خزانه گیری در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان

خزانه گیری در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان

خزانه گیری در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان

از ابتدای فصل کشت برنج تا کنون ۱۰۷ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان خزانه گیری شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: شالیکاران گیلانی تا کنون توانسته اند با استفاده از شرایط مطلوب آب و هوایی ۱۰۷ هزار هکتار معادل ۴۵ درصد شالیزارهایشان را خزانه گیری کنند.
اکبر زاده با اشاره به شخم ۸۰ درصدی شالیزار‌های استان افزود: شالیکاران گیلانی توانسته اند با استفاده از آب‌های سطحی ۱۹۰ هزار و ۴۰۰ هکتار از شالیزارهایشان را شخم بزنند.
وی با اشاره به اینکه در برخی از شالیزار‌ها هم نشاء شده است افزود: با توجه به رهاسازی آب سد سپیدرود از ۱۲ اردیبهشت ماه، بهتر است شالیکاران از آب‌های سطحی استفاده کنند و شخم و آب تخت کردن شالیزار‌ها را انجام دهند.
گیلان ۳ هزار شالیکار با ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار، رتبه نخست تولید برنج بومی در کشور را دارد.
کشت و کار برنج هر ساله در گیلان از اواخر زمستان با شخم اول آغاز و در اواخر تیر ماه با برداشت محصول به پایان می‌رسد.


افزایش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در گیلان

خورشید امروز و فردا در گیلان از پشت ابر‌ها می‌تابد و باد جنوبی در استان می‌وزد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با افزایش تدریجی دمای هوا در گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی در گیلان از افزایش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا خبر می‌دهند.
محمد دادرس افزود: امروز و فردا آسمان گیلان نیمه ابری است و گرد و غبار و مه صبحگاهی نیز از دیگر پدیده‌های هواشناسی در ۲ روز آینده است.
مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: دریای خزر امروز با ارتفاع موج ۵ تا ۵۰ سانتی متر، برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است.
وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته صومعه سرا با ۲۲ درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان و جیرنده با صفر درجه سلسیوس خنک‌ترین نقطه استان گزارش شده است.
دمای هوای رشت، مرکز گیلان؛ ۲۱ درجه سانتی گراد است و پیش بینی شده در گرم‌ترین ساعت تا ۲۲ درجه هم برسد رطوبت این شهر ۴۰ درصد است.


کرونا ؛ میهمان ناخوانده ای که از گیلان دل نمی کَنَد

۱۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با بستری ۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گیلان امروز به ۱۸۲ بیمار رسید.
دکتر فردین مهرابیان افزود: حال ۳۵ نفر از بیماران کرونایی وخیم است.
وی گفت: دیروز ۲۰۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری بودند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت شکننده کرونا در گیلان افزود: در حال حاضر ۳۶ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.
دکتر فردین مهرابیان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در کنترل بیماری کرونا گفت: شهروندان برای کنترل این بیماری بهتر است همه‌ی دوز‌های واکسن خود را تزریق نمایند.


رهاسازی گربه وحشی در طبیعت صومعه سرا

یک قلاده گربه وحشی جنگلی به کمک یک دوستدار محیط زیست در طبیعت شهرستان صومعه سرا رها شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه‌سرا گفت: یک قلاده گربه وحشی جنگلی که در تله روستاییان افتاده بود به کمک یکی از دوستداران محیط زیست پیدا شد و پس از رها کردنش از تله به اداره محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد.

علی اصغر آزاد افزود: پس از اینکه دامپزشک سلامت این گربه وحشی را تایید کرد ، کارکنان محیط زیست آن را در زیستگاه اصلی اش در جنگل‌های حاشیه تالاب حفاظت شده سیاه کشیم شهرستان صومعه سرا رها کردند.


سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱

جذب سرباز معلم در مناطق محروم گیلان

اداره کل آموزش و پرورش گیلان از میان فارغ التحصیلان و دانشجویان مشمول برای ۵ منطقه کم‌تر توسعه یافته استان سرباز معلم جذب می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: این اداره کل برای سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱، برای مناطق عمارلو و رحمت آباد رودبار، دیلمان، حویق تالش و رحیم آباد رودسر سرباز معلم جذب می‌کند.

محمد فائزی با بیان اینکه متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند تا روز دوشنبه، ۵ اردیبهشت امسال، با در دست داشتن مدارک خود، به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های خود مراجعه کنند، افزود: مهلت ثبت نام به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

وی با اشاره به سلامت جسم و روح به عنوان شرایط عمومی جذب سرباز معلم، افزود: هنگام مراجعه متقاضی، داشتن مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد مرتبط، برگه اعزام به خدمت بدون مهر غیبت، با مُهر واکسیناسیون و مدارک شناسایی ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرروش گیلان گفت: مدیریت منابع انسانی و امور اداری این اداره کل اسامی نهایی پذیرفته شدگان را پس از کسب امتیاز لازم و احراز صلاحیت از سوی مدیریت هسته گزینش استان، اعلام خواهد کرد.


رضوانشهر

نیرو‌های اورژانس گیلان مادر بزرگ پره سری را نجات دادند

بانوی ۷۲ ساله پره سری که علایم حیاتیش متوقف شده بود، با اقدام به موقع و صحیح نیرو‌های اورژانس گیلان نجات یافت.

 رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان گفت : با گزارشی مبنی بر کاهش سطح هوشیاری بانویی ۷۲ ساله در پره سر رضوانشهر، گروه اورژانس پایگاه شماره ۲۳ استان به محل اعزام شدند.

دکتر پیمان اسدی با اشاره به سابقه بیماری قلبی و ریوی بیمار ، افزود: نیرو‌های اورژانس به محض رسیدن بر بالین بیمار و مشاهده توقف علایم حیاتی در وی، عملیات CPR یا احیای قلبی – تنفسی را آغاز کردند که خوشبختانه پس از مدتی نبض و تنفس وی آغاز شد.

وی گفت: پس از تثبیت علایم حیاتی این بانوی پره سری ، وی برای ادامه درمان به بیمارستان شهدای رضوانشهر منتقل شد.


سفره‌های گشوده افطار به روی ایتام گیلانی

همزمان با ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام، ضیافت افطار ایتام تحت پوشش موسسه خیریه فاطمیون گیلان در رشت برگزار شد.

 رئیس هیات مدیره خیریه فاطمیون گیلان در این آیین گفت : مانند سال‌های گذشته در ایام ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام ، آیین ضیافت افطار در جمع افراد تحت پوشش موسسه خیریه فاطمیون و جمعی از حامیان در سالن جامعه الحسین سعدی رشت برگزار شد که تعدادی از خیران در حد توان خود در این کار خیر شرکت کردند و هدایایی را به افراد تحت پوشش اهدا کردند.

سردار محمد حسن حاتمی افزود: موسسه خیریه فاطمیون استان گیلان هرساله کمک‌هایی در زمینه‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی، بسته‌های مومنانه و سایر نیازمندی‌های افراد تحت پوشش جمع آوری می‌کند و در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

در پایان این مراسم یکی از خیران به ۱۵ نفر از ایتام متولد ماه فروردین کارت هدیه‌ای به مبلغ ده میلیون ریال و درمجموع ۱۵۰ میلیون ریال اهدا کرد.


لو رفتن محل احتکار آرد یارانه‌ای در آستارا

فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۱۰ تن آرد احتکار شده در شهرستان آستارا خبر داد.

 سردار عزیزاله ملکی گفت : با دریافت گزارش مردمی مبنی بر احتکار آرد در یک واحد صنفی در شهر آستارا ، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی به همراه نمایندگان اداره صمت و تعزیرات حکومتی ، ۱۰ تن آرد احتکار شده را با هماهنگی قضائی در بازرسی از این واحد صنفی کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این مقدار آرد کشف شده را ۱۲۵ میلیون ریال برآورد کردند ، گفت: صاحب ۳۶ ساله این واحد صنفی به مرجع قضائی معرفی و واحد صنفی پلمپ شد.

فرمانده انتظامی گیلان از مردم خواست در صورت اطلاع از احتکار کالا، به ویژه کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم ، موضوع را فوری به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.


اختصاص بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های ورزشی صومعه سرا

برای اجرای ۳ طرح ورزشی در صومعه سرا، بیش از یک میلیارد تومان هزینه می‌شود.

در مراسمی ساخت سالن ورزشی دبیرستان دخترانه زینب و زمین ورزشی ساحلی در دبیرستان شهید خداپرست گوراب زرمیخ و چمن مصنوعی دبیرستان شهید حقیری صومعه‌سرا آغاز شد.

امیر سراجی ، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گیلان در حاشیه این مراسم گفت: در مرحله نخست برای اجرای این ۳ طرح ورزشی یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

سیدکاظم دلخوش ، نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت : در یک دهه گذشته ۸ سالن ورزشی و ۴ زمین ورزشی چمن مصنوعی در مدارس این شهرستان ایجاد شده است.


درخواست جدی اهالی سراوان رشت برای حل معضل انباشت زباله

نارضایتی اهالی سراوان رشت در خصوص مشکلات انباشت زباله در این منطقه زیاد شده است.

 جمعی از اهالی سراوان رشت به وضعیت نامناسب محل دفن زباله در این منطقه اعتراض دارند و تعیین تکلیف و رسیدگی به مشکلات شان را از مسئولان خواستارند. 

سالهاست بوی تعفن و هوای غیر قابل تنفس ، بیماری‌های مسری و همچنین سرریز شیرابه‌های سمی به مناطق مسکونی اهالی منطقه سراوان را آزار می‌دهد.

اهالی این منطقه می‌گویند مسئولان مربوطه برای رفع مشکل محل دفن زباله در سراوان رشت از سال‌های گذشته هر بار وعده‌هایی داده اند، اما تاکنون محقق نشده است.

فرماندار رشت به همراه جمعی از مسئولان محلی دیشب برای بررسی اوضاع به سراوان رشت رفت و در جمع اهالی این منطقه حاضر شد.

حمیدرضا امام پناهی از مردم منطقه سراوان خواست برای حل مشکلات انباشت زباله در این منطقه صبر بیشتری داشته باشند.

ارتفاع زباله در محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت به حدود ۱۰۰ متر می‌رسد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد یک میلیون تن زباله از گذشته در سراوان رشت انباشت شده است و روزانه نیز حدود هزار تن زباله از مناطق مختلف گیلان وارد این منطقه می‌شود.

جنگل‌های سراوان رشت بیش از سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله‌های این شهر و برخی از شهر‌های اطراف است.


تنبیه بدنی دانش آموز آستارایی

فیلمی با مضمون تنبیه بدنی دانش آموز نوجوان اهل روستای سیبلی آستارا از سوی معلمش امروز در فضای مجای منتشر شد.

 فیلمی که در آن یک معلم در روستای سیبلی آستارا، دانش آموزش را که پسر نوجوانی است در کلاس و در مقابل چشمان هم کلاسی هایش تنبیه می‌کند؛ در حال بازنشر در فضای مجازی است که تا به این لحظه بازدید‌های فراوانی شده است.

طبق شنیده ها ، این معلم قبلا هم دانش آموزان را در این مدرسه تنبیه بدنی می کرد.

عنایت رضایی‌پور ، فرماندار آستارا در خصوص انتشار فیلم تنبیه بدنی دانش آموز از سوی معلم در روستای سیبلی این شهرستان به خبرنگار صدا و سیما گفت : پس از انتشار این فیلم ، موضوع جدی بررسی و اقدامات لازم انجام شد.

وی افزود : طبق بررسی های انجام شده از سوی آموزش و پرورش ، پس از درگیری ۲ دانش آموز با یکدیگر ، موضوع با وساطت مدیر مدرسه و معلم به آرامش ختم شد اما  پس از دقایقی ، بار دیگر این دانش آموزان با یکدیگر درگیر شدند که این موضوع باعث عصبانیت معلم و انجام تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان شد. 

فرماندار آستارا با بیان اینکه با هماهنگی آموزش و پرورش ، نیروهای حراست و بازرسی آموزش و پرورش این شهرستان به سرعت در مدرسه حاضر شدند ، گفت : علاوه بر توبیخ و درج موضوع در پرونده این معلم ، پرونده وی به هیات رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش گیلان ارجاع داده شد.


کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

کمک ۲۵۰ میلیون تومانی شهروندان خمامی در جشن گلریزان

فرماندار خمام از افزایش مشارکت‌های خیران برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد خبر داد.

فرماندار خمام در جشن گلریزان این شهرستان گفت: خیران و نیکوکاران شهرستان خمام در این جشن ۲۵۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.

اسفندیار جوشن با تاکید بر اینکه این کمک‌ها تا اواخر ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت گفت: جشن گلریزان خمام با هدف آزادی ۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این شهرستان که ۲ نفر از آنان را زنان تشکیل می‌دهند، برگزار شد.


پرداخت بیش از ۳۰ میلیارد ریال زکات در رودسر

امام جمعه رودسر: مردم این شهرستان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین تقی روحانی در نشست شورای زکات شهرستان رودسر گفت: مردم این شهرستان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن ، ۳۵ درصد بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه مردم این شهرستان در پرداخت زکات همواره پیشگام بودند افزود: پیش بینی می‌شود امسال نیز شاهد افزایش پرداخت زکات در شهرستان باشیم.


بزرگداشت روز ارتش

استاندار گیلان: خدمات ارتشیان در سایه ولایتمداری

دکتر اسدالله عباسی: ارتش ایران اسلامی در بستر ولایتمداری، شجاعت و ایثار توانسته الگوی کارآمدی از اقتدار برای حفظ امنیت ارایه کند.

 استاندار گیلان امروز در مراسم بزرگداشت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در رشت با تقدیر از زحمات و خدمات ایثارگرانه‌ی یگان‌های مختلف ارتش در عرصه‌های سرنوشت ساز دفاع از مرز‌های این سرزمین و کمک به مردم، در زمان بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه ، گفت: خدمات ارتشیان سرافراز در ۴۳ سال گذشته در بستر ولایتمداری و مردم دوستی ، مملو از عشق به میهن و ایمان به آرمان‌های والای انقلابی بوده که در بستر تاسی از منویات خمینی کبیر بروز و ظهور یافته و متاثر از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب به کمال رسیده است.

دکتر اسدالله عباسی نقش آفرینی دلاور مردان ارتشی، همراه و همگام با سلحشوری نیرو‌های سپاهی و بسیجی، در ۸ سال مقاومت ملی، علیه تجاوز حزب بعث عراق را شایسته‌ی تقدیر و مایه‌ی افتخار دانست و افزود: عملکرد ارتش در نظام اسلامی، تداعی کننده‌ی دفاع از آرمان‌های این ملت بزرگ برای تحقق عدالت و کرامت است.

وی همچنین یاد شهدای ارتشی را گرامی داشت و افزود: ملت قدرشناس ایران هیچ گاه تلاش‌های شجاعانه‌ی ارتشیان سرافراز در عرصه‌ی رویارویی با دشمن در آب‌های خلیج فارس و خاکریز‌های دفاع مقدس را فراموش نکرده و نخواهد کرد.

فرمانده‌ی ناوگان شمال و منطقه‌ی چهارم دریایی امام رضا علیه السلام گیلان نیز در سخنانی به تشریح دستاورد‌های نظامی و تجهیزاتی یگان‌های مختلف ارتش مستقر در گیلان پرداخت و گفت: عظمت و اقتدار دریادلان ارتشی مرهون تاسی از منویات حکیمانه‌ی رهبر معظم انقلاب و تکیه بر روحیه‌ی پشتکار و خودباوری جوانانی ست که با ایمان وافر، درس عزت و سربلندی را مشق می‌کنند.

ناخدایکم حمیدرضا سعادت همچنین یاد ۴۸ هزار شهید ارتشی دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و ۳ هزار و ۶۰۰ شهید ارتشی در گیلان را مایه‌ی افتخار و برگ زرینی از روحیه‌ی ایثار و شهادت طلبی فرزندان میرزای جنگلی عنوان کرد.

در ادامه‌ی این مراسم، پیام سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده‌ی کل ارتش به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران قرائت و بر ضرورت آمادگی لازم مجموعه‌ی نیرو‌های ۳ گانه ارتش، برای حفاظت از مرز‌های این سرزمین و کیان اسلامی تاکید شد.

در پایان، یگان‌های خودرویی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در میدان از مقابل جایگاه رژه رفتند.


روز ارتش

نمایش اقتدار و صلابت ارتش در گیلان

خودروهای یگان های نظامی و انتظامی گیلان امروز به مناسبت روز ارتش در رشت رژه رفتند.

 امروز به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران ، خودروهای یگان های نظامی و انتظامی گیلان در خیابان شهید احمدزاده رشت در مقابل جایگاه رژه رفتند .

در این مراسم همچنین تجهیزات نظامی و انتظامی گیلان به نمایش در آمد.

به پاس خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران در انقلاب اسلامی ، به دستور خمینی کبیر ، ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد .


آیت الله فلاحتی: قدرت ایمان و ولایتمداری رمز موفقیت ارتش

نماینده، ولی فقیه در گیلان: قدرت ایمان، رهبری شایسته و روحیه‌ی جهادی، رمز موفقیت نیرو‌های مسلح ایران در دفاع از حریم آب و خاک و حفظ ارزش‌های انقلاب است.

نماینده ی ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار جمعی از فرماندهان یگان‌های دریایی ارتش مستقر در گیلان با تشریح نقش دلاورمردان ارتشی به ویژه نیروی دریایی در دفاع از کیان اسلامی گفت: داشتن قدرت ایمان، رهبری شایسته و روحیه‌ی جهادی سه مشخصه‌ی نیرو‌های نظامی ایران در مقایسه با ارتش‌های جهان است و این ویژگی‌ها باعث شده تا در روند ایفای ماموریت‌ها و مقابله با زیاده خواهی دشمنان موفق و سربلند بیرون آیند.

آیت الله فلاحتی تقویت روحیه‌ی ایمان جوانان غیور ایران اسلامی را زمینه ساز توفیق اراده بر تجهیزات دانست و اضافه کرد: این روحیه امروز تمامی ارتش‌های مجهز را در مقابل سلحشوری و رشادت فرزندان ایران زمین به کرنش واداشته است.

امام جمعه‌ی رشت همچنین رمز موفقیت نیرو‌های باایمان و جهادی را وجود رهبری شایسته و جامع نگر عنوان کرد و افزود: رهبری داهیانه‌ی فرمانده کل قوا در ایران با درک عمیق و همه جانبه از شرایط منطقه و جهان زمینه ساز تبلور ظرفیت‌های نظامی در سخت‌ترین شرایط است و اینگونه توانسته جایگاه ایران و ایرانی را در عرصه‌ی تعاملات جهانی و مقابله با هر گونه زیاده خواهی قدرت‌های شیطانی ارتقاء دهد.

وی در ادامه خطاب به فرماندهان ارتش بر ضرورت تربیت و آموزش مداوم یگان‌های تحت امر برای ارتقاء آمادگی دفاعی تاکید کرد و افزود: آموزش و ممارست، زمینه‌ی بهره گیری بهینه از تجهیزات و امکانات را در عرصه‌ی رویارویی با هردشمنی مهیا می‌سازد.

امیر دریادار دوم شعبانزاده، فرمانده‌ی مرکز تخصص‌های دریایی باقر العلوم رشت نیز در این دیدار در گزارشی ، سطح آمادگی یگان‌های دریایی استان را تشریح کرد و با بیان اینکه در حال حاضر نیروی دریایی در حوزه‌ی تجهیزات دفاعی و تهاجمی کاملا مستقل است افزود: استقلال در تولید تجهیزات نظامی و پشتیبانی، مرهون روحیه‌ی پشتکار و همت جهادی استعداد‌های فراوانی ست که با تمام نیرو در یگان‌های مختلف ارتش مشغول خدمت و انجام وظیفه اند.


تحقق شعار سال

تولید دانش بنیان برنج، راهکاری برای کاهش هزینه‌های تولید در گیلان

تولید ارقام پرمحصول برنج در گیلان به کمک دانش فنی، از راهکار‌های توسعه و شکوفایی اقتصاد در استان است.

 موسسه تحقیقات برنج کشور به عنوان یکی از نهاد‌های دانش بنیان با تولید ارقام پر محصول با کیفیت برنج نظیر آنام ، گیلار ، تیسا ، نقش موثری در کاهش هزینه‌های تولید، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش درآمد کشاورزان و در نهایت حفاظت از محیط زیست دارد.

هرسال حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک و ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در گیلان تولید می‌شود.

گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد.


اهدای حکم صلح یاری به اعضای ستاد صبر کمیته‌ی امداد گیلان

با اهداء حکم صلح یاری به ۱۰ نفر از اعضای ستاد صبر کمیته‌ی امداد گیلان، تعداد صلح یاران استان به ۳۵۰ نفر رسید.

معاون قضایی دادگستری گیلان در امور شورا‌های حل اختلاف در این مراسم به تشریح نقش سازنده‌ی صلح یاران در ترویج فرهنگ سازش و مدارا و حل و فصل اختلافات طرفین دعوی پرداخت و افزود: صلح یاران از افراد شناخته شده و مورد وثوقی هستند که با نقش آفرینی در روند صلح و سازش و ارتقاء فرهنگ صبر و بردباری در جامعه، علاوه بر ایجاد مودت و همدلی بین مردم، از تشکیل پرونده‌های قضایی ناشی از کاهش آستانه‌ی صبر شهروندان جلوگیری می‌کنند.

حجت الاسلام سید احمد میرمحمدی با اشاره به ابلاغیه‌ی دستگاه قضا مبنی بر تشکیل ستاد صبر در تمامی دستگاه‌های حاکمیتی، تصریح کرد: با بهره گیری از اعضای ستاد‌های صبر ادارات می‌توان صلح یارانی را برگزید که در بستر رفع اختلافات بین طرفین دعوا، فرهنگ قانونمداری و احترام به حقوق دیگران را در جامعه نهادینه کنند و زمینه‌ی ارتقای کارآمدی دستگاه قضایی را در بستر کاهش روند تشکیل پرونده‌ها فراهم نمایند.

عباس اهرابی ، مدیر کل کمیته‌ی امداد گیلان نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت هزار شورای زکات در مناطق مختلف گیلان اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت روحانیان اعضای این شورا‌ها و امامان جماعت مساجد می‌توان گام‌های موثری در جهت بالا بردن آستانه‌ی صبر جامعه برداشت.


منبع :خبرگزاری صداوسیما

 

برای دیدن سایر اخبار گیلان لیک زیر را کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-گیلان/

 پیج تخصصی اینستاگرام اخبار گیلان را دنبال کنید :

https://www.instagram.com/gile_khabar


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید