اجرای ۳۰ طرح دانش بنیان در جهاد دانشگاهی گیلان

اجرای ۳۰ طرح دانش بنیان در جهاد دانشگاهی گیلان

تحقق شعار سال

اجرای ۳۰ طرح دانش بنیان در جهاد دانشگاهی گیلان

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور در رشت از اجرای ۳۰ طرح دانش بنیان جهاد دانشگاهی در سال تولید ، دانش بنیان ، اشتغال آفرین خبرداد.

عیسی علیزاده  در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید جهاد دانشگاهی گیلان با بیان اینکه  جهاد دانشگاهی نهادی دانش بنیان است گفت : رسالت اصلی جهاد دانشگاهی تولید دانش و کمک به رفع نیازهای علمی جامعه است.

وی با اشاره به اجرای ۳۰ طرح دانش بینان درجهاد دانشگاهی کشور افزود: این طرح ها در راستای رفع نیاز های کشور به ویژه در حوزه های غذایی ، دارویی ، جمعیت و ناباروری و سرطان است که در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه جهاد دانشگاهی گیلان ظرفیت های زیادی در حوزه دانش بنیان دارد خواستار مشارکت و همکاری دستگاههای اجرایی برای تحقق این مهم شد.

دراین مراسم جبار کوچکی نژاد و  محمد رضا احمدی سنگری دو نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت محققان و پژوهشگران جهاد دانشگاهی استان برای رفع مشکلات گیلان در حوزه های مختلف از جمله مشکلات زیست محیطی تاکید کردند.

در این مراسم از زحمات فریبرز جمالزاد رییس سابق جهاد دانشگاهی استان قدردانی و حمید رضا مسکنی به عنوان سرپرست جدید جهاد دانشگاهی گیلان معرفی شد.


تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی کشت قراردادی برنج در گیلان

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان از اجرای کشت قراردادی برنج در بیش از ۱۶ هزار هکتار از شالیزار‌های استان خبر داد.

صالح محمدی گفت: با توجه به ابلاغ وزرات جهاد کشاورزی مبنی بر اجرای طرح قراردادی برنج در ۱۵ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان، این طرح امسال در ۱۶ هزار و ۱۸۹ هکتار از شالیزار‌های استان یعنی بیش از ۱۰۰ درصد سطح ابلاغی اجرا شده است.

وی با اشاره به مشارکت ۳۰۰ هزار شالیکار در اجرای این طرح در گیلان، افزود: همچنین بیش از ۵۰۰ تن بذر اصلاح و گواهی شده برنج برای کشت قراردادی این محصول اساسی در گیلان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: در این طرح مواد اولیه کشت و کار برنج از قبیل بذر، کود، سموم شیمیایی، حمایت‌های بیمه‌ای و حتی توصیه‌های فنی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و پس از برداشت، برنج تولیدشده یا شلتوک آن به قیمت روز خریداری و هزینه‌های صرف شده در این مدت از بهای محصول فروخته شده کسر می‌شود.

صالح محمدی افزود: در اجرای این طرح، کارگروهی متشکل از نماینده کشاورز، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط قیمت روز را محاسبه کرده و از کشاورز خریداری می‌کنند و با کوتاه شدن دست واسطه‌ها، نگرانی شالیکاران هم کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: شالیکاران متقاضی شرکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی و اتحادیه تعاون روستایی محل سکونت خود و از مزایای این طرح و استفاده از مزایا و امکانات کشت قراردادی بهره‌مند شوند.

گیلان با تحقق ۱۰۷ و ۹ دهم درصدی کشت قراردادی ، جایگاه دوم را در بین استان‌های شمالی به خود اختصاص داده است.


منطقه آزاد انزلی میزبان همایش مساله شناسی فرهنگی – اجتماعی سواحل کشور

همایش مساله شناسی فرهنگی- اجتماعی سواحل کشور، امروز با حضور جمعی از فعالان، صاحب نظران و متولیان فرهنگی استان‌های ساحلی کشور در منطقه‌ی آزاد انزلی برگزار شد.

در این همایش که بیش از ۵۰ نفر از متولیان فرهنگی، صاحب نظران دانشگاهی، امامان جمعه و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های ساحلی شمالی و جنوبی کشور شرکت داشتند، هر یک، دیدگاه‌های تخصصی خود را در زمینه تبیین راهکار‌های لازم برای صیانت از فرهنگ و ظرفیت‌های بومی و محلی مناطق ساحلی کشور در بستر بهره گیری بهینه از اقتصاد دریا و رونق گردشگری درطرح‌های سالم سازی ارایه کردند.
سید مجید امامی، دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور در این مراسم با اشاره به سواحل ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتری کشور و آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل در ماه‌های گذشته از سوی دولت گفت: این کار، فرصتی فراهم کرده تا با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در طرح‌های سالم سازی دریا، بتوان توسعه فرهنگی را در بستر نشاط اجتماعی دنبال کرد.
سید مجید امامی حفاظت و صیانت از اصالت مناطق مختلف ساحلی را نخستین هدف همایش امروز عنوان کرد و با بیان اینکه این مهم باید به توسعه فرهنگ بومی و محلی منجر شود افزود: تهیه و تدوین یک سند فرهنگی کارآمد برای گردشگری مناطق ساحلی می‌تواند زمینه بهره گیری هر چه بیشتر از اقتصاد دریا و طرح‌های سالم سازی را مهیا کند.
استاندار گیلان نیز در این همایش آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل کشور را گامی موثر از سوی دولت برای بهره گیری بهینه آحاد مردم از ظرفیت‌های تفریحی – گردشگری سواحل عنوان کرد و از متولیان فرهنگی – اجتماعی و نظارتی، خواست با اتخاذ تدابیر لازم و سازنده، زمینه ارتقاء امنیت را در بستر بهره گیری از امکانات تفریحی طرح‌های سالم سازی دریا فراهم کنند.
دکتر اسدالله عباسی همچنین با اشاره به نعمت‌های متنوع و متعدد خدادادی در دریا اضافه کرد: تدوین بسته‌های فرهنگی برای استفاده بهینه از سواحل می‌تواند رونق گردشگری را همراه با تحقق اقتصاد دریامحور و اشتغالزایی و کارآفرینی به دنبال داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین امام جمعه بندر انزلی هم دراین نشست با اشاره به لزوم تحقق اهداف پیش بینی شده در طرح‌های مرتبط با گردشگری سواحل گفت: زمانی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پیش بینی شده در طرح‌های سالم سازی دریا محقق می‌شود که هم سو با آن برنامه‌های متنوع تفریحی، آموزشی و تربیتی پیش بینی و اجرا شود.


در منطقه آزاد انزلی

بازدید رییس کل دادگستری گیلان از روند تامین مواد اولیه کارخانه‌های تولید روغن

رییس کل دادگستری گیلان، امروز به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و مدیران اجرایی استان، از روند تامین مواد اولیه کارخانه‌های تولید و فرآوری روغن در منطقه آزاد انزلی، بازدید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی، رییس کل دادگستری گیلان، امروز به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و مدیران اجرایی استان، از روند تامین مواد اولیه کارخانه‌های تولید و فرآوری روغن در منطقه آزاد انزلی، بازدید و بر لزوم رفع دغدغه‌های موجود در بازار تاکید کرد.

دادستان بندرانزلی در این بازدید با اشاره به مشکل کمبود روغن در بازار در روز‌های گذشته گفت: با توجه به اینکه گیلان استانی گردشگرپذیر و دارای جمعیت شناور است، از مسئولان و شرکت‌های وارد کننده روغن خام خواسته شده، سهمیه بیشتری از روغن خوراکی را به این استان اختصاص دهند.
اکبر سبحانی افزود: دستگاه قضا در کنار مسئولان اجرایی، برای کمک به اجرای هر چه بهتر طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، نظارت بر روند توزیع مواد غذایی در بازار را در دستور کار دارد.

منبع : صداوسیمای مرکز گیلان


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید