اختصاص سهمیه ۲هزارنفری استخدام کادر بهداشت و درمان به هرمزگان

اختصاص سهمیه ۲هزارنفری استخدام کادر بهداشت و درمان به هرمزگان

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سهمیه کسب شده برای جذب کادر بهداشت و درمان و پشتیبانی برای هرمزگان ۲هزار نفر است که معادل ۱۰ درصد سهمیه کل کشور است.

کارواشتغال به گزارش خبرآنلاین، غلامعلی جاودان رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به وجود کمبود نیروی پرستار در هرمزگان، سهمیه کسب شده برای جذب کادر بهداشت و درمان و پشتیبانی برای هرمزگان ۲هزار نفر عنوان کرد و عنوان داشت: از ۲۰ هزار سهمیه صادر شده در کل کشور، ۲ هزار نفر برای هرمزگان است که اتفاقی استثنایی بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال پیگیری و رایزنی به منظور تامین نیروی انسانی لازم و تجهیزات لازم برای تکمیل آن برای بهره برداری سریع‌تر آن هستیم.

به گفته دکتر جاودان، چالش دیگر پیش روی توسعه مراکز درمانی استان در آستانه جذب ۲ هزار نیروی انسانی جدید را مشکل اسکان این نیروها عنوان داشت و گفت: بسیاری از این نیروها به مکان برای اسکان نیاز دارند و نبود آن چالش بزرگی است که باید فکری برای آن کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: سه بیمارستان جدید در بندرعباس و یکی در میناب در حال ساخت است که بیمارستان کودکان در آستانه بهره برداری است و به محض تحویل ساختمان، تجهیزاتی که آماده شده را ظرف کمتر از دو ماه نصب و آن را آماده پذیرش می‌کنیم.

وی ادامه داد: ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های درمانی و بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل پروژه‌های درمانی در استان نیاز است.

دکتر جاودان درباره بیمارستان مگاهاسپیتال نیز گفت: برای تامین اعتبار تکمیل این پروژه که ۶۰۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور برای آن در نظر گرفته شده بود، تاکنون ۳۸۰ میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شده که در تلاش برای تامین اعتبارات دیگری به منظور تزریق به این پروژه هستیم.

وی درباره بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس نیز گفت: بهمن ۱۴۰۳ زمان بهره برداری از این پروژه است و کار با جدیت در آن جریان دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، میزان پیشرفت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب را نیز بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی عنوان کرد.

وی درباره وضعیت ام آر آی بیمارستان شهید محمدی و کمبود ام آر آی در استان نیز گفت: ام آر آی بیمارستان شهید محمدی دو ماه است که درگیر تزریق گاز هلیوم است و برخی محدودیت‌ها نیز وجود دارد ولی قول پایان تابستان را گرفته‌ایم تا هر سه ام آر آی بندرعباس، قشم و پارسیان را وارد مدار کنیم.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید