومان هزینه شامل تجهیز روشنایی، تعمیر آلاچیق‌های چوبی و سرویس‌های بهداشتی انجام شده و طی روز‌های آینده آماده ارائه خدمات به گردشگران و شهروندان است.
عنایت رضایی‌پور با اشاره به اینکه شهرداری آستارا تابلو‌های هشدار دهنده و راهنمایی در طرح‌های سالمسازی نصب کرده گفت: نحوه قرارداد ناجیان غریق نیز از استانداری استعلام شده و کمبود همیار پلیس نیز باید در کمترین زمان ممکن رفع شود.
وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در نوار ساحلی گفت: باید تلاش شود با اجرای برنامه‌های سرگرم کننده فضای مناسبی برای استفاده گردشگران در سواحل فراهم شود.


تامین همه کالا‌های اساسی مورد نیاز گیلان

رئیس جهاد کشاورزی گیلان از تولید روزانه ۶۰۰ تن مرغ در استان خبر داد.

 صالح محمدی در ارتباط تصویری با خبر ۲۰ گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده و نظارت استاندار هیچ نگرانی برای تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد.

وی با اشاره به تولید روزانه ۶۰۰ تن مرغ در گیلان، افزود: هم اکنون ۱۶ میلیون قطعه مرغ در مرغداری‌های استان در حال پرورش هستند.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۳ کارخانه تولید روغن خوراکی با ۶۰ تن ذخیره در گیلان وجود دارد، گفت: ۲۰ هزار تن روغن خام در استان موجود است و روزانه ۷۵۰ هزار تن روغن تصفیه شده در بازار استان توزیع می‌شود.

صالح محمدی همچنین از تولید روزانه ۴۰ تن تخم مرغ و ۲۰ تن شیر در گیلان خبر داد.


در پی گزارش مردمی

پلنگ ماسال، شغال از آب درآمد

یک جفت شغال در جنگل های ماسال مشاهده شد.

رییس نظارت بر حیات وحش اداره کل محیط زیست گیلان گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر حضور یک قلاده پلنگ در بخش شاندرمن ماسال ، گروه کارشناسی اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

سامان علی نژاد با اشاره به مشاهده نشدن رد پا و نشانه‌های حضور پلنگ در آن منطقه، افزود: برای بررسی دقیق موضوع، دوربین‌های تله در مکان مناسبی نصب شد. 

وی گفت: پس از گذشت ۴ روز و بازدید تصاویر ضبط شده دوربین ، کارشناسان توانستند یک جفت شغال را در این تصاویر شناسایی و ثبت کنند.


تا امروز

سبز شدن بیش از نیمی از شالیزار‌های گیلان

۱۳۰ هزار هکتار از شالیزا‌های گیلان نشا شده اند که بیشترین رقم کاشته شده رقم‌های بومی نظیر هاشمی است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در حال حاضر ۱۳۰ هزار هکتار معادل ۵۵ درصد شالیزار‌های گیلان نشا شده که ۹۰ درصد با رقم‌های کیفی بومی نظیر هاشمی و علی کاظمی و ۱۰ درصد بقیه با ارقام پرمحصول نظیر شیرودی، رش، کیان، گیلار، خزر و فجر نشا شده اند.

صالح محمدی با اشاره به کشت ماشینی ۹۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزار‌ها افزود: از ابتدای فروردین امسال تاکنون ، برای ۲۳۵ هزار و ۶۰۰ هکتار معادل ۹۹ درصد شالیزار‌های گیلان خزانه گیری شده است.

وی همچنین افزود: ۲۳۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از شالیزار‌های استان معادل ۹۷ درصد شخم زده شده است.


بازدید استاندار از بیمارستان پورسینا

استاندار گیلان: صیانت از سلامت مردم اولویت است

استاندار گیلان صبح امروز به بیمارستان پورسینای رشت رفت و از چگونگی اجرای پروژه توسعه و بازسازی این بیمارستان دیدن کرد.

دکتر اسدالله عباسی ، در حاشیه این دیدار و در نشستی با پیمانکاران ، مسوولان اجرایی طرح ، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مدیران شهری رشت با تاکید بر حفظ سلامت مردم ، به عنوان اولویت اصلی دولت سیزدهم گفت : با اختصاص اعتبار لازم برای توسعه و نوسازی بیمارستان پورسینا در سفر رییس جمهوری ، انتظار می رود این طرح با سرعت قابل قبولی اجرا شده و در زمان مقرر به بهره برداری برسد. وی با اشاره به ضرورت همکاری و تعامل دستگاه‌ها و ادارات مختلف برای پیشبرد این طرح به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی بهداشت و درمان استان ، راه‌های افزایش مشارکت های بین بخشی به ویژه مشارکت فنی و تخصصی از سوی شهرداری و شورای شهر را خواستار شد.

استاندار همچنین نگاه ویژه به توسعه توریست درمانی در گیلان را به عنوان مقصدی برای شهروندان کشورهای منطقه و رونق اقتصادی استان، مهم و حیاتی عنوان کرد.

سیدعلی آقازاده ، یکی از نمایندگان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ، ساخت بیمارستان جنرال را یکی از خواسته های تاریخی و به حق مردم گیلان و رشت برشمرد و گفت : با توجه به اختصاص بودجه و اعتبار مناسب و بستن قرارداد با قرارگاه خاتم انتظار می رود این طرح با سرعت و در زمان مناسب به بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله بیمارستان پورسینای رشت و میزان اهمیت بخش های مختلف درمانی این بیمارستان گفت : قرارداد عملیات بازسازی بیمارستان پورسینا با ظرفیت ۳۵۰ تخت با قرارگاه خاتم بسته شده و ساخت جایگزین بیمارستانهای رازی و شفا هم گام بعدی خواهد بود.

در این نشست همچنین سید امیرحسین علوی و محمدحسین واثق کارگرنیا ، شهردار و رییس شورای اسلامی رشت با اشاره به نتایج و تاثیرات بازسازی بیمارستان پورسینا، ساماندهی تردد و صنوف در خیابان‌های اطراف این طرح را از اهمیت ویژه‌ای دانستند.


منبع : خبرگزاری صداوسیما


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید