یک‌میلیون دانشجو توانایی ورود به بازار کار را ندارند

یک‌میلیون دانشجو توانایی ورود به بازار کار را ندارند

کارواشتغال به نقل از ایرنا : معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: حدود یک میلیون جوان دانشجو در کشور به دلیل نداشتن مهارت، توانایی ورود به بازار کار را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسین حسینی نیا روز سه شنبه در آیین امضای تفاهم نامه  طرح مهارت افزایی دانش آموختگان دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری  موسوم به طرح نخلستان در مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مستقر در حسن آباد کرج ، افزود:جوانان دانشگاهی به عنوان یکی از ثروت های جامعه محسوب می شوند که با اجرای طرح نخلستان  بستر برای توانمندسازی و ورود  آنان به بازار کسب و کار  مهیا می شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تدوین استانداردهای مهارتی مشاغل آینده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای، افزود: در این طرح با تأکید بر فناوری های نوین و بهره گیری از دنیای فناوری اطلاعات  مشکل  بیکاری دانش آموختگان برطرف می شود.
وی طرح کهاد را از دیگر اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه دانشگاه، عنوان  کرد و گفت: طرح کهاد با هدف آشنایی دانشجویان با مهارت های متناسب با نیاز بازار کار رشته تحصیلی آنها با توجه به سیاست «توسعه توانایی های مهارتی دانشجویان دانشگاهی» و اجرای دوره های مهارت آموزی برای جامعه هدف دانشجویان است.
حسینی نیا با اشاره به اینکه ایجاد حلقه مهارتی در دانشگاه ها سبب گسترش فعالیت های دانش بنیان و تمهید مهارت های مشاغل آینده بر پایه تکنولوژی های نوین در کشور می شود، اذعان داشت: امروز بعد از چندین ماه برنامه ریزی، طراحی نقشه راه و جذب شرکای اجتماعی موفق به اجرای طرح نخلستان  شدیم.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه سام(ساماندهی آموزش مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای)، اظهار داشت: به منظور ارتقاء شأن و منزلت حرفه‌ای، هویت بخشی و افزایش سطح توانمندی مربیان شاغل در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و افزایش کارایی آموزش‌های مهارتی و اعتباربخشی به گواهینامه های مهارتی سازمان، طرح ساماندهی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را با صدور کد شناسایی مربیان تهیه و تدوین کرده‌ایم.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، افزود: یکی از محورهای اساسی کار و زمینه‌های اصلی فعالیت بحث مربیانی است که با داشتن دانش روز و طیف وسیعی از مهارت‌های مورد نیاز آمادگی ارائه آموزش برای جمعیت چند میلیون نفری سازمان آموزش فنی حرفه‌ای را داشته باشند.
حسینی نیا از تمرکززدایی آموزش های مهارتی ویژه مربیان در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای و راه اندازی پارک علم و فناوری مهارتی در این مرکز خبر داد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید