اخبار گیلان : بازگشت سرمای سخت زمستانی به گیلان

اخبار گیلان : بازگشت سرمای سخت زمستانی به گیلان

چکیده ای از چند خبر مهم گیلان :

اخبار گیلان: افزایش سیلو‌های مجتمع بندری شهرستان انزلی تا ۲ هزار تن

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در بندر انزلی: ظرفیت سیلو‌های مجتمع بندری در انزلی تا ۲۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

به گزارش کارواشتغال از خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان ؛ معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در بازدید از از مجتمع بندری انزلی گفت: تا کنون ظرفیت مناسبی در بنادر شمالی ایجاد شده که لازم است افزایش یابد و اولویت ما با توسعه زیرساخت‌ها، جذب بار در بنادر شمالی است.
علی اکبر صفایی با اشاره به سفر رئیس جمهور به گیلان افزود: همه تلاش مان این است با توجه به ارتباطاتی که ریاست محترم جمهور با کشور‌های همسایه در حوزه دریای خزر ایجاد کرده است حداکثر بهره‌وری و ظرفیت مان را به کار برده و روابط تجاری مان را گسترش دهیم و در نظر داریم برای ایجاد رونق اقتصادی در بندر انزلی ظرفیت سیلو‌های این مجتمع بندری تا ۲۰۰ هزار تن افزایش داده شود.


اخبار گیلان :بازگشت سرمای سخت زمستانی به گیلان

کارشناس هواشناسی: با ورود سامانه سرد و بارشی به گیلان دمای هوای این استان تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

، کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه بارش باران در گیلان آغاز شده است گفت: در ارتفاعات هم بارش برف گزارش شده است.
سمانه نگاه با بیان اینکه این سامانه تا ظهر فردا در گیلان ماندگار است افزود: دمای هوای استان ۸ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.
وی گفت: دمای فعلی شهر رشت مرکز استان ۸ درجه سلسیوس و رطوبت فعلی ۱۰۰ درصد است.
کارشناس هواشناسی افزود: اسب وونی تالش در ۲۴ ساعت گذشته با منفی ۳ درجه سلسیوس سردترین نقطه استان و رودبار با دمای ۱۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است.
سمانه نگاه گفت: دریا امروز و فردا برای فعالیت‌های دریایی نامناسب است.


اخبار گیلان :فعالیت بیش از ۴۵۰ پایگاه واکسیناسیون در گیلان در هفتمین روز بهمن

امروز ۴۵۱ پایگاه تجمیعی و موردی به تزریق واکسن کرونا به شهروندان گیلانی اختصاص یافته است.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: امروز واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا، اسپوتنیک، برکت، اسپایکوژن و پاستوکوک در ۴۵۱ پایگاه تجمیعی و موردی گیلان به مردم گیلان تزریق می‌شود.

دکتر فردین مهرابیان با اشاره به فعالیت ۲۰۱ پایگاه واکسیناسیون امروز در شهرستان رشت افزود: امروز در هیچ یک از پایگاه‌های شهرستان رشت دز سوم تزریق نمی‌شود.

مراکز واکسیناسیون ۷ بهمن ۱۴۰۰ در شهرستان رشت به این شرح است:


اخبار گیلان :بستری ۶۷ بیمار کرونایی در گیلان در ۲۴ ساعت گذشته

۲۵ بیمار بدحال در حال حاضر در مراکز درمانی گیلان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با بستری ۶۷ گیلانی دیگر در شبانه روز گذشته، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان به ۲۰۷ نفر رسیده که حال ۲۵ نفر آنها وخیم گزارش شده است.

دکتر فردین مهرابیان با اشاره به بستری ۶ بیمار جدید در بخش ICU در این مدت، افزود: هم اکنون ۳۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۵۱ پایگاه واکسیناسیون در گیلان و ۲۰۱ پایگاه واکسیناسیون در شهرستان رشت، از شهروندان خواست با تزریق منظم و به موقع دز‌های واکسن کرونا به ویژه دز سوم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند.


حادثه ساختمان سازی

اخبار گیلان :ساخت و ساز همسایه سبب مصدومیت بانوی رشتی شد

بانوی ۷۱ ساله رشتی هنگام عبور از راهروی آپارتمانش بر اثر ریزش دیوار حاصل از ساخت و ساز در خانه همسایه، مصدوم و راهی بیمارستان شد.

 رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت : خانم ۷۱ ساله‌ای که در حال بالا رفتن از پله‌های آپارتمان مسکونی اش بود با ریزش دیوار راهرو بر اثر ساخت و ساز در خانه همسایه اش از ناحیه پا مصدوم و با کمک نیرو‌های اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

شهرام مومنی با بیان اینکه کارگران در حال بتون ریزی در ساختمانی نیمه کاره در مجاورت این آپارتمان بودند، ، افزود: فشار بتن مایع موجب ریختن دیوار راهروی این ساختمان شد.

وی اضافه کرد : یک بانوی ۴۲ ساله‌ای هم که در این راهرو تردد می‌کرد بر اثر این حادثه از ترس دچار تشنج و به کمک نیرو‌های اورژانس به بیمارستان منتقل شد.


در پی رسیدن پیک ششم کرونا

اخبار گیلان:

بازگشت جریمه‌های کرونایی به جاده‌های گیلان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از جریمه رانندگان خودر‌وهایی که برای تردد به شهر‌های زرد تست PCR منفی ندارند، خبر داد.

سرهنگ امیر طالبی گفت : تردد خودرو‌های شخصی به شهر‌های زرد رودبار ، رودسر ، رشت ، خمام ، بندرانزلی ، لاهیجان ، رضوانشهر و آستارا که رانندگان آن‌ها تست پی سی آر منفی نداشته باشند ممنوع است و جریمه خواهند شد.

وی افزود : رانندگان این خودرو‌ها هر ۲۴ ساعت ، ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

آزمایش پی سی آر کرونا برای تشخیص ویروس کرونا یا کووید ۱۹ با نمونه گیری از ترشحات انتهای بینی و حلق انجام می شود.


اخبار گیلان:

پرداخت تسهیلات بدون ضامن در گیلان با فیش حقوقی

تسهیلات بدون ضامن با فیش حقوقی به کارمندان دولت در گیلان پرداخت می‌شود.

 دبیر شورای هماهنگی بانک‌های گیلان در ارتباط تصویری با خبر ۲۰ گفت : این تسهیلات با دستور رییس جمهور و برای کمک به اقشار مختلف پرداخت می‌شود .

سیدرسول میرخلف افزود : در گام نخست این طرح ، تسهیلات بدون ضامن ، تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان ، فقط به کارمندان رسمی دولت ، با استناد به فیش حقوقیشان پرداخت می‌شود.


 

برای دیدن سایر اخبار گیلان لیک زیر را کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-گیلان/

برای دیدن اخبار گیلان در پیج ایستاگرام تخصصی اخبار گیلان لینک زیر گیله خبر را دنبال کنید:

https://www.instagram.com/gile_khabar


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید