یک امکان جدید برای خانه‌دار شدن جامعه کارگری

یک امکان جدید برای خانه‌دار شدن جامعه کارگری

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: ۴۵۰۰ نفر در سامانه تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی استان مرکزی ثبت درخواست کردند.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سرهنگ سعید فرامرزی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی استان اظهار داشت: تسهیلات اشتغالزایی تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که توانمندی و مهارت لازم را در حوزه کسب و‌ کار خود داشته باشند همچنین متقاضی برای تایید مهارت و دریافت وام باید مدرک تحصیلی مرتبط، گواهی دوره‌های فنی‌ و حرفه‌ای یا گواهی معتبری جهت احراز مهارت را در پرونده خود داشته باشد.

وی  هدف از ارائه تسهیلات را حمایت از مشاغل خرد و خانگی دانست و افزود: رویکرد سپاه و بسیج در این راستا توانمند سازی و خودکفایی در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی است، در این راستا تاکنون ۴ هزارو ۵۰۰ متقاضی در ۲۹ عرصه و ۶۰ زیر شاخه با موضوعات امنیت غذایی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی درخواست خود را در سامانه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی به ثبت رسانده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی تصریح کرد: ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت نیز برای آقایان برای دریافت تسهیلات الزامی است همچنین متقاضیان که در سنوات قبل از تسهیلات اشتغالزایی دولت استفاده کرده باشند، شاغل باشند و یا تحت پوشش بیمه اجباری باشند واجد شرایط ثبت نام برای دریافت تسهیلات نیستند.

فرامرزی بیان کرد: صحت سنجی اطلاعات و طرح توجیهی که در سایت ثبت شده است توسط کارشناسان با حضور در محل کسب و کار انجام می‌‌شود در این راستا تا کنون از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نامی ۲ هزار نفر مورد بازرسی قرار گرفته‌اند همچنین پرونده متقاضیان بعد از بازرسی باید توسط کمیسیون سپاه شهرستان‌ها تایید شود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی خاطر نشان کرد: تاکنون۸۰۰ پرونده تاییده کمیسیون سپاه شهرستان را دریافت کرده‌اند و ۴۰۰ نفر نیز به بانک های عامل معرفی شده اند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید