ارزآوری با صادرات خاویار از گیلان+ مهمترین اخبار گیلان

ارزآوری با صادرات خاویار از گیلان+ مهمترین اخبار گیلان

سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

سنجش حدود ۴۰ هزار نوآموز گیلانی برای سال تحصیلی جدید

سنجش نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول در گیلان از امروز آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: سنجش ۳۰ هزار و ۵۰۰ نوآموز پایه اول و ۹ هزار و ۵۰۰ نوآموز پیش دبستانی در گیلان از امروز آغاز شد و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

محمد فائزی با اشاره به فعالیت ۲۷ پایگاه سنجش ثابت و ۹ پایگاه سیار در گیلان، افزود: اولیاء نوآموزان ابتدا با مراجعه به نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت، ثبت اطلاعات نوآموز در سامانه سیدا و نوبت گرفتن، معرفی نامه‌ی مراجعه به پایگاه سنجش را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزانی که بدون هیچ مشکلی ، مراحل سنجش را تکمیل کنند ، به مراکز واکسیناسیون معرفی می‌شوند، اضافه کرد: دانش آموزانی که مشکل خاصی نظیر نقص حرکتی، ضعف بینایی، شنوایی و ذهنی داشته باشند، پس از بررسی بیشتر به مراکز درمانی تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: کارشناسان ، آزمایش‌های سنجش بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، بهداشت و ارزیابی رفتاری را در پایگاه‌های سنجش برای نوآموزان انجام داده و اطلاعات را ثبت می‌کنند.


ارزآوری با صادرات خاویار از گیلان

تولید کنندگان ماهیان خاویاری در یک سال گذشته با صادرات خاویار ۱۵ میلیارد تومان درآمد عاید کشور کرده اند.

 سرپرست شیلات گیلان، از ارزآوری با صادرات خاویار خبر داد و گفت: در یک سال گذشته ۶ تن خاویار پرورشی در گیلان تولید و یک تن آن به کشور‌های روسیه، آذربایجان، ازبکستان، کشور‌های حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا صادر شده است.
حمید رضا تقی نصیری، با بیان اینکه گیلان ۷۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارد، گفت: پیش بینی شده امسال از این مزارع بیش از ۶ تن خاویار به ارزش هر کیلوگرم ۲۰ میلیون تومان برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه گوشت ماهی خاویاری ارزش غذایی بالایی دارد، افزود: در یک سال گذشته هزار و ۱۹۸ تن گوشت ماهی خاویاری در گیلان تولید شد و پیش بینی شده امسال هم هزار و ۲۰۰ تن گوشت ماهی خاویار استحصال و به بازار‌های مصرف عرضه شود.
هر کیلوگرم گوشت ماهی خاویاری در بازار‌های مصرف ۲۱۰ هزار تومان است.
سرپرست شیلات گیلان، با بیان اینکه شهرستان تالش بزرگترین تولیدکننده ماهی خاویاری در گیلان است ، گفت: تالش با تولید ۴۲۰ تن ماهی خاویاری با استفاده از آب دریا، از بزرگترین تولیدکنندگان ماهی خاویاری در کشور است.
ماهی خاویاری در شهرستان‌های صومعه سرا – آستارا- لنگرود – آستانه اشرفیه – انزلی- رضوانشهر – املش – لاهیجان – سیاهکل – رودسر – تالش – رشت – رودبار – شفت و فومن هم پرورش داده می‌شود.


در ۴۸ ساعت گذشته

برخورد پلیس گیلان با بیش از ۵۰ گروه گردشگری بدون مجوز در رودبار

فرمانده انتظامی رودبار از تردد ۵۳ گروه گردشگری بدون مجوز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عیسی روشن‌قلب گفت: با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان رودبار، ماموران انتظامی این شهرستان از تردد ۵۳ گروه گردشگری بدون مجوز در قالب ۳۱ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون شامل ۷۵۰ نفر و همچنین ۲۲ دستگاه خودرو آفرودی در ۲ شبانه روز گذشته جلوگیری کردند. 

وی افزود: اجرای طرح‌های مختلف نیروی انتظامی برای ساماندهی گروه‌های گردشگری بدون مجوز و همچنین جلوگیری از برهم زدن نظم و امنیت عمومی در شهرستان رودبار ادامه دارد.


دیدار رئیس دادگستری با جامعه پزشکی و حقوقدانان

حمایت دستگاه قضا از مطالبات قانونی اصناف مختلف در گیلان

رئیس دادگستری گیلان: دستگاه قضا از مطالبات قانونی اصناف مختلف حمایت می‌کند.

 رئیس کل دادگستری گیلان در نشستی با جامعه پزشکی استان با بیان اینکه مجاهدت مدافعان سلامت در برابر ویروس کرونا تداعی‌گر ایثارگری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس است، گفت: از مطالبات قانونی کادر درمان حمایت می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی افزود: رسالت و تعهد سنگین کادر درمان، پزشکان و پرستاران شریف و دلسوز در قبال سلامت جامعه، جلوه‌های بی بدیلی از نوع دوستی و خدمت را به منصه ظهور رسانده که شایسته تقدیر است.

جمعی از حقوق دانان گیلان هم با رییس کل و مسوولان دادگستری گیلان دیدار کردند.

دادستان رشت در این نشست با بیان اینکه باید وکلا و کارشناسان در اجرای عدالت در کنار قاضی باشند، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای کاهش پرونده‌های ورودی استفاده کنیم.

سید مهدی فلاح میری با بیان اینکه براساس آمار‌ها ۷۲ درصد مردم از عملکرد دستگاه قضایی رضایت دارند، افزود: وکلا و کارشناسان در ارائه راهکار‌های پیشگیرانه به دادگستری کمک کنند.



این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید