آسان شدن ارتباط دانشگاه با بازار کار در مقابل بیکاری

آسان شدن ارتباط دانشگاه با بازار کار در مقابل بیکاری

کارواشتغال به نقل از ایسنا :

 مدیر مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی گفت: طرح صدف، در راستای تقویت ارتباط دانشگاه با بازار کار، تسهیل اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در شرکت‌های دانش‌بنیان و استعدادیابی در زمینه کارآفرینی طراحی شده است.

دکتر محمد ولیا بیدگلی، مدیر مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی، در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با طرح توانمندسازی صدف عنوان کرد: این طرح باهدف آموزش و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی دانشی با تمرکز بر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به‌منظور کمک به آن‌ها برای ورود به بازار کار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در استان قم در بهمن و اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، بیان کرد: طرح صدف، در راستای تقویت ارتباط دانشگاه با بازار کار، تسهیل اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در شرکت‌های دانش‌بنیان و استعدادیابی در زمینه کارآفرینی طراحی شده است.

وی ادامه داد: این طرح توسط موسسه آموزش عالی طلوع مهر با مشارکت پارک فناوری، بنیاد نخبگان استان، صندوق پژوهش و فناوری کریمه، جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه‌های استان و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح توانمندسازی صدف به ایجاد زمینه نقش‌آفرینی مؤثر در اکوسیستم فناوری و نوآوری و طراحی مسیر آینده حرفه‌ای و شغلی بر اساس استعدادها و ویژگی‌های فردی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کمک می‌کند.

ولیا بیدگلی بیان کرد: چارچوب کلی برنامه آموزشی طرح صدف بر اساس چهار مرحله خودشناسی و شناخت سبک‌های شغلی؛ مهارت‌افزایی در زمینه مهارت‌های نرم (Soft Skills)؛ شناخت اکوسیستم فناوری و نوآوری و محیط کسب‌وکار؛ طراحی و هدایت در مسیر حرفه‌ای؛ طراحی و اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: کارگاه آموزشی انتقال تجربیات کارآفرینان و کارکنان دانشی موفق، مشاوره‌های شغلی، تحلیل اختصاصی نتایج آزمون‌های شخصیت‌ شناسی از جمله برنامه‌های این طرح است.

مدیر مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی ادامه داد: از خدمات این طرح می‌توان به برگزاری ۶۴ ساعت کارگاه تخصصی، انجام آزمون‌های روانشناسی فردی و شغلی، مشاوره و هدایت شغلی با بهره‌گیری از دانش و تجربه مدیران و دانش‌آموختگان مجرب، بازدید از زیست‌بوم نوآوری و فناوری در شهرک‌های صنعتی، مراکز نوآوری و…و معرفی برگزیدگان برای کارورزی در شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

وی افزود: هزینه شرکت در این دوره یک‌میلیون تومان است که دانشجویان برتر کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و دکترا و فارغ‌التحصیلانی که حداکثر دو سال از زمان فارغ‌التحصیلی ایشان گذشته باشد، افراد تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان، استعدادهای درخشان (بدون کنکور) و دانشجویان برتر معرفی شده دانشگاه‌ها از ۵۰ تا ۹۰ درصد حمایت ویژه برخوردار هستند.

ولیابیدگلی در رابطه با چارچوب محتوایی این دوره تصریح کرد: در فاز اول که با موضوع خودشناسی است کارگاه خودشناسی/شخصیت‌شناسی، تحلیل آزمون‌های شخصیت‌شناسی و کارگاه مقدماتی طراحی مسیر حرفه‌ای و توسعه فردی برگزار می‌شود.

وی گفت: کارگاه تحلیل اختصاصی نتایج آزمون‌های شخصیت‌شناسی، کارگاه سفری به آینده (آشنایی با روندها و مهارت‌های مورد نیاز شغلی)، کارگاه پیشرفته طراحی مسیر حرفه‌ای و توسعه فردی، کارگاه آشنایی با سبک‌های شغلی و کارآفرینی، کارگاه ارتباطات مؤثر و فنون مذاکره، کارگاه رزومه‌نویسی و مصاحبه شغلی، کارگاه آشنایی با دیجیتال مارکتینگ از برنامه‌های فاز دوم (مهارت‌افزایی) است.

وی ادامه داد: آشنایی با اکوسیستم فناوری و نوآوری (بازدید از پارک‌ علم و فناوری و سایر ساختارهای توسعه فناوری و نوآوری از جمله مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها)، بازدید و آشنایی با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان، کارگاه آشنایی با مدل کسب‌وکار و طرح کسب‌وکار، کارگاه تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی، پنل انتقال تجربیات کارآفرینان و کارکنان دانشی موفق و کارگاه مشاوره شغلی بر اساس رشته‌های تحصیلی از برنامه‌های فاز سوم (بهبود و ایجاد تحول) است.

مدیر مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی در رابطه با برنامه‌های فاز چهارم (سرمایه‌گذاری بلندمدت) اظهار کرد: معرفی افراد منتخب برای گذراندن دوره کارورزی، حضور در بوت‌کمپ‌های تخصصی، دوره‌های تخصصی و تکمیلی و فستیوال‌های نوآوری از برنامه‌های این است.

وی با بیان ینکه این طرح محدودیت سنی و یا رشته‌ای ندارد، یادآور شد: از جمله ویژگی‌های این دوره، حضور اساتید و مربیان با تجربه، متخصص و باسابقه در حوزه کسب و کار و کارآفرینی است.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۳۲۴۱۴۰۷۰ و ۰۹۹۳۶۰۶۷۳۱۹ تماس بگیرند، بیان کرد: متقاضیان شرکت در این طرح می‌توانند تا ۲۵ دی‌ماه با مراجعه به آدرس http://sadaf.tolouemehr.ac.ir/ ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

برای دیدن بیشتر اخبار استخدامی لینک زیر را کلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-استخدام-و-کاریابی/

 

برای دیدن اگهی ها و اخبار سریع استخدامی به پیج اینستاگرام کارواشتغال بروید

Www.instagram.com/karoeshteghal.ir


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید