اختصاص اعتبار میلیاردی برای مقابله با سنبل آبی در تالاب انزلی

اخبار گیلان : آغاز توزیع بذر گواهی شده برنج در گیلان

رئیس جهاد کشاورزی گیلان : شالیکاران برای دریافت این بذرها به مراکز خدمات جهادکشاورزی یا کارگزاری های مجاز بذرهای گواهی شده مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز گیلان ، صالح محمدی در گفتگوی زنده تلویزیونی با خبر ۲۰ گفت: از امروز توزیع ۵  رقم هاشمی، خزر، گیلانه، کیان، رش در رشت آغاز شده است.

وی افزود: به زودی توزیع بذر در دیگر شهرستان‌ها آغاز می‌شود.

توزیع بذر گواهی شده برنج یکی از مهمترین طرح‌های افزایش ضریب خوداتکایی وزارت جهاد کشاورزیست که هدف از آن افزایش امنیت غذایی، بالابردن کیفیت محصول، افزایش میزان تولید کیفی و کاهش آفات است.


زنگ خطر کرونایی

اخبار گیلان :

قرمز شدن ۱۴ شهرستان گیلان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان : بازگشت رنگ قرمز کرونایی به ۱۴ شهرستان گیلان ، پرشدن دوباره مراکز درمانی استان ، نگرانی ها را بیشتر کرده است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ، دکتر فردین مهرابیان در گفتگوی زنده تلویزیونی با اعلام این خبر گفت : شهرستان های ماسال ، رودبار ، آستانه اشرفیه، لاهیجان ، لنگرود ، تالش ، بندرانزلی ، رشت ، خمام ، صومعه سرا ، فومن ، املش ، سیاهکل و رودسردر وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند .

وی همچنین افزود : آستارا ، رضوانشهر  و شفت در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند .


احیای تالاب انزلی

اخبار گیلان :

اختصاص اعتبار میلیاردی برای مقابله با سنبل آبی در تالاب انزلی

برای مقابله با سنبل آبی در تالاب انزلی ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

اختصاص اعتبار میلیاردی برای مقابله با سنبل آبی در تالاب انزلیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه امسال اعتبارات حفظ و احیای تالاب بین المللی انزلی دو برابر شده است گفت: برای مبارزه با گونه مهاجم سنبل آبی ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.
رضا زمانی با اشاره به وضعیت نگران‌کننده تالاب انزلی و ضرورت اختصاص اعتبارات ملی برای احیای تالاب افزود: جلوگیری از ورود رسوبات از حوضه آبخیز بالادست تالاب انزلی و افزایش اعتبارات آبخیزداری منابع طبیعی برای حفظ تالاب بین المللی انزلی ضرورت دارد.
توجه جدی به مسائل زیست محیطی تالاب، جلوگیری از تخلیه فاضلاب‌های شهری و آلودگی رودخانه زدجوب و گوهررود رشت از اصلی‌ترین تهدید‌های زیست محیطی تالاب‌های استان به ویژه تالاب بین المللی انزلی است.


از چند روز آینده

اخبار گیلان :

 جنگل کاری در بیش از ۱۰۰هکتار از زمین‌های منابع طبیعی گیلان

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از آغاز کاشت بیش از ۱۶۰هزار اصله نهال بومی از هفته آخر بهمن تا پایان فصل کاشت سال۱۴۰۰ خبر داد.

جنگل کاری در  بیش از ۱۰۰ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی گیلانبه گزارش خبرگزاری صداوسیماي مرکز گیلان؛ محمدرضا عبدالهی گفت: تا پایان امسال قرار است بیش از ۱۶۰هزار اصله نهال بومی گیلان از گونه‌های افرا، بلوط، توسکا و ون به ارزش حدود ۳میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی به ویژه درآمد حاصل از زراعت چوب در ۱۵۰هکتار از زمینهای منابع طبیعی استان کاشته شود.

وی با اشاره به کاشت بیشترین نهال در شهرستان‌های رودسر و لنگرود که جنگل در آنها پس رَوی کرده افزود: طرح نهال کاری و احیا جنگل‌های گیلان در سال‌های گذشته در شهرستان‌های ماسوله، رودبار، رضوانشهر، آستارا و تالش با موفقیت اجرا شد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان همچنین از عملیات واکاری یا کاشت دوباره نهال در ۴هزار و ۳۰۰هکتار از مناطق جنگلی گیلان برای پرکردن فواصل پوشش جنگلی این مناطق خبر داد و افزود: ۴۰میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به گیلان برای حفاظت و احیای جنگل‌های گیلان اختصاص یافت که پیش بینی می‌شود این اعتبار تا سال۱۴۰۲ جذب شود.

محمدرضا عبدالهی با بیان اینکه تا پایان امسال همچنین ۴۰۰هکتار به وسعت زراعت چوب در گیلان اضافه می‌شود گفت: گونه‌های کاشته شده با جغرافیای هر منطقه مطابقت دارد.

وی با اشاره به توزیع نهال بین مردم گیلان در هفته منابع طبیعی گفت: امسال ۸۰۰هزار اصله نهال جنگلی و ۳۰۰هزار اصله نهال صنوبر تولید کردیم.


اخبار گیلان :

معرفی فرماندار جدید ماسال

غلامرضا گیلچالانی فرماندار شهرستان ماسال شد.

 ، امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان وجمعی از مسئولان این شهرستان مراسم معارفه فرماندار جدید این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم از وحید پور حضرت فرماندار سابق ماسال قدردانی و غلامرضا گیلچالانی به عنوان فرماندار جدید شهرستان ماسال معرفی شد.
حسین مصطفی پور معاون استاندار دراین نشست گفت: انقلاب ما انقلاب الهی بود و با رهبری داهیانه امام به پیروزی رسید و هم اکنون هم با رهبری آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و حمایت مردم گذر گاه‌های تاریخی را پشت سر می‌گذارد.
امام جمعه شهرستان ماسال هم در این جلسه با اشاره اهمیت جایگاه مدیریتی مسوولان گفت: یک مدیر در جامعه دینی و اسلامی باید الگو دیگران باشد و بتواند از جایگاه مدیریتی خود برای خدمت به مردم بهره گیرد.
حسن محمدیاری نماینده تالش رضوانشهرو ماسال در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای پیشرفت، عمران و آبادانی و بالندگی شهرستان بهره گیریم.


سال ۱۴۰۰

اخبار گیلان :

 بازرسی بیش از ۶۹ هزار واحد اقتصادی در گیلان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان از کشف ۳۶۴ میلیارد تومان تخلف واحد‌های صنفی، تولیدی و صنعتی، ده ماهه نخست امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مهدی نقدی گفت : از ابتدای امسال تا پایان دی ، ماموران صمت استان در گشت‌های مشترک از بیش از ۶۹ هزار واحد صنفی، تولیدی و صنعتی بازدید و ۳۶۴ میلیون تومان تخلف در جریان این بازرسی‌ها کشف شد.

وی با بیان اینکه عمده تخلفات در این مدت از واحد‌های تولیدی و توزیع نهاده‌های دامی در استان کشف شد، اضافه کرد: امسال بیش از ۶ هزار و ۴۰۲ مورد بازرسی برای کشف قاچاق کالا انجام و ۱۹۰ پرونده تخلف قاچاق کالا و ارز به ارزش ۱۵ میلیارد تومان تشکیل شد.

معاون سازمان صمت گیلان با اشاره به ادامه این بازرسی‌ها در قالب ۵ طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان، گفت: این بازرسی‌ها بیشتر از واحد‌های صنفی عرضه کننده لوازم آرایشی بهداشتی، موبایل فروشی‌ها، قاچاق پوشاک، سامانه انبار‌ها و کالا‌های مشمول شناسه انجام می‌شود.

مهدی نقدی افزود: سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات ۱۲۴ سازمان صمت گیلان همیشه آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص تخلف و قاچاق است.


اخبار گیلان :

توزیع ۲ هزار تن بذر گواهی شده برنج در گیلان

بذر گواهی شده برنج از امروز در مراکز مجاز جهاد کشاورزی گیلان توزیع می‌شود.

توزیع ۲ هزار تن بذر گواهی شده برنج در گیلانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۲ هزار تن بذرگواهی شده از امروز در مراکز جهاد کشاورزی استان توزیع می‌شود.
صالح محمدی با بیان اینکه بذر گواهی شده برنج یکی از مهمترین طرح‌های افزایش ضریب خوداتکایی است افزود: این مقدار بذر تولید شده برای ۳۵ هزار هکتار از شالیزار‌های استان کافی است.
وی همچنین با اشاره به اینکه توزیع بذر گواهی شده برنج با هدف افزایش امنیت غذایی، بالابردن کیفیت محصول، افزایش میزان تولید کیفی و کاهش آفات انجام می‌شود گفت: بذر گواهی شده ارقام هاشمی، خزر، گیلانه، آنام، گیلار و رُش آماده توزیع بین شالیکاران است.
استفاده از بذر گواهی شده سبب افزایش قدرت جوانه زنی و کاهش هزینه‌های تولید، کاهش ضایعات و افزایش کمی محصول حداقل به میزان ۳ تا ۵ درصد می‌شود.


 

برای دیدن سایر اخبار گیلان لیک زیر را کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-گیلان/

برای دیدن اخبار گیلان در پیج ایستاگرام تخصصی اخبار گیلان لینک زیر گیله خبر را دنبال کنید:

https://www.instagram.com/gile_khabar


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید