اختصاص بودجه بی سابقه اشتغال به استان قزوین

اختصاص بودجه بی سابقه اشتغال به استان قزوین

محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: امسال هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان بودجه اشتغال به استان قزوین اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، دهم آذرماه به بهانه سالروز شهادت آیت الله حسن مدرس، به نام «روز مجلس» نامگذاری شده است.
مجلس شاید نزدیک ترین نهاد سیاسی به مردم باشد. همین مجلس بهانه ای است تا انسانها، با هر سطح سواد یا گرایش سیاسی، دنبال جدیدترین نطق های نمایندگان ، مصوبات و نظارت های مجلس باشند؛ تا ببینند نماینده شهر و روستایی که به هزار امید او را راهی خانه ملت کرده اند چقدر از دغدغه هایشان می گوید.

با گذشت حدود سه سال از مجلس یازدهم فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. به همین منظور یکی از نمایندگان مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری حضور یافت.

خانم محمدبیگی در خصوص استفاده از ظرفیت حضور میدانی مسئولان در قزوین گفت: وظیفه نمایندگان است که حرف مردم را به گوش مسئولان برسانند. قزوین بخاطر ویژگی استراتژیک خود توانایی دعوت مسئولان کشوری به استان را داریم که اخیرا هم شاهد سفر وزیر اقتصاد به استان بودیم و البته مصوبات سفر ریاست جمهوری هم در زمان حضور این مسئولان کشوری در استان پیگیری می شود.

وی گفت: مجلس یازدهم یک ویژگی دارد که با جوان بودن، کثرت طرح و ایده های و طرح های جدید دارد و مدل حکمرانی را تغییر داده است و طرح های ۲۲گانه در این دوره طرح هایی بوده که به درد مردم بخورد مانند مجوزهای کسب و کار و جوانی جمعیت و جهش تولید دانش بنیان و لغو راهبردی تحریم ها که باعث بازدارندگی افزاینده در قدرت دفاعی کشور شده است. حضور موثر نمایندگان در حوزه های انتخابیه است که هر هفته حضور جدی دارند. نظارت های متوازن را هم در مجلس یازدهم داریم.

محمدبیگی گفت: مجلس در حوزه رسانه ضعیف است و نتوانسته در مورد اقداماتی که انجام داده به اطلاع مردم برساند. ضعف دیگر کثرت طرح هاست که بیش از ۷۰۰ طرح است و البته ضعف لایحه هم داریم. طرح به قوت لایحه نیست و اگر لایحه از طرف دولت بیاد قوت بیشتری خواهد داشت. در حوزه اقتصاد دوست داشتیم مجلس موفق شود. در حوزه تعامل با سازمان برنامه و بودجه نتوانستیم آنچنان موفق باشیم.

این نماینده مجلس گفت: در بعد نظارتی مجلس کارهای ویژه ای کرده است. تمام مصوبات سفر را نامه و جلسات نظارتی داشتیم. مثلا بودجه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی به کجا رسید که از مسئولان ذی ربط خواستیم به استان بیایند و بودجه واریز شد و دو طبقه در حال ساخت است.

وی گفت: قانون صدور مجوزها و تسهیل کسب و کار بسیار مهم است که حفظ سرمایه سرمایه گذاران را به دنبال دارد. امسال ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه اشتغال زایی داشتیم که هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان به سهم استان قزوین اختصاص یافته است و سالیانه ۲ درصد افزایش اشتغال داشتیم. پنجره واحد اشتغال در دولت الکترونیک به خوبی راه اندازی نشده است و مورد انتظار ما نبوده است. بروکراسی مانع این مجوزهاست. در سند تحول دولت مردمی که بر اساس قانون مجلس باید تمام اقدامات الکترونیکی شود. بیش از ۵۰ جلسه در کمیته سلامت الکترونیک نشست برگزار شده است و همه اقدامات درمانی و سلامت به صورت الکترونیک انجام می شود که به بالای ۶۵ درصد رسیده است. در یک و نیم سال گذشته به اندازه ۱۵ سال گذشته اقدامات الکترونیکی افزایش پیدا کرده است.

محمدبیگی گفت: قانون جوانی جمعیت زمینه ای شد که تسهیلات برای تولد فرزندان ارائه می شود. ۱۲۰هزار مادر به ازای تولد فرزندان دریافت کرده اند. برای اولین بار در حقوق پدر خانواده به ازای مادر ۵۰ درصد و به ازای فرزند ۱۰۰درصد افزایش پیدا کرد. به لطف این قانون هزار و ۸۰ خانواده صاحب مسکن شدند. بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان حدود ۲۴۰هزار خانواده وام فرزند دریافت کردند. بیش از ۵۱ درصد وام ها را دریافت کرده و بقیه هم در صف قرار دارند. اجرای قانون جوانی جمعیت از ۲۰ درصد به ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است. سالیانه ۶۰۰هزار تولد فرزند دوم داریم.

وی گفت: در استان قزوین ۷۸۰ خانواده سه فرزندی و بالاتر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و ظرفیت باز هم وجود دارد. با تسهیلات مسکن را امیدواریم صاحب خانه کنیم. در حوزه تسهیلات بانکی کسانی که باشرایط کمتری مثلا تسهیلات بانکی دارند و تسویه نکرده اند بتواند به نصف تسویه تسهیلات جدید را اخذ کنند. سبد تغذیه سه دهک پایین هم در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم وزارتخانه کار هم اقدام کند.

محمدبیگی گفت: شنبه این هفته سامانه ماده ۵۳ و ۵۴ قانون مربوط به مادران باردار و بحث های سقط جنین در کشور افتتاح می شود. با سلامت الکترونیک زمینه خدمت به مادران باردار افزایش پیدا می کند.

وی گفت: اتفاقات اخیر دل های همه ما را آزرده کرده است. فرصت احیا و مطالبه گری صحیح در کنار توجه به داشته های نظام و ملت را باید از دست ندهیم. کشور دارای زیرساخت های قابل توجه است. در حوزه اقتصاد سعی کردیم قوانین را اصلاح کنیم.

محمدبیگی گفت: قانون تعرفه گذاری پرستاری بیش از ۱۵ سال روی میز مانده بود که امسال اجرایی شد و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب پرستاران واریز شد. قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان به درستی انجام نمی شد که امروز تقریبا به آن دست یافتیم. قانون بیمه ناباروری ۹۰ درصد شد. قانون صندوق بیماران صعب العلاج ۵ هزار میلیارد تومان ذخیره دارد. ۲ هزار میلیارد تومان هم توسط هلال احمر به بیماران صعب العلاج اختصاص داده است.

وی گفت: نظارت دولت بر بازار متاسفانه ضعیف است. رشد قیمت ها بالاست. ناظرین دولت باید بیشتر شود. مجلس باید ابعاد نظارتی را بیشتر کند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید