۲.۸ میلیون لیتر سوخت بین کشاورزان در مازندران توزیع شد

۲.۸ میلیون لیتر سوخت بین کشاورزان در مازندران توزیع شد

دو میلیون و ۷۹۱ هزار لیتر سوخت نفت گاز بین بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان بابل دوماه نخست امسال توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: دو ماه نخست امسال ۲ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۸۰۰ لیتر سوخت نفت گاز بین کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان بابل توزیع شد.

محسن علی گل زاده تصریح کرد: ۲ میلیون و ۶۵۷ هزار لیتر معادل ۹۵ درصد سوخت تحویلی برای انجام عملیات شخم و شیار اراضی و ۱۳۴ هزار و ۸۰۰ لیتر برای موتور پمپ، ماشین آلات کشاورزی، صنایع تبدیلی، گلخانه ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها بین بهره برداران این شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه سهمیه سوخت ادوات کشاورزی با بهره گیری از فناوری‌های روز و با استفاده از زیرساخت کارت بانکی به صورت الکترونیک انجام می‌شود، گفت: متقاضیان سوخت بخش کشاورزی می‌توانند با ثبت نام در سامانه Newtejaratasan و معرفی کارت بانکی خود نسبت به ثبت درخواست و دریافت سوخت پس از تائید این مدیریت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی این شهرستان اقدام کنند.


مازندران
۸۸ هزار کودک زیر پوشش طرح غربالگری بینایی
سرپرست بهزیستی مازندران گفت: بیش از ۸۸ هزار کودک ۳ تا ۶ سال مازندرانی پارسال زیر پوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند.

دکتر فریبا بریمانی گفت: پارسال ۸۸ هزار و ۶۶۴ کودک ۳-۶ سال زیر پوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند که از این تعداد حدود ۷۰۰ کودک مبتلا به آمبلیوپی و ۲۷۰۰ کودک مبتلا به سایر اختلالات بینایی شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

او با بیان اینکه پیشگیری از معلولیت‌ها یکی از مهمترین خدمات در حوزه اختلالات بینایی است، گفت: طرح غربالگری بینایی و شنوایی یکی از طرح‌های مهم در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها است بنابراین خانواده‌ها با مراجعه به مراکز تعیین شده از سوی بهزیستی می‌توانند اختلالات را شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهند.

سرپرست بهزیستی مازندران فرهنگ سازی را یکی از مهمترین ابزار پیشگیری از وقوع معلولیت در جامعه دانست و افزود: خانواده‌ها با یک مشاوره ژنتیک و طرح غربالگری شنوایی و بینایی می‌توانند از بسیاری از اختلالات و معلولیت‌ها جلوگیری کنند

بریمانی به تنبلی چشم اشاره کرد و ادامه داد: تنبلی چشم با تشخیص به موقع قابل درمان است بنابراین برنامه کشوری پیشگیری از آمبلیوپی (تنبلی چشم) با هدف کاهش شیوع و بروز آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی برای غربالگری بینایی کودکان ۳-۶ سال به صورت سیاری در مناطق روستایی، محروم و صعب العبور و در پایگاه‌های ثابت برای کودکان گروه هدف انجام می‌گردد.

او افزود: مناسب‌ترین سن برای درمان تنبلی چشم زیر ۵ سالگی می‌باشد و بینایی سنجی برای آنان باید حداقل سه بار قبل از دبستان و در سنین ۳-۴ سالگی، ۴-۵ سالگی و ۵-۶ سالگی انجام شود.

دکتر بریمانی با بیان اینکه بیش از هزار نفر از افراد دارای اختلال بینایی زیر پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند، گفت: در سال گذشته ۱۲۷۰ وسیله کمک توانبخشی شامل ۱۳ قلم و به ارزش ۴ میلیارد ریال خریداری و توزیع گردید.

او با بیان اینکه بهترین شیوه‌ی تشخیص اختلالات شنوایی انجام طرح غربالگری شنوایی کودکان است، ادامه داد: در این طرح، نوزادان متولد شده در زایشگاه‌ها و در مراکز سنجش شنوایی همکار سازمان، با استفاده از دستگاه‌های سنجش شنوایی مورد غربالگری شنوایی قرار می‌گیرند و در صورت مشکوک بودن وارد مراحل تشخیص ومداخله می‌گردد.

سرپرست بهزیستی مازندران به انجام غربالگری درسال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲۶۲۱۳ نوزاد تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند که از این تعداد ۵۵ کودک اختلالات شنوایی شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

سرپرست بهزیستی مازندران به تهیه و توزیع وسایل کمک توانبخشی معلولین شنوایی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۶۵۵ عدد سمعک به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد ریال، ۱۶۰۰ باطری سمعک به ارزش ۴۴۰ میلیون ریال و کمک هزینه خرید سمعک و باطری سمعک به تعداد ۹۵ نفر از معلولین شنوایی به ارزش بیش از یک میلیارد ریال خریداری و توزیع گردید.


اجرای مرحله چهارم طرح عملیاتی ظفر در مازندران
جانشین فرمانده انتظامی مازندران از اجرای مرحله چهارم طرح عملیاتی ظفر در راستای ارتقای نظم، امنیت و آرامش عمومی در سطح استان خبر داد.

سرهنگ سید موسی حسینی گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، چهارمین مرحله از طرح عملیاتی ظفر با بکارگیری ۱۳۰ تیم عملیاتی و به طور همزمان در شهرستان‌های “ساری، میاندورود، قائم شهر، فریدونکنار، چالوس و رامسر” به مرحله اجرا در آمد.جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به این که این طرح در راستای مطالبات مردمی و در حوزه‌های مختلف ماموریتی پلیس به مرحله اجرا در آمد، افزود: در اجرای این طرح ۳۱ قاچاقچی و عامل افیونی به همراه ۷۷ معتاد متجاهر دستگیر و در مجموع ۱۹ کیلو و ۴۶۲ گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف و ضبط شد.او از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و گفت: با دستگیری ۵۷ سارق مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی و همچنین ۸ دستگاه موتورسیکلت و ۳ دستگاه خودروی سرقتی از مخفیگاه سارقان کشف شد.سرهنگ حسینی به کشف ۱۵ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز در این طرح اشاره کرد و افزود: ۴۲ خودرو و ۱۹ موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قرانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توقیف شد.جانشین فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری ۹۸ متهم تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا بیش از ۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال کالای قاچاق از قاچاقچیان کالا کشف شد.او با اشاره به دستگیری ۱۲ اراذل و اوباش در این عملیات از ادامه این طرح در استان خبر داد و از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند.


۶ میلیارد تسهیلات برای خرید ماشین آلات کشاورزی در فریدونکنار
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار، از اختصاص حدود ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا معماریان گفت: ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی به شهرستان فریدونکنار اختصاص یافت.
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار افزود: این میزان تسهیلات برای خرید نشاکار برنج، تیلر و سایر ماشین آلات مرتبط با برنجکاری اختصاص یافته و متقاضیان بر اساس اولویت ثبت نام در مراکز جهاد کشاورزی و نیز برابر شیوه نامه موجود به بانک معرفی می شوند.
معماریان تصریح کرد: کشت منظم و یکنواخت نشاء، مدیریت بهتر مرحله داشت، جلوگیری از خسارت علف‌های هرز در طول مرحله کاشت تا برداشت، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی، بی‌نیازی از بهره‌گیری سایر ماشین‌آلات غیراستاندارد از جمله مزایای کشت مکانیزه برنج به شمار می رود.

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید