اجرای عدالت و مبارزه با فساد گامی مهم جهت رشد اقتصادی استان مازندران است

اجرای عدالت و مبارزه با فساد گامی مهم جهت رشد اقتصادی استان مازندران است

گروه استان‌ها_استاندار مازندران با اشاره به اهمیت ظرفیتهای مهم استان جهت توسعه گفت: نبود زیرساختهای توسعه، بی عدالتی و پدیده شوم فساد مانع اصلی رشد اقتصادی در استان است.

 سید محمود حسینی پور در جلسه شورای برنامه ریزی استان مازندران امروز اظهار داشت: با مشاهده و مقایسه برخی شاخص‌های استان نسبت به مقیاس کشوری این آمار زیبنده استان نیست و هنوز نتوانستیم از ظرفیت‌های عظیم استان بهره گیری کنیم سازمان‌مدیریت و برنامه ریزی برنامه دقیقی جهت رشد استان انجام دهد.

وی افزود: سازمان برنامه ریزی بر اجرای برنامه های دستگاهای اجرایی نظارت داشته باشد تا سره از ناسره و مدیران موفق از مدیران ضعیف مشخص شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه ایجاد ثبات اقتصادی در استان یکی از راهبردهای اصلی تیم مدیریت استان است گفت: در حال حاضر اقتصاد استان‌ثبات و پایدار نیست و هنوز نتوانستیم بر اساس منابع مطمئن‌درآمدی برنامه استان را تنظیم کنیم زیرا زیرساختهای لازم در بخشهای مختلف گردشگری صنعت و کشاورزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: باید مدیران در هریک از این حوزه ها بتوانند شرایط را به سمتی ببرند تا با برنامه‌ریزی علمی ،دقیق و متناسب با شعار سال رهبر معظم‌انقلاب گام برداریم.

حسینی پور تصریح کرد: تولیدات و صدور کالا به صورت سنتی اجازه نمی دهد استان تحرکات تحول را داشته باشد باید در استان به دنبال دانشی کردن تولیدات باشیم تا دربحث صادرات قدرت صادر کردن تقویت می شود و ستاد تجهیز درآمد استان با تشکیل‌جلسات منظم هدفمند برگزار شود.

وی گفت: عدالت محوری و مبارزه با فساد ارتباط مستقیمی با رشد اقتصادی دارد اگر در هرشهرستان متناسب با ظرفیت آن‌منطقه از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و آن را به مناطق روستایی بسط دهیم عدالت برقرار می شود.

استاندار مازندران یادآور شد: مبارزه با فساد باید سرلوحه کاری فعالیت مدیران باشد زیرا این‌پدیده شوم مانع رشد اقتصادی استان می شود نباید سیستم اداری به گونه ای باشد تا سرمایه گذار از استان فراری باشد مدیران سازو کارنظارتی سیستمی را در ادارات خود افزایش دهند .

حسینی پور اظهار کرد: برای حرکت جهادی ، ستاد عالی رشد اقتصادی استان با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در قالب ۵ کارگروه جهت استفاده از ظرفیت استان در بخشهای کشاورزی، گردشگری و صنعت نیازمند جذب سرمایه گذار برای اتمام پروژه های مهم در استان است.

وی افزود: همایش جهت بررسی دقیق از سرمایه گذاری در استان در حوزه بین المللی برگزار می شود و براساس شعار سال رهبر معظم انقلاب در تولید دانش بنیان، از این طریق قرارگاهی تشکیل شود تا اقدامات شایسته انجام بگیرد که امسال پیش بینی می شود ۵۳ هزار شغل را در استان‌ ایجاد شود.

منبع : تسنیم


برای دیدن بیشتر اخبار مازندران کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-مازندران/


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید