اخبار گیلان : اخرین اخبار تردد در استارا

اخبار گیلان /کارواشتغال :  فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: در راستای کنترل اتباع خارجی، کنترل جدی مرزهای سه گانه زمینی، ریلی و دریایی آستارا از الزامات است.

 

عباس صابر، در پنجاه و دومین جلسه ستاد کرونای بندر مرزی آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا از آسیب به خود و سایر شهروندان جلوگیری کنیم.

 

وی با بیان اینکه واکسیناسیون سراسری مرحله به مرحله در حال انجام است، ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف به در اختیار گذاشتن امکانات خود در این زمینه هستند.

 

وی با بیان اینکه امتحانات پایه نهم و دوازدهم دانش آموزان به شکل حضوری برگزار می‌شود، افزود: باید با بازرسی های مداوم مانع از بروز مشکلات برای دانش آموزان و خانواده های آنان شد.

 

صابر با اشاره به اینکه در بحث اطلاع رسانی باید از همه ظرفیت های شهرستان بهره مند شویم، خاطرنشان کرد: دهیاران و بخشداران نیز نقش بسیار مهم و تأثیر گذاری را در آگاهی بخشی به جامعه به خصوص در فضای روستاها را دارند.

 

وی با تأکید بر اینکه مشاغل گروه یک در کنار سایر مشاغل باید همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، تصریح کرد: متأسفانه شاهد کاهش رعایت پروتکل ها در مشاغل گروه یک هستیم که مردم بیشتر با آنها در ارتباط هستند و باید بازرسان اداره صمت و اصناف برخوردهای جدی را با متخلفان داشته باشند.

 

فرماندار آستارا، عادی انگاری را از دیگر آسیب های روزهای اخیر برشمرد و توضیح داد: تردد همه خودروها، بین شهری در درون استان ها مجاز است ولی بحث ممنوعیت تردد شبانه همچنان به قوت خود باقی است.

 

وی با تأکید بر اینکه در راستای کنترل تردد اتباع خارجی، مرزهای سه‌گانه زمینی، ریلی و دریایی آستارا باید به شکل جدی کنترل شود.

 

وی تصریح کرد: پروتکل های بهداشتی در سورتینگ ها باید به شکل کامل رعایت شود و اداره جهاد کشاورزی باید در این زمینه نظارت کافی را داشته باشد.

 

فرماندار آستارا در بخش پایانی سخنان خود به روزشمار معکوس انتخابات اشاره کرد و گفت: فضای انتخاباتی باید به گونه‌ای باشد که مردم تمایل به حضور را داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: دستورالعمل های خاص بهداشتی برای انتخابات منتشر خواهد شد و باید در این زمینه دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه، اطلاع رسانی های کافی را انجام دهند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید