اخبار گیلان :توقیف محموله قاچاق در بندرآستارا

اخبار گیلان :توقیف محموله قاچاق در بندرآستارا

اخبار گیلان : توقیف محموله قاچاق در بندرآستارا
فرمانده انتظامی گیلان از کشف بیش از ۲۱ هزار لیتر روغن موتور قاچاق در بازرسی از یک کامیون در شهرستان آستارا خبر داد.

کارواشتغال گیلان به نقل از صداوسیمای مرکز گیلان :توقیف محموله قاچاق در بندرآستارابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ سردار عزیزاله ملکی گفت : با گزارشی مبنی بر قاچاق فرآورده نفتی مانند روغن موتور قاچاق با یک دستگاه کامیون در جاده آستارا – اردبیل ، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود : ماموران انتظامی آستارا ، ۲۱ هزار و ۵۷۸ لیتر روغن موتور ، ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر شیشه شور و ۶ هزار و ۴۰۰ لیتر آب رادیاتور قاچاق را در بازرسی از یک کامیون در ایست و بازرسی سه راه قلعه این شهرستان به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال کشف و توقیف کردند.

وی گفت: راننده و سرنشین ۳۲ و ۴۱ ساله این خودروی باری به مرجع قضائی معرفی شدند.


اخبار گیلان :غرق شدن جوان رشتی در رودخانه سفیدرود
فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه گفت: جوان ۲۷ ساله‌ای امروز در رودخانه سفید‌رود در این شهرستان غرق شد.

غرق شدن جوان رشتی در رودخانه سفیدرودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ سرهنگ سید مهدی نجفی‌پور گفت : با گزارش مردمی مبنی بر غرق شدن فردی در رودخانه سفیدرود ، محدوده روستای کیسم پایین در آستانه اشرفیه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ماموران انتظامی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور پلیس و گروه‌های امدادی در محل و بررسی‌های انجام شده مشخص شد، مرد جوان ۲۷ ساله‌ای، ساکن رشت که برای ماهیگیری به روستای کیسم آمده بود به دلیلی نامعلوم به داخل رودخانه افتاد و به دلیل مسلط نبودن به فنون شنا غرق شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه اهالی محل و نیرو‌های امدادی جسد این مرد جوان را از آب خارج کردند، گفت: جسد برای سیر مراحل قانونی و با هماهنگی قضائی به سردخانه بیمارستان منتقل شد.


اخبار گیلان : برپایی پنجشنبه بازار‌های صنایع‌دستی در گیلان
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان از راه‌اندازی پنجشنبه بازار محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در استان خبر داد.

برپایی پنجشنبه بازار‌های صنایع‌دستی در گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ ولی جهانی گفت : قرار است از دهه فجر امسال ، پنجشنبه بازار به صورت هماهنگ و در مکان‌های مشخص شده برای فروش صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی گیلان و حمایت از هنرمندان این حوزه در استان برگزار شود.

وی با اشاره به برپایی پنجشنبه بازار به عنوان سنتی دیرینه در طول نسل‌های مختلف در گیلان برای فروش کالا‌های دست‌ساز هنرمندان گیلانی در بازار‌های محلی ، افزود : ثبت جهانی روستای قاسم‌آباد رودسر با محوریت چادرشب‌بافی ، شهر ملی صنایع‌دستی رشت با محور رشتی‌دوزی و ۵ روستا و شهر ملی دیگر نشان از ظرفیت بالای تولید صنایع دستی در گیلان است.

گیلان ۲۴ هزار هنرمند صنایع‌دستی دارد.


اخبار گیلان : افتتاح طرح‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ۷ واحد گیلان+گزارش
۱۴ آزمایشگاه و کارگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای امروز در شهرستان‌های مختلف گیلان به بهره برداری رسید.

افتتاح طرح‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ۷ واحد گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان در حاشیه مراسم افتتاحیه این طرح‌ها که از طریق ارتباط تصویری با شهر‌های مختلف استان و با شرکت رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد ، گفت : ۱۴ واحد آزمایشگاهی و کارگاهی در ۷ دانشکده و آموزشکده دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان صبح امروز به بهره‌برداری رسید.

رسول شمشادی افزود : این واحد‌های آزمایشگاهی و کارگاهی در حوزه‌های مختلفی ، چون کارگاه الکترونیکی و الکتریکی تشخیص پزشکی ، ناوبری ، دوزندگی ، شیمی ، گیاهان دارویی ، شناخت مواد و افتتاح طرح‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ۷ واحد گیلانمحلول‌های آزمایشگاهی و کارگاه‌های رباتیک برش لیزری و مونتاژ کاربرد دارد.

استاندار گیلان نیز در این مراسم فراهم آوردن ابزار لازم برای بروز خلاقیت و رشد مهارت دانشجویان را از مهم‌ترین ماموریت‌های دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد.

دکتر اسدالله عباسی افزود : مهارت آموزان و فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند در عرصه‌های گوناگون تولید و توسعه نقش آفرینی کنند.


اخبار گیلان :استاندار گیلان رئیس ستاد برگزاری مسابقات شطرنج بین المللی جام خزر شد
دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان به عنوان رئیس ستاد برگزاری مسابقات شطرنج بین‌المللی جام خزر منصوب شد.

استاندار گیلان رئیس ستاد برگزاری مسابقات شطرنج بین المللی جام خزر شدبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان؛ رئیس هیات شطرنج استان گفت: حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، در حکمی دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان را به عنوان رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر انتخاب و این حکم توسط حسن تامینی رئیس فدراسیون شطرنج به استاندار گیلان تقدیم شد.

حسین میربلوک افزود: با توجه به انتصاب دکتر اسدالله عباسی به عنوان رئیس ستاد برگزاری مسابقات شطرنج بین‌المللی جام خزر، امیدواریم که این دوره از مسابقات در سطح کیفی بسیار بالایی برگزار شود.

وی گفت: نوزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین المللی جام خزر، اواخر بهمن سال جاری با حضور شطرنجبازان داخلی و چند کشور خارجی، به میزبانی گیلان برگزار خواهد شد.

رقابت‌های شطرنج بین المللی جام خزر هر سال در ایام دهه فجر با حضور شطرنج بازان ملی پوش ایران و شطرنج بازان چند کشور خارجی به میزبانی گیلان برگزار می‌شد که این مسابقات سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و ۲ سال گذشته نیز با عنوان جام کاسپین برگزار شده بود.


اخبار گیلان :کرونایی که دست از سر گیلان بر نمی‌دارد
۳۲ گیلانی دیگر در شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

کرونایی که دست از سر گیلان بر نمی‌داردبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با بستری ۳۲ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گیلان به ۱۴۱ نفر رسید که ۲۵ نفر آنها بدحالند.

 

دکتر فردین مهرابیان با اشاره به بستری ۵ بیمار جدید در بخش ICU در این مدت، افزود: در حال حاضر ۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی گیلان بستری هستند.

وی با اشاره به سویه جدید اُمیکرون و لزوم واکسیناسیون گفت: شهروندان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کرده و دز‌های واکسن کرونا را به موقع دریافت کنند.

امروز ۴۶۱ پایگاه واکسیناسیون در گیلان و ۲۴۱ پایگاه هم در رشت فعال است.


اخبار گیلان : اختصاص اعتبار برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد فومن
معاون اشتغال و خود کفائی کمیته امداد از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال مدد جویان خبر داد.

اختصاص اعتبار برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد فومنبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد امام خمینی گیلان گفت : برای ایجاد اشتغال مدد جویان تحت پوشش استان در بخش توسعه صنعت ابریشم ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره اختصاص یافته است.

حبیب الله رضادوست افزود : این تسهیلات با بهره ۴ درصد به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد برای ایجاد توتستان‌ها و مرمت و باز سازی تلمبار‌های پرورش کرم ابریشم به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی افزود: پارسال برای حمایت از مدد جویان کمیته امداد بیش از ۲۱ هزار اصله نهال توت و ۳ هزار جعبه تخم نوغان رایگان بین آن‌ها توزیع شد.


اخبار گیلان :بزرگداشت دهه‌ی مبارک فجر
تشریح الگو‌های انقلاب اسلامی ایران در برنامه‌های دهه فجر گیلان+ گزارش
نماینده ولی فقیه در گیلان: شرایط سخت تحریم نتوانست مردم را از پیروی از آرمان‌های امام راحل رحمت الله علیه بازدارد.

تشریح الگو‌های انقلاب اسلامی ایران در برنامه‌های دهه فجر گیلانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ نماینده ی ولی فقیه در گیلان امروز در نشست ستاد بزرگداشت دهه‌ی مبارک فجر در رشت به تشریح الگو‌ها و آرمان‌های بی بدلیل انقلاب اسلامی در بستر تاسی آحاد ملت عدالت خواه ایران اسلامی از منویات خمینی کبیر پرداخت و تصریح کرد: شرایط سخت تحریمی و معیشتی جامعه هیچگاه ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی را از پایبندی به ارزش‌های بی بدیل انقلاب شان باز نمی‌دارد و دهه مبارک فجر فرصتی ست تا برغم دشمنی‌های کینه توزانه و تحریم‌های ناجوانمردانه‌ی استکبار و صهیونیسم جهانی علیه این ملت بزرگ، آرمان‌ها و دستاورد‌های ۴۳ سال گذشته پاس داشته شود و مطالبات به حق این ملت کمال گرا و ترقی خواه با لحاظ آزادی خواهی و استقلال طلبی شان بار دیگر جلوه داده شود.

 

تشریح الگو‌های انقلاب اسلامی ایران در برنامه‌های دهه فجر گیلانآیت الله فلاحتی حفظ وحدت و همدلی را رمز موفقیت مردم و نظام اسلامی در روند نیل به آرمان‌های انقلاب ۵۷ دانست و تاکید کرد: مقایسه‌ی تطبیقی شرایط و امکانات فعلی کشور با دوران گذشته و انتقال مفاهیم ارزشمند برگرفته از مکتب انقلاب به نسل جدید، از الزاماتی ست که در روند کارکرد‌های فرهنگی و رسانه ایی دهه‌ی مبارک فجر امسال باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این نشست مردمی بودن ویژه برنامه‌های دهه‌ی مبارک فجر امسال را جلوه‌ای از ماهیت حقیقی انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: داشتن وحدت کلمه و تقویت روحیه‌ی وفاق و همدلی از الزاماتی ست که می‌تواند روند بهره وری برنامه‌های دولت مردمی سیزدهم را برای ساختن ایرانی قوی و مستقل تقویت کند.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری، دبیر ستاد بزرگداشت دهه‌ی فجر گیلان نیز در گزارشی این دهه‌ی مبارک را فرصتی برای قدرتتشریح الگو‌های انقلاب اسلامی ایران در برنامه‌های دهه فجر گیلان نمایی آرمان‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست و نقش مردم را به عنوان صاحبان اصلی انقلاب برای تبلور هرچه بیشتر ارزش‌های آن قابل توجه عنوان کرد.

وی مشارکت آحاد مردم در ویژه برنامه‌های دهه‌ی مبارک فجر را خواستار شد و افزود: تجلیل از پیشگامان انقلاب و برپایی یادواره‌ی ۶۳ شهید انقلاب اسلامی در گیلان می‌تواند بر غنای هر چه بیشتر این برنامه‌ها بیفزاید.

تشریح الگو‌های انقلاب اسلامی ایران در برنامه‌های دهه فجر گیلانشهردار رشت نیز در سخنانی ، برنامه‌های محله محور شهرداری مرکز استان در دهه‌ی مبارک فجر را تشریح کرد و گفت: برگزاری فستیوال ورزشی محله محور در ۲۲ محله‌ی شهر رشت پیش بینی شده تا شور و نشاط اجتماعی در دهه‌ی فجر تقویت شود.

سیدامیرحسین علوی همچنین از برپایی نمایشگاه‌های منطقه ایی در راستای توانمندسازی خانوار‌ها و همچنین اجرای طرح‌های حمایتی – معیشتی در مناطق کم برخوردار رشت خبر داد و گفت: این طرح‌ها در دهه‌ی مبارک فجر با همکاری گروه‌های جهادی و بسیج اجرا می‌شود.

در ادامه‌ی این نشست، هر یک از مسئولان کارگروه‌های ستاد بزرگداشت دهه‌ی مبارک فجر نظرات خود را در خصوص نحوه‌ی هرچهتشریح الگو‌های انقلاب اسلامی ایران در برنامه‌های دهه فجر گیلان باشکوهتر برگزار شدن ویژه برنامه‌های دهه‌ی فجر بیان کردند و لزوم نقش پررنگ مردم و اجرای برنامه‌های مردم پایه را در دهه‌ی مبارک فجر خواستار شدند.


اخبار گیلان :۲۲ هزار واحد؛ سهم سالانه گیلان در طرح ملی جهش مسکن
مجرد‌ها درصورتی که زمان تحویل خانه متاهل شوند می‌توانند در طرح ملی جهش مسکن صاحب خانه شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان دیشب در گفتگوی خبر ۲۰ گیلان گفت: با دستور دولت سامانه طرح ملی جهش مسکن برای مردان مجرد هم باز شد، البته این افراد وقت تحویل منازل خود باید حتما ازدواج کرده باشند.

حسین کشاورز درخصوص تامین زمین هم گفت: تاکنون زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۲ هزار واحد تامین شده درحالیکه هر سال باید ۲۲ هزار واحد مسکونی ساخته شود.

وی همچنین گفت: تکلیف دولت برای ساخت مسکن به ۳ شکل مشخص شده است:


اخبار گیلان :تجلیل از شرکت‌های برتر نوآور شاهد و ایثارگر در رشت
در مراسمی امروز از ۸ شرکت برتر نوآور شاهد و ایثارگر در رشت تجلیل شد.

تجلیل از شرکت‌های برتر نوآور شاهد و ایثارگر در رشتبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در حاشیه این مراسم گفت: از مجموع ۴۲ اثر ارسال شده از ۷ استان گیلان، اردبیل، زنجان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی و قزوین به دبیر خانه این رویداد علمی ۸ اثر بر گزیده شدند.

عبدالله پاکاری گفت: ۴ برگزیده این رقابت‌ها به مرحله کشوری که اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

وی شناسایی ظرفیت‌ها و نخبگان علمی در حوزه شرکت‌های نو بنیان و رفع موانع پیش روی آنان را از اهداف برگزاری این رقابت‌ها عنوان کرد.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور هم در این مراسم با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۰۰ شرکت نوپا در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران فعال هستند گفت: تلاش می‌کنیم تا این شرکت‌ها افزایش یابد.

عادل مهری افزود: برنامه ریزی‌ها به سمتی در حرکت است که این شرکت‌های نوپا توسعه داده شده و منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود.

امروز همچنین از آخرین شماره نشریه شاهد یاران ویژه نامه سردار قلی پور و ۳ کتاب دفاع مقدس شامل «الفبای معرفت» در مورد شهدای فومن، «سال‌های ایثار» و «کهنه پرچین» رونمایی شد


اخبار گیلان : برای دیدن سایر اخبار گیلان لیک زیر را کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-گیلان/

برای دیدن اخبار گیلان در پیج ایستاگرام تخصصی اخبار گیلان لینک زیر گیله خبر را دنبال کنید:

https://www.instagram.com/gile_khabar

 

 

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید