کمیته امداد ۷۵۰۰ فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد کرد

کمیته امداد ۷۵۰۰ فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد کرد

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان چهارمحال و بختیاری توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

کارواشتغال به نقل از تسنیم : جاسم محمدی اظهار داشت: ایجاد زمینه اشتغال خانواده‌های نیازمند(تحت حمایت و غیرتحت حمایت) و فرزندان آن‌ها از ابتدای سال جاری در دستور کار دولت قرار گرفته که بخشی از این مهم به کمیته امداد واگذار شده است.

وی بابیان اینکه ایجاد زمینه اشتغال خانواده‌های نیازمند با هدف خودکفایی آن‌ها انجام می‌شود، افزود: علاوه‌‎بر مددجویان، خانواده‌‎های نیازمند دارای شرایط نیز می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد در سراسر استان و با تأیید کارشناسان این نهاد نسبت به ارائه طرح اشتغال خود اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده برای متقاضیان طرح‌های اشتغال، گفت: پرداخت تسهیلات (براساس طرح اشتغال)، کمک بلاعوض، برگزاری دوره‌های آموزشی، بازدید مستمر از طرح‌های اشتغال و ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی از جمله این خدمات است.

وی با اشاره به اختصاص ۵۶۵ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی، اضافه کرد:  از این مجموع تاکنون ۴۰۵ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و باقی‌مانده آن نیز (با توجه به معرفی دارندگان طرح‌های اشتغال به بانک‌های عامل) تا پایان سال با موافقت بانک‌های طرف قرارداد پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر معرفی بیش از یک و نیم برابر اعتبار به بانک‌های عامل، اضافه کرد: این طرح‌‌ها شامل دامپروری، کشاورزی، زنبورداری، طرح‌های خدمات(از جمله راه‌اندازی فروشگاه‌ها و غیره)، حمل و نقل، صنایع دستی، طرح‌های صنعتی و معدنی و پرورش طیور هستند.

محمدی در پایان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد استان نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: در ده ماهه سال جاری بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان چهارمحال و بختیاری توسط کمیته امداد ایجاد شده است که امید است این اشتغالزایی ادامه یابد تا دیگر هیچ نیازمندی باقی نماند.

منبع : تسنیم


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید