کمک دستگاه قضا برای حفاظت از طرح‌های زیست محیطی گیلان

کمک دستگاه قضا برای حفاظت از طرح‌های زیست محیطی گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان امروز از دو پروژه آب بندان روستای لیفشاگرد و تالاب سیاه درویشان صومعه سرا بازدید کرد.

کارواشتغال به نقل از صداوسیمای مرکز گیلان ، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی به همراه مسئولان قضایی و فرماندار صومعه سرا امروز از ۲ پروژه آب بندان روستای لیفشاگرد به مساحت ۵۷ هکتار و تالاب و رودخانه سیاه درویشان صومعه سرا بازدید کرد.

وی دراین بازدید و در گفتگو با مردم منطقه در خصوص وجود گیاه مهاجم سنبل آبی که مشکلاتی را برای تامین آب کشاورزی فراهم کرده گفت:

 برای رفع این مشکل در جلسه آتی مسئولان استان و شهرستان موضوع لایروبی آب بندان و جمع آوری سنبل آبی بررسی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان همچنین به لایروبی تالاب و ساماندهی رودخانه سیاه درویشان و دپوی خاک و شن حاصل از لایروبی اخیر در اطراف رودخانه اشاره کرد و افزود: این خاک و شن برای عمران و آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و لایروبی رودخانه نیز باید ادامه پیدا کند.
وی در حاشیه این دیدار در محوطه دادگستری صومعه سرا با تعدادی از مراجعه کنندگان گفتگو کرد و قول مساعد داد پرونده شکایت آن‌ها در اسرع وقت رسیدگی شود.
مهدی صفاتی فرمانداری صومعه سرا نیز در بازدید از پروژه‌های آب بندان و تالاب صومعه سرا گفت: این شهرستان ۲۲۰ پهنه آب بندان به مساحت ۷۵۰ هکتار دارد که آب بندان روستای لیفشاگرد جز آب بندان‌های بزرگ و مهم منطقه است و گیاه مهاجم سنبل آبی تهدیدی برای این آبندان است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید