اخبار گیلان : گزیده مهمترین اخبار استان گیلان بیست و یکم دی ۱۴۰۰

اخبار گیلان : گزیده مهمترین اخبار استان گیلان بیست و یکم دی ۱۴۰۰

گامی برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جمعیت در گیلان

کارواشتغال گیلان به نقل از  خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع دست اندرکاران رسانه ای استان در رشت با تشریح استراتژی ۱۶ گانه این دانشگاه برای احیای جمعیت گیلان و مقابله با پیری جمعیت گفت: راهبرد اساسی دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۵ بخش و ۱۶ استراتژی تدوین شده که تبیین آن در جامعه می‌تواند از بروز چالش‌های پیری مفرط جمعیت گیلان در دهه‌های آینده جلوگیری کند.

دکتر آبتین حیدرزاده از اجرای سیاست‌های حمایتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای حمایت از زوج‌های نابارور استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۵۰۰ زوج نابارور در مناطق روستایی گیلان شناسایی شده اند که با مشارکت بنیاد برکت مورد حمایت پزشکی و درمانی قرار می‌گیرند.

وی افزود: در این طرح ۱۰ میلیون تومان از هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور منتخب استان را بنیاد برکت و مابقی را دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقبل می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین اضافه کرد: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۲۴ دستگاه اجرایی و دولتی نقش آفرین اند و بناست مجموع راهکار‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، رسانه ای، سیاسی و اقتصادی برای تحقق اهداف پیش بینی شده در این قانون در بستر یک تعامل و خرد جمعی بکار بسته شود.


توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی در شهرستان رشت

سرهنگ علیرضا بختیاری فرمانده حوزه ۲ شهری سردارجنگل سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: در ششمین مرحله رزمایش مردمی مواسات، همدلی و کمک مومنانه امروز ۸۰۰ بسته معیشتی با کمک خیران، امامان جماعات مساجد و مردم تهیه و در اختیار خانوار‌های نیازمند قرار گرفت.

وی از بسیجیان پایگاه‌ها برای شرکت گسترده در این رزمایش قدردانی و بر آمادگی بسیج برای کمک به هم نوعان در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.


در آتش سوزی عمدی

آتش کینه‌ای که جان مرد لاهیجانی را گرفت

فرمانده انتظامی لاهیجان از شناسایی و دستگیری عامل آتش سوزی عمدی و قتل مرد ۵۸ ساله در این شهرستان خبر داد.

فرمانده‌ انتظامي لاهیجان گفت: فردی که مرد ۵۸ ساله لاهیجانی را در یکی از محله های قدیمی این شهر، با دارو بیهوش کرده و با آتش زدن خانه اش، باعث مرگ وی شده بود، دستگیر شد.

سرهنگ حمید محمدی ‌نسب افزود: قاتل که مردی ۴۰ ساله است، در بازجویی های اولیه، انگیزه خود را برای قتل این مرد ۵۸ ساله، تسویه حساب شخصی اعلام کرد.

وی افزود: قاتل به مراجع قضایی تحویل داده شد.


هدای بسته‌های معیشتی و لباس‌های زمستانی در کوچصفهان

۸۰ بسته کمک معیشتی و ۳۰ دست لباس زمستانی بین دانش آموزان و خانواده‌های کم برخوردار کوچصفهان توزیع شد.

رییس اداره آموزش و پرورش کوچصفهان گفت: ۸۰ بسته کمک معیشتی و ۳۰ دست لباس زمستانی با مشارکت آموزش و پرورش کوچصفهان و سپاه ناحیه سلمان رشت تهیه و بین دانش آموزان خانواده‌های کم برخوردار و آسیب دیده از کرونا در کوچصفهان توزیع شد.

جابر دادفر گفت: خیران برای تهیه این بسته‌ها ۴۰ میلیون تومان هزینه کرده اند.

وی  ارزش هر بسته را ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این بسته‌ها شامل برنج، ماکارونی، روغن، رب گوجه فرنگی و حبوبات است.


رفع تصرف زمین‌های ملی در رودبار

بیش از ۵۰ هزار مترمربع از زمین‌های ملی در یکی از روستا‌های کوهستانی شهرستان رودبار از متصرفان پس گرفته شد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودبار گفت:ماموران یگان حفاظت این شهرستان، ۵۲هزار مترمربع از زمین‌های منابع طبیعی در دهستان شهربیجار، محدوده روستای کوکنه را که با سیم خاردار و پرچین محصور شده بود، از یک متصرف پس گرفتند.

فرهاد امیرقاسمی افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی رودبار همچنین ۴ بنای تازه ساخت غیرمجاز در زمین‌های منابع طبیعی در بخش رحمت آباد، محدوده روستای سی دشت رودبار را تخریب کردند. 

وی با بیان اینکه همه آثار تصرف جمع آوری شد گفت: کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را بیش از ۵ میلیارد تومان برآورد کردند.


—————————————————————————————————————————————————————

دستگیری ۱۸ قمارباز حین قماربازی در رشت

فرمانده انتظامی رشت: ماموران پاسگاه انتظامی لاکان، ۱۸ نفر را حین قماربازی دستگیر کردند.

سرهنگ محمود حافظی گفت : در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر اینکه افرادی با تجمع در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر رشت داخل مغازه‌ای قماربازی می‌کنند ، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با اعلام اینکه ماموران پاسگاه انتظامی لاکان با انجام تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند افزود: در بازرسی از این مکان ، ۱۸ نفر حین قماربازی دستگیر شدند.

وی از کشف ۷ دست آلات قمار در این مکان خبر داد و گفت : ۲۲۱ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال وجه نقد از متهمان کشف شد.


کشف دام‌های بدون مجوز در سیاهکل

فرمانده انتظامی سیاهکل: ۳۵ رأس گوسفند بدون مجوز حمل در بازرسی از یک دستگاه خودروی نیسان در این شهرستان کشف شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ سرهنگ حسین امیدخواه گفت: ماموران پلیس آگاهی حین پایش و کنترل خودرو‌های عبوری در اتوبان سیاهکل به سنگر به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک شده و در بازرسی آن ۳۵ راس گوسفند بدون مجوز حمل کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل با اشاره به دستگیری متهم ۲۹ ساله به مرجع قضائی گفت: کارشناسان ارزش این دام‌ها را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

وی با اعلام اینکه برای حفاظت از بهداشت غذایی، پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر و همچنین جلوگیری از قاچاق دام و طیور، حمل این قبیل محموله‌ها باید با مجوز مراجع مربوطه انجام شود از مردم خواست در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برای دیدن سایر اخبار گیلان لیک زیر را کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-گیلان/

برای دیدن اخبار گیلان در پیج ایستاگرام تخصصی اخبار گیلان لینک زیر گیله خبر را دنبال کنید:

https://www.instagram.com/gile_khabar


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید