آیا نرخ بیکاری آمریکا به کمک بیت کوین خواهد آمد؟

آیا نرخ بیکاری آمریکا به کمک بیت کوین خواهد آمد؟

نرخ بیکاری آمریکا به کمترین میزان از سال ۱۹۶۹ رسید.گرچه این موضوع به معنی کاهش خطر رکود اقتصادی است اما بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند که می‌تواند سبب افزایش مدت زمان سیاست‌های انقباضی توسط فدرال رزرو شود.

کارواشتغال به نقل از فردای اقتصاد: در چند روز گذشته شاهد اعلام نرخ بهره ایالت متحده و همچنین نرخ بیکاری این کشور بودیم که باعث افزایش هیجانات در بازار رمزارزها گشت. آیا این هیجانات به نفع این بازار تمام خواهد شد یا تنها موجی زودگذر است؟

نشانه‌های مثبت زیادی برای تدوام روند تازه شکل گرفته وجود دارد.

جرم پاول، ریئس فدرال رزرو آمریکا، در نشست اخیر به وضوح

به روند کاهشی نرخ تورم اشاره کرد و این موضوع سبب محکم‌تر شدن دیدگاه مثبت به بازارها شد. در کنار این موضوع افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره، رشد ۶ درصدی قیمت بیت کوین را تنها در یک روز رقم زد.

در روز گذشته نیز نرخ بیکاری این کشور اعلام شد که بر خلاف ماه قبل کاهش داشته است و به کمترین میزان از سال ۱۹۶۹ رسید. در واقع می‌توان گفت که این عدد در طی ۵۴ سال بی‌سابقه بوده است. گرچه این موضوع به معنی کاهش خطر رکود اقتصادی است اما بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند که می‌تواند سبب افزایش مدت زمان سیاست‌های انقباضی توسط فدرال رزرو شود. انتشار خبر نرخ بیکاری آمریکا سبب کاهش ۵۰۰ دلاری قیمت بیت کوین گشت.

شاخص دلار ایالت متحده نیز در روند نزولی در حال حرکت است که خبر خوبی برای سایر بازارها از جمله کریپتوکارنسی تلقی می‌گردد.

به طور کلی احساسات مثبت در بازار غالب است و بیت کوین در ماه گذشته با رشد حدودا ۴۰ درصدی توانست عملکرد بهتری از امور مالی سنتی داشته باشد.

همچنین به نظر می‌رسد قوانین نظارتی نیز می‌تواند نقش حیاتی در ادامه روند صعودی بیت کوین ایفا کند. هوانگ ییپینگ، یکی از اعضای سابق کمیته سیاست پولی در بانک خلق چین، اخیراً استدلال کرد که ممنوعیت دائمی رمزارزها می‌تواند منجر به فرصت‌های از دست رفته زیادی شود. هوانگ که اکنون استاد اقتصاد در دانشکده توسعه ملی دانشگاه پکن است، از بیت کوین به دلیل نداشتن ارزش ذاتی انتقاد کرد، اما اشاره کرد که فناوری های مرتبط با رمزارز برای سیستم های مالی تنظیم شده «بسیار ارزشمند» هستند.

از طرف دیگر سیگنال مثبت از بازارهای مشتقات صادر می‌شود. بازارهای مارجین بینشی در مورد نحوه موقعیت معامله گران حرفه ای ارائه می دهند زیرا به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا ارزهای دیجیتال را برای افزایش موقعیت خود قرض کنند.

معاملات مارجین در صرافی OKX نشان می‌دهد که نسبت وام حاشیه معامله گران به شدت در ۳۰ ژانویه افزایش یافته است، و این نشان دهنده این موضوع است که معامله گران حرفه ای بعد از شکست مقاومت ۲۲۵۰۰ دلار معاملات خرید خود را باز کرده‌اند. این موضوع بیانگر احساسات مثبت به بازار و احتمال افزایش قیمت است.

موانع رشد قیمت بیت کوین

با وجود تمامی موارد گفته شده هنوز موانعی در سر راه رشد قیمت رمزارزها وجود دارد. بیت کوین در نواحی حدودا ۲۴ الی ۲۵ هزار دلار دارای مقاومت مهمی است. تقاطع میانگین متحرک ۵۰ هفتگی و ۲۰۰ هفتگی که به تقاطع مرگ معروف است در این نواحی در حال وقوع است که سبب ایجاد یک مقاومت مهم و مستحکم شده است. بیت کوین برای شروع روند صعودی محکم و قوی نیازمند گذر از این مقاومت است.

آیا نرخ بیکاری آمریکا به کمک بیت کوین خواهد آمد؟

همچنین در چند هفته اخیر سهام شرکت‌هایی با حاشیه عملیاتی منفی، با رشد قابل توجهی مواجه شدند. به طور مثال سهام coin base، ۲۰ درصد رشد داشته و یا DASH، ۱۰ درصد افزایش یافته است. به عقیده بسیاری از کارشناسان این عامل به تنهایی باید یک علامت هشدار دهنده، مبنی بر اینکه دستاوردهای چند هفته اخیر ممکن است پایدار نباشند، تلقی گردد. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که همبستگی ۴۰ روزه بیت کوین با S&P 500 بالای ۷۵ درصد باقی مانده است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید