اختتامیه کنگره علامه طباطبایی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود

اختتامیه کنگره علامه طباطبایی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی سه‌شنبه ۳۰ آبان به همت دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود.

 

کارواشتغال به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی به همت دانشگاه الزهرا (س) با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سه‌شنبه ۳۰ آبان با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و چهره‌های فرهیخته علمی و دانشگاهی برگزار می‌شود.
محمدباقر خراسانی دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی، امروز یکشنبه ۲۸ آبان در نشست خبری دست‌اندرکاران کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد با اعلام این مطلب، هدف از برگزاری این کنگره را معرفی ابعاد مختلف شخصیت علامه طباطبایی دانست و گفت: علامه طباطبایی شخصیتی بود که هر کدام از شاگردانش در حوزه‌های مختلف به الگویی برای دانش‌پژوهان تبدیل شدند.
وی افزود: هدف دیگر، تبیین شخصیت علامه طباطبایی به منظور گفتمان‌سازی بود که درحال حاضر گفتمان‌سازی مناسبی در حال شکل‌گیری است. ۳۳ مرکز علمی همکار در کشور و ۱۰ مرکز در خارج از کشور داشتیم و در این کنگره به همه ابعاد دانشی علامه پرداخته و کمیته علمی با حضور ۴۰ شخصیت حقیقی و حقوقی از حوزه علمیه و دانشگاه تشکیل شده است.
دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی درباره مقالات دریافت شده این کنگره هم گفت: ۲۳۵ اصل مقاله دریافت و ارزیابی و ۱۱۴ مقاله پذیرفته شده است. همچنین ۶ کمیته را فعال کردیم و بیش از ۴۰ شخصیت حوزوی عضو کمیته بودند.
خراسانی با اشاره به ارسال ۳۵۹ چکیده مقاله به این کنگره افزود: ۲۶۳ چکیده مقاله به مرحله داوری این کنگره رسید که بیشترین چکیده مقالات با موضوع قرآن و حدیث بود. تاکنون ۱۳۱ پیش‌نشست برگزار شده است و نیز ۱۱ پیش نشست دیگر با هدف تبیین شخصیت علمی و اخلاقی علامه برای الگوگیری و ایجاد انگیزه در مباحث تحقیق و پژوهش برگزار می‌شود.
وی گفت: در این کنگره به برخی از ابعاد شخصیت علامه مانند خوشنویسی، معماری شعر و ادبیات توجه شده است. اختتامیه این کنگره سه‌شنبه مصادف با روز فلسفه برگزار و کتاب رونمایی می‌شود. زندگی نامه علامه طباطبایی در ۳۰ صفحه آماده و به ۵ زبان ترجمه شده است و در حال رایزنی هستیم تا به زبان‌های دیگر نیز ترجمه شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید