آغاز توزیع بذر گواهی شده برنج در گیلان

توزیع بسته‌های معیشتی به همت نیروی انتظامی تالش

به همت نیروی انتظامی تالش ۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

کارواشتغال به نقل از  خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان ؛ فرمانده انتظامی تالش گفت : به همت کارکنان نیروی انتظامی تالش ، ۵۰ بسته معیشتی تهیه  و بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

سرهنگ محمد رستمی با بیان اینکه ارزش این بسته‌ها در مجموع ۲۲۰ میلیون ریال است گفت: این بسته‌ها شامل : ماکارونی ، سویا ، حبوبات و رب گوجه فرنگی بین خانواده‌های کم برخوردار و نیازمند شهرستان تالش توزیع شد.


زنگ خطر کرونایی

قرمز شدن ۱۴ شهرستان گیلان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان : بازگشت رنگ قرمز کرونایی به ۱۴ شهرستان گیلان ، پرشدن دوباره مراکز درمانی استان ، نگرانی ها را بیشتر کرده است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ، دکتر فردین مهرابیان در گفتگوی زنده تلویزیونی با اعلام این خبر گفت : شهرستان های ماسال ، رودبار ، آستانه اشرفیه، لاهیجان ، لنگرود ، تالش ، بندرانزلی ، رشت ، خمام ، صومعه سرا ، فومن ، املش ، سیاهکل و رودسردر وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند .

وی همچنین افزود : آستارا ، رضوانشهر  و شفت در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند .


توزیع بسته‌های معیشتی به همت نیروی انتظامی تالش

به همت نیروی انتظامی تالش ۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان ؛ فرمانده انتظامی تالش گفت : به همت کارکنان نیروی انتظامی تالش ، ۵۰ بسته معیشتی تهیه  و بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

سرهنگ محمد رستمی با بیان اینکه ارزش این بسته‌ها در مجموع ۲۲۰ میلیون ریال است گفت: این بسته‌ها شامل : ماکارونی ، سویا ، حبوبات و رب گوجه فرنگی بین خانواده‌های کم برخوردار و نیازمند شهرستان تالش توزیع شد.


قرارداد ساخت پارک جنگلی در ماکلوان فسخ می‌شود

رئیس کل داد گستری گیلان: قرارداد ساخت پارک جنگلی در ۵۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی ماکلوان فومن باید فسخ شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ رئیس کل دادگستری گیلان در پی گزارشات مردمی در خصوص واگذاری ۵۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی ماکلوان فومن به شهرداری ماکلوان از این منطقه بازدید کرد.

حمزه خلیلی در این بازدید گفت‌: این عرصه ملی است و هیچ کس حق ندارد از آن استفاده شخصی داشته باشد علاوه بر اینکه ورود اشخاص به این عرصه‌ها باعث تخریب جنگل می‌شود لذ‌ا باید هرچه سریعتر قراداد ساخت پارک جنگلی در ماکلوان فسخ شود.

وی همچنین برای تعیین تکلیف عرصه‌های مربوط به شرکت ابریشم در روستای شیرذیل فومن که بیش ۳۰ سال بلا تکلیف باقیمانده و از آن استفاده نمی‌شد بازدید کرد و‌دستورات لازم برای استفاده بهینه از این اراضی را صادر کرد.


تزریق واکسن کرونا در ۴۶۴پایگاه واکسیناسیون گیلان

امروز ۲۴بهمن واکسن‌های کووید۱۹ در ۴۶۴مرکز واکسیناسیون گیلان تزریق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیماي مرکز گیلان؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: سبد واکسیناسیون مراکز گیلان شامل واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا، برکت، اسپایکوژن، پاستوکووک، پاستوکووک پلاس، رازی کووپارس، اسپوتنیک و فخرا است.

دکتر مهرابیان گفت: ۲واکسن جدید رازی کووپارس و فخرا فقط برای تزریق افراد بالای ۱۸سال است.

مرکز بهداشت رشت هم اعلام کرد: امروز ۲۱۵مرکز در این شهرستان برای تزریق شهروندان رشتی در نظر گرفته شده است.

برای اطلاع از مراکز واکسیناسیون شهرستان رشت به پی دی اف زیر مراجعه کنید:

مراکز واکسیناسیون رشت


پیشگیری از وقوع جرم

برخورد شدید دستگاه قضای گیلان با اخلالگران نظام اقتصادی

رئیس کل دادگستری گیلان: با ایجاد کنندگان ناآرامی در بازار به ویژه بازار کالا‌های اساسی به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیماي مرکز گیلان؛ رئیس کل دادگستری گیلان صبح امروز در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع بررسی راهکار‌های پیشگیری از احتکار و گرانفروشی برنج گفت: برخی دلالان و سودجویان با احتکار و گرانفروشی به دنبال زر اندوزی و افزایش منافع شخصی، بازار را به چالش می‌کشانند. 

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، شفاف‌سازی و جلوگیری از سوءاستفاده واسطه‌ها را با بهره‌گیری از سامانه جامع تجارت و یا سامانه جامع انبار‌ها، ضروری دانست و افزود: با نظارت دقیق بر نحوه توزیع، قیمت گذاری و تنظیم بازار کالا‌های اساسی به ویژه برنج باید جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود.

وی نظارت بر کالا‌های اساسی را اقدامی حاکمیتی و ضروری عنوان کرد و گفت: مسوولان باید برای افزایش قیمت ارزاق عمومی دغدغه داشته باشند و با اخلال گران و برهم‌زنندگان نظم اقتصادی برخورد جدی کنند.


آغاز توزیع بذر گواهی شده برنج در گیلان

رئیس جهاد کشاورزی گیلان: شالیکاران برای دریافت این بذر‌ها به مراکز خدمات جهادکشاورزی یا کارگزاری‌های مجاز بذر‌های گواهی شده مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیماي مرکز گیلان، صالح محمدی در گفتگوی زنده تلویزیونی با خبر۲۰ گفت: از امروز توزیع ۵رقم هاشمی، خزر، گیلانه، کیان، رش در رشت آغاز شده است.

وی افزود: به زودی توزیع بذر در دیگر شهرستان‌ها آغاز می‌شود.

توزیع بذر گواهی شده برنج یکی از مهمترین طرح‌های افزایش ضریب خوداتکایی وزارت جهاد کشاورزیست که هدف از آن افزایش امنیت غذایی، بالابردن کیفیت محصول، افزایش میزان تولید کیفی و کاهش آفات است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید