اخبار مازندران : توانمندی بسیج اساتید مازندران محور توسعه علمی کشور

اخبار مازندران : توانمندی بسیج اساتید مازندران محور توسعه علمی کشور

اخبار مازندران : رهایی چاپخانه داران از مشکلات
ترمیم و بازسازی صنعت چاپ کشور با تهیه سند تحول
مدیر کل دفتر نشر و چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نور: مشکلات چاپخانه داران کشور با تهیه سند تحول صنعت چاپ حل می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، بیست و یکمین همایش صنعت چاپ در سالن همایش‌های گالری دیدی شهرستان نور برگزار شد.

مدیر کل دفتر نشر و چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش صنعت چاپ را صنعتی پویا و پیش نیاز بسیاری از صنایع دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا، سند تحول صنعت چاپ کشور را در دست اقدام دارد.

ابراهیمی افزود: امیدواریم با طراحی و اجرای این سند مشکلات چاپخانه داران کشور و استان که بیش از ۱۳۵واحد است، مرتفع شود.

او تاکید کرد: چاپ و نشر صنعتی پرظرفیت برای آینده اقتصاد کشور و جزء صنایع راهبردی است، حال اگر جزء صنایع راهبردی محسوب نشده تا حدی تقصیر آن برعهده ماست که نتوانسته ایم این صنعت را به جایگاه اصلی اش بازگردانیم.

زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با اشاره به فعالیت ۱۳۵ واحد چاپخانه در استان گفت: حمایت و تقویت از بخش صنایع چاپ و بسته بندی می‌تواند توسعه اقتصادی، ارزش افزوده فراوانی را با صادرات انواع محصولات کشاورزی بخصوص مرکبات در استان فراهم کند.

در این همایش که مدیر کل دفتر نشر و چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد، مدیرکل ارشاد استان، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان، معاون امور مالیاتی استان و برخی از چاپخانه داران استان حضور داشتند، مسائل و مشکلات جاری این صنف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


اخبار مازندران :توانمندی بسیج اساتید مازندران محور توسعه علمی کشور
رییس سازمان بسیج اساتید کشور در بابلسر: توانمندی‌های علمی و تخصصی بسیج اساتید مازندران می‌تواند، محور توسعه علمی و فناوری کشور باشد.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، رییس سازمان بسیج اساتید کشور امروز در آیین تودیع و معارفه مسئول سازمان بسیج اساتید استان گفت: هم اکنون ۵۴ هزار عضو هیات علمی بعنوان استاد بسیجی با مجموعه نهضت استادی بسیج در حال همکاری هستند و مازندران هم در تعداد دانشگاه‌ها و اساتید بسیجی و هم توانمندی‌های علمی و تخصصی می‌تواند یکی از ارکان و محور‌های مهم توسعه علمی و فناوری و حل مسائل کشور باشد.

محمدرضا مردانی با اشاره به اینکه کارآمدی آموزش عالی کشور در شرایط کنونی از اولویت‌هایی بسیج اساتید است افزود: بسیج و در راس آن بسیج اساتید در ارتقای کیفی و کمی آموزش‌های عالی مهارت آموزی در بیرون و درون دانشگاه دارای ظرفیت‌های عمیق و بسیاری است که باید از آن بهره گرفت.

او بر استفاده از ظرفیت‌های مهارتی بسیج اساتید برای جهش تولید و رویکرد اشتغال مهارت محور تاکید کرد و گفت: این توانمندی در غالب ۱۰۸ کانون استادی بسیج و ۱۰۰ اندیشکده تخصصی در کشور فعال است که سهم خوبی را استان مازندران کسب کرده است.

حجت‌الاسلام محمد رحیمیان رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مازندران نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین و موثرترین انقلاب در عصر کنونی است.

حجت‌الاسلام رحیمیان مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی را در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، عناصری مانند ایمان اسلامی، معرفت اسلامی، توجه به عنصر آزادی، اخلاق، معنویت و عقلانیت عنوان کرد و افزود: انقلاب ما چارچوب‌های کلیشه‌ای را شکسته و بحث تقسیم قدرت به شرق و غرب را عوض کرده است و در این میان، بسیج به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی در عرصه گسترده دانشگاه‌ها و حضور جهادگونه و فعالی که در این حوزه دارد، رسالت مهم‌تری را در این عرصه ایفا می‌کند.

اوادامه داد: همه دانشگاهیان باید در این عرصه به صورت جهادی و بسیجی وارد شوند تا رسالت شهدا و اهل بیت پیامبر (ص) و معصومین (ع) به نحو احسن ایفا کنیم.

آیین تکریم و معارفه مسئول جدید سازمان بسیج اساتید استان در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد.

در این مراسم از زحمات رحمت عباس‌تبار مسئول سابق سازمان بسیج استان قدردانی و حبیب الله حلیمی جلودار بعنوان مسئول جدید سازمان بسیج مازندران معرفی شد.


اخبار مازندران :صنعت مازندران جان دوباره‌ای گرفت
۸۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی امسال برای نوسازی ماشین آلات ۲۵ واحد صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی مازندران پرداخت شد.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی امسال برای نوسازی ماشین آلات ۲۵ واحد صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی مازندران پرداخت شد.

حسینقلی قوانلو افزود: از مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در مازندران، ماشین آلات خط تولید ۳۵ درصد از این واحد‌ها فرسوده است که با تدوام تامین نقدینگی، تسهیل روند اداری و گشایش اقتصادی می‌توان برای ادامه فعالیت این واحد‌ها با هدف تولید کالا‌های با کیفیت اقدام کرد.

او ادامه داد: در ماه‌های گذشته با پرداخت تسهیلات ۸۵ میلیارد تومانی در قالب نوسازی ماشین آلات خط تولید، صنعت مازندران جان دوباره‌ای گرفت و برای ۳۲۶ نفر اشتغالزایی شد.

قوانلو افزود: به طور حتم این رویه منسجم برای احیاء و شکوفایی تمام واحد‌های صنعتی ادامه می‌یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه حدود ۳۴۰ واحد تولیدی راکد در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۷۴ واحد تولیدی در ماه‌های گذشته با رفع مشکلات بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای و نوسازی ماشین آلات خط تولید به چرخه تولید بازگشت.

او ادامه داد: با بازگشت این تعداد واحد صنعتی به چرخه تولید در مازندران، هزار و ۷۲۸ نفر به تعداد شاغلان استان در حوزه صنعت و تولید اضافه شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال هم ۲۰ واحد صنعتی راکد دیگر استان به مدار تولید کالا بازگردد.

قوانلو با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از واحد‌های صنعتی که در ماه‌های گذشته به چرخه تولید بازگشتند مشکل کمبود نقدینگی و بدهکاری بانکی داشتند، ادامه داد: با تقسیط بدهکاری‌های بانکی و یا واگذاری طرح به سرمایه گذار جدید و همچنین اعطای تسهیلات، این واحد‌های مشکل‌دار در مدار تولید و اشتغال قرار گرفتند.


اخبار مازندران :معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل:
برنامه ای برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نداریم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مدارس فعلا می‌توانند بصورت حضوری و غیر حضوری فعالیت کنند.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، دکتر جوانیان با بیان اینکه شاهد افزایش سوش امیکرون در استان هستیم، گفت: شرایط هنوز بر اساس معیار بندی‌ها آبی است و مدارس می توانند هم حضوری و غیرحضوری فعالیت های خود را ادامه دهند.

او افزود: مدارس و دانشگاه بر اساس شیوه نامه‌های ابلاغ شده حتما فضای کافی را برای برگزاری کلاس‌ها که ۲.۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز و دانشجو است به طور حضوری مهیا کنند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل، بر اساس تصمیم ستاد کرونا کشور چنانچه دانش آموز یا دانشجویی کوچکترین علائم سرماخوردگی را داشته باشند باید از حضور در کلاس خودداری کند.

جوانیان افزود: تزریق حداقل ۲ دوز واکسن برای حضور در کلاس ضروری است در غیر اینصورت دانشجو و دانش آموز هر ۲ هفته باید تست پی سی آر را ارائه دهد.


اخبار مازندران :کشف بیش از هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق در ساری
هزار و ۳۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در شهرستان ساری کشف و ضبط شد.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی مازندران گفت: در پی تحقیقات پلیسی مبنی بر فروش انواع لوازم آرایشی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته در یک واحد صنفی عرضه لوازم بهداشتی و آرایشی موضوع در دستورکار پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان قرار گرفت.

سرهنگ محمد باقرزاده افزود: ماموران با تیمی تلفیقی از دانشگاه علوم پزشکی استان و اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی از واحد متخلف بازدید که بیش از هزار و ۳۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته و جعلی کشف و ضبط کردند .

 

او ارزش ریالی محصولات بهداشتی و آرایشی کشف شده را یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: واحد صنفی با هماهنگی مرجع قضائی پلمب، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و لوازم قاچاق کشف شده به سازمان جمع آوری اموال تملیکی شهرستان تحویل شد.


اخبار مازندران :نوسازی ناوگان صنعت چای شمال سرعت گرفت
چایکاران و کارخانه داران گیلان و مازندران بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات امسال برای مکانیزاسیون صنعت چای شمال کشور دریافت کردند.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه برای توسعه کشاورزی چای در ایران مکانیزه کردن باغ‌های چای وکارخانه‌ها امری ضروری واجتناب ناپذیر است، گفت: مکانیزاسیون در بخش کشاورزی کاهش هزینه‌های باغداری و افزایش درآمد باغداران چای را به همراه دارد.

حبیب جهانساز به پرداخت تسهیلات برای مکانیزاسیون باغ‌های چای و کارخانه‌های وابسته به این محصول در استان‌های مازندران و گیلان اشاره کرد و افزود: صندوق حمایت از توسعه چای کشور امسال حدود ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به چایکاران و کارخانه‌ها برای به زراعی، بهسازی، مکانیزاسیون و برندسازی پرداخت کرده است.

او گفت: ۴۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات امسال برای بهزراعی باغ‌های چای، بهسازی، برندسازی و خرید ماشین آلات کشاوری به چایکار گیلان و مازندران پرداخت شد.

 

جهانساز با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات تا پایان امسال ادامه دارد، ادامه داد: ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات سرمایه‌ای نیز تاکنون به چایکاران و کارخانه داران گیلان و مازندران برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی، ماشین آلات کارخانه‌ای، برندسازی و مکانیزاسیون صنعت چای پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور افزود:هشت هزار چایکار گیلان و مازندران امسال تسهیلات کم بهره بهزراعی و بهسازی برای باغ‌های چای خود از سازمان چای کشور دریافت کردند.


اخبار مازندران :خلع ید زمین ۲۵ میلیاردی در چالوس
یک قطعه زمین به ارزش ۲۵ میلیارد ریال با حکم قضائی از چنگال زمین خواری در چالوس خلع ید شد.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، فرمانده انتظامی چالوس گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حصارکشی و تفکیک غیر قانونی زمین‌های ملی و جنگلی در مناطق ییلاقی مرزن آباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ علی اکبر خسروی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی‌ها متهم را که با حصارکشی ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی و جنگلی آن را به تملک خود در آورده بود، شناسایی کردند.

او گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی، با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان چالوس، زمین تصرف شده از چنگ این فرد که اقدام به تفکیک برای تغییر کاربری کرده بود، رها سازی شد.

سرهنگ خسروی ارزش زمین آزاد شده را ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرماندهی انتظامی شهرستان چالوس از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی را به کارکنان جهاد کشاورزی اطلاع دهند و بر عزم راسخ مقامات قضائی و پلیس در برخورد با هرگونه زمین خواری و تغییر کاربری تاکید کرد.


اخبار مازندران : رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛
اولویت سازمان تبلیغات برای رفع معضلات فرهنگی مازندران
حجت الاسلام قمی گفت: باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی منظم و دقیق موضوع فرهنگ را در استان مازندران در اولویت امور قرار دهیم.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با آیت الله لایینی نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه مدیرکل تبلیغات اسلامی در استان بازوی تبلیغی متصل نماینده رهبر معظم انقلاب در استان است، گفت: مازندران پیچیدگی‌ها و دشواری‌های افزون در حوزه فرهنگ دارد و امید است گام بعدی حرکت سازمان در این استان مفید‌تر و قدرتمند‌تر طی شود.

 

حجت الاسلام محمدقمی به معارفه مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی مازندران اشاره کرد و افزود: تلاش داریم با حمایت‌ها و هدایت‌های دفتر نماینده، ولی فقیه دراستان برکات و ثمرات کار تبلیغی و فرهنگی در استان ملموس‌تر از گذشته سنجش شود.

 

او حجت الاسلام شریف تبار را نیروی توانمند ملی معرفی کرد و ظرفیت‌های این استان را یادآور شد و گفت: باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی منظم و دقیق موضوع فرهنگ را در این استان در اولویت امور قرار دهیم.

همچنین پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور رئیس سازمان تبلیِات اسلامی کشور و نماینده ولی فقیه در مازندران و جمعی از اساتید حوزوی در سالن اهل بیت ساری از زحمات چندین ساله حجت الاسلام شکریان قدردانی و حجت الاسلام شریف تبار عزیزی بعنوان مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی مازندران معرفی شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم گفت: تهاجم فرهنگی دشمن در عصر کنونی، ارزش‌ها، آرمان‌های مقدس دینی، عزت و شرف مسلمانان را مورد هجوم قرار داده است تا مسلمانان را همرنگ خود کرده و در نتیجه راه نفوذ و سلطه اش را هموار سازد.

آیت الله محمدی لائینی افزود: یکی از راهکار‌هایی مبارزه با تهاجم فرهنگی تبلیغ آگاهانه و محافظت از دین و توجه به ارزش‌های اسلامی است.

او از برخی روحانیونی که ادعای باسوادی و تسلط بر احکام دینی دارند و فعالیت‌های انقلابی را طرد می‌کنند انتقاد کرد و گفت: دین از سیاست جدا نیست و امروز در مسیر انقلاب بودن با کلام و عمل ولایی بودن است


اخبار مازندران : برای دیدن بیشتر اخبار مازندران کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-مازندران/


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید