اخبار مازندران:توسعه و تجهیز مدارس مازندران

اخبار مازندران /کارواشتغال :مدیرکل آموزش و پرورش گفت که با تخصیص اعتبارات مناسب، آمار مدارس تخریبی مازندران طی ۲ سال اخیر ۱۱ درصد کاهش یافته است.

 

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ علیرضا سعدی‌پور تصریح کرد: تا ۲ سال پیش۳۰ درصد از مدارس مازندران تخریبی بود که با تامین اعتبارات مناسب و نوسازی بخشی از این مدارس طی این مدت بازسازی و بهسازی شد و میزان مدارس تخریبی استان اکنون به ۱۹ درصد رسیده است.

 

وی با اشاره به سفر اخیر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مازندران ، اظهار کرد: خوشبختانه دکتر رخشانی‌مهر به همه شهرستان‌های مازندران سفر داشت و بیشتر طرح‌ها را از نزدیک دیده و نیازمندی‌ها را اولویت‌بندی کرده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود : با بررسی این پروژه‌ها نیز کمک مالی خوبی به مدارس مازندران شد که کاهش ۱۱ درصدی مدارس تخریبی طی دو سال اخیر یکی از این دستاوردهاست. با این حال درخواست ما این است که مدارس تخریبی مازندران را ویژه ببینند.

 

سعدی پور خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های ما در مازندران فضاهای هنرستانی است. در طرح هدایت تحصیلی جدید باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان پایه نهم به فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش بروند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵۴ هنرستان در مازندران داریم که ۴۶ هزار دانش‌آموز در این مراکز تحصیل می‌کنند. امسال نیز نیمی از حدود ۴۳ هزار دانش‌آموز نهم به دهم باید وارد هنرستان‌ها شوند.

 

این مقام مسئول افزود: برای تحقق این چشم‌انداز و توسعه رشته‌های فنی در استان به فضای مناسب، تجهیزات و منابع نیاز داریم. در غیر این صورت نمی‌توانیم به چشم‌انداز تحصیلی ترسیم شده برای پایان برنامه ششم برسیم.

 

به گزارش ایسنا، حدود ۵۰۷ هزار دانش‌آموز مازندرانی در  ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه زیر نظر حدود  ۴۰ هزار معلم قرار دارند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید