ادعای بلومبرگ: اپل در حال توسعه ربات‌های خانگی است

ادعای بلومبرگ: اپل در حال توسعه ربات‌های خانگی است

 به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، یکی از حوزه‌هایی که اپل در حال بررسی آن است، ربات‌های شخصی است. طبق این گزارش اپل به طور همزمان روی ربات‌ها و وسایل نقلیه الکتریکی کار می‌کند تا ماشینی بسازد که نیازی به دخالت انسان نداشته باشد.

در حالی که پروژه‌های روباتیک اپل هنوز در مراحل اولیه هستند، بلومبرگ می‌گوید این شرکت قبلاً کار روی یک ربات متحرک را آغاز کرده است که کاربران را در اطراف خانه‌شان دنبال می‌کند؛ همچنین اپل یک دستگاه رومیزی ساخته که از یک ربات برای حرکت صفحه نمایش استفاده می‌کند. ایده پشت دومی این است که رباتی داشته باشیم که بتواند حرکات سر را دنبال کند و بتواند روی یک فرد در یک گروه قفل شود، احتمالا برای یک تجربه تماس ویدیویی بهتر. از آنجایی که قرار است این ربات‌ها بتوانند به تنهایی حرکت کنند، این شرکت همچنین به دنبال استفاده از الگوریتم‌هایی برای ناوبری است.

البته ربات‌ها مانند گوشی‌های موبایل نیستند، به این معنا که مردم این روز‌ها در زندگی خود به آن‌ها نیاز داشته باشند. اپل ظاهراً نگران این است که آیا مردم برای ربات‌هایی که در ذهن دارد، «پول» می‌پردازند یا خیر. مدیران اپل هنوز نمی‌توانند درباره اینکه آیا شرکت باید به کار روی این پروژه‌ها ادامه دهد یا خیر، به توافق برسند. گورمن قبلا گزارش داده بود که اپل ممکن است خودروی برقی خود را به قیمت ۱۰۰ هزار دلار فروخته باشد. Apple Car در حال حاضر از برنامه‌های شرکت اپل خارج شده است و طبق گزارش‌ها، این شرکت تمام تمرکز خود را بر روی «ویژن پرو» و محصولات جدید خانگی قرار داده است؛ ازجمله یک دستگاه هاب خانگی با نمایشگری شبیه به iPad.

شهرارانیوز


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید