آخرین پیگیری‌ها از استخدام در آموزش و پرورش

آخرین پیگیری‌ها از استخدام در آموزش و پرورش

کارواشتغال به نقل از فارس نیوز :

سعید عسگری سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس  درباره پیگیری‌های این وزارتخانه برای تأمین نیروی انسانی، اظهار کرد: مجوز استخدام ۳۴ هزار  و ۷۳۱ نفر در آموزش و پرورش اخذ شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا روند جذب نیرو در آموزش و پرورش با تأخیر مواجه شده است؟»، گفت: مشکل از طرف آموزش و پرورش نیست؛ با توجه به تغییرات دولت، روند جذب هم تأخیر پیدا کرد چرا که بعضی از وزرای دستگاه‌های دیگر ایراد گرفته بودند که باید مطالعه کنیم.

* پیش‌بینی شده است که فراخوان آزمون در دی ماه ارائه شود

عسگری با بیان اینکه قرار شد برای صدور دفترچه آزمون استخدامی اقدامات لازم انجام شود، عنوان کرد: هرچقدر زودتر آزمون استخدامی برگزار شود، به نفع ما خواهد بود.

وی ادامه داد: پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون باید دوره ببیند و اول مهر سال بعد سر کلاس حضور داشته باشند، به همین دلیل هرچقدر زودتر آزمون برگزار شود، بهتر است.

 سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیش‌بینی شده است که فراخوان آزمون در دی ماه ارائه شود که امیدواریم اتفاق بیفتد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش روز ۴ دی در اولین نشست خبری خود با تأکید بر تحقق عدالت آموزشی و توزیع عادلانه نیروی انسانی در نقاط مختلف کشور، اظهار کرد: مجوز اولیه استخدام بیش از ۳۴ هزار نفر را گرفته‌ایم که در مناطق مرزی، عشایری و مناطقی است که مدتهاست به علت عدم استقرار توزیعی و ترمیمی در وضعیت نامناسبی هستند.

تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس نیز با ثبت پویشی در سامانه فارس من، نوشتند: «با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و وعده‌های مکرر مسؤولین مربوط، از ابتدای سال جاری برای برگزاری آزمون استخدامی و عدم تحقق وعده‌ها تا این لحظه ما فارغ‌التحصیلان بیکار و مشتاق حرفه معلمی درخواست داریم هر چه سریع‌تر تاریخ برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزش پرورش مشخص شود».


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید