اخبار استخدام:روند استخدام دستیاران مدیریت شهری

اخبار استخدام:روند استخدام دستیاران مدیریت شهری

کارواشتغال به نقل از ایرنا :  مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهرداری تهران با بیان اینکه روند بکارگیری دستیاران مدیریت شهری قانونی و در یک فضای رقابتی انجام شده است، تاکید کرد: قضاوت درباره طرح بکارگیری جوانان نخبه در شهرداری با انگیزه های سیاسی، دور از انصاف و اخلاق است.

«سیدمصطفی قاضی زاده هاشمی» درج مطالب خلاف واقع در خصوص گروه شغلی، حقوق و مزایای دستیاران مدیریت شهری در تعدادی از درگاه های اطلاع رسانی و سایت های خبری که به تازگی نشر پیدا کرده را ناشی از شرایط سیاسی روز، عدم اطلاع از فرآیند کار، نتایج حاصله و همچنین بدون رعایت انصاف دانست و به خبرنگار ایرنا گفت: قضاوت درباره طرح بکارگیری جوانان نخبه در شهرداری تهران با انگیزه های سیاسی، دور از انصاف و اخلاق است.

وی باتوجه به فرایند قانونی بکارگیری دستیاران ستادی شهرداری تهران، برای روشن شدن چگونگی اجرای طرح و همچنین تنویر افکار عمومی توضیح داد: دستیاران بکارگیری شده در شهرداری تهران شامل تعدادی از جوانان نخبه کشور با تحصیلات دانشگاهی دکتری و کارشناسی ارشد از دانشگاه های مطرح هستند که با هدف ارتقای سطح دانش نیروی انسانی و به تبع آن ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان از درون و بیرون سازمان شناسایی و در اولین سطح کارشناسان متخصص جانمایی شده اند و به هیچ وجه حقوق مدیریتی دریافت نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهرداری تهران ادامه می دهد: این نحوه بکارگیری نیروی متخصص که از طریق اخذ مجوز از مراجع قانونی و ذی‌صلاح، انجام فراخوان عمومی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و سایتهای مرتبط، برگزاری آزمون سراسری توسط شرکت تعاونی سنجش (نهادی کاملاً بی طرف و دارای تجربه کافی) و ارزیابی و تایید صلاحیت حرفه ای به روش علمی صورت پذیرفته، در تاریخ جذب نیروی انسانی در شهرداری تهران بی‌سابقه است.

به گفته وی، پذیرفته شدگان نهایی، متناسب با شرایط احراز فردی در گروه‌های شغلی ۱۶ و ۱۷ طبقه بندی مشاغل کارشناسی کارکنان قراردادی تابع قانون کار (متفاوت با طبقه بندی مشاغل کارکنان رسمی و ثابت شهرداری تهران) قرار گرفتند، این تطبیق به استناد بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور و مصوبه شورای اداری و استخدامی، همتراز پست کارشناس متخصص در یک مسیر شغلی تعریف و ابلاغ شده است. از این رو تلقی هرگونه کارکرد دیگر نظیر قائم مقامی مدیران، مدیریت دفاتر، مشاور و سایر عناوین مشابه برای این افراد مردود است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: معتقدم چنانچه کار خوبی در هر مقطعی صورت پذیرد ماندگار و قابل الگوبرداری است و طرح بکارگیری دستیاران مدیریت شهری به دلیل عدالت محوری، جوانگرایی، روش علمی و شفاف بودن فرآیند، از این دست کارها است.

چندی پیش «حجت نظری» عضو شورای شهر تهران با اشاره به رعایت نشدن قانون در روند مربوط به جذب دستیاران گفته بود: میزان دریافتی دستیاران از سایر کارکنان شهرداری بیشتر است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید