۷۵ درصد تعهد اشتغال مازندران محقق شد

۷۵ درصد تعهد اشتغال مازندران محقق شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت: ۷۵ درصد تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱ مازندران با اعطای تسهیلات رونق تولید و حمایت از کسب و کارهای خرد محقق شد.

کارواشتغال به نقل از ایرنا : حسن خیریانپور افزود: در سال جاری تعهد اشتغال استان ایجاد ۵۳ هزار شغل در بنگاه‌های اقتصادی خرد و بزرگ و واحدهای صنعتی و تولیدی بوده که از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه سال جاری ۴۳ هزار شغل در استان ایجاد شده است.
وی خاطر نشان کرد: از این میزان اشتغال ایجاد شده در استان حدود ۱۶ هزار و ۹۶۳ شغل در واحد صنعتی مازندران با اعطای تسهیلات یک هزار میلیارد تومانی سرمایه در گردش بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران از ایجاد اشتغال جدید با احیای واحدهای صنعتی تعطیل شده در حدود ۱۰ ماه گذشته خبر داد و گفت: حدود هشت نفر با برگشت به تولید ۱۳۰ واحد تولیدی راکد استان، صاحب شغل شدند.
خیریانپور با اشاره به تداوم تلاش‌ها برای تحقق رشد هشت درصدی در استان مازندران، اضافه کرد: رسیدن به این هدف در استان سخت اما دست یافتنی است.
وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی با جذب به موقع اعتبارات و جذب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان برای تحقق رشد هشت درصدی در مازندران بکوشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران تصریح کرد: سهم کشاورزی و صنعت در اعتبارات استانی نیازمند بازنگری است و باید بودجه منطبق رونق اقتصادی در مازندران برای سال‌های آینده بسته شود.
وی ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی مازندران برای تحقق شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیازمند حمایت‌های مالی هستند که به طور حتم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نگاه ویژه ای به این بخش خواهند داشت.
خیریانپور با بیان این که در سال گذشته حدود ۴۰ هزار شغل پایدار در استان مازندران ایجاد شد، گفت: در صورت تخصیص اعتبارات کافی تعهدات ایجاد اشتغال امسال در استان نهایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، حدود ۸۷ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.
بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.
مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید