ارسال اولین محموله ترانزیت بوسیله کریدور شمال به هند

ارسال اولین محموله ترانزیت بوسیله کریدور شمال به هند

کارواشتغال گیلان : مدیرکل گمرک آستارا گفت: نخستین محموله ترانزیت خارجی از طریق کریدور شمال ـ جنوب به مقصد کشور «هند» ارسال می‌شود.

 کریم رسولی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز سه‌شنبه برای نخستین بار یک محموله ترانزیت خارجی از مبدأ فنلاند به مقصد هند وارد پایانه ریلی آستارا شد.

 

مدیرکل گمرک آستارا با بیان اینکه محموله مذکور از طریق کریدور شمال-جنوب انتقال می‌یابد گفت: با توجه به اینکه ریل آستارا-رشت اتصال ندارد بخشی از حمل به صورت مرکب از آستارا تا رشت به شکل زمینی انجام می‌شود.

 

رسولی با اشاره به جزئیات این محموله تصریح کرد: این محموله شامل ۳۲ واگن کاغذ با تناژ ۵۶۳ تن و ارزش ۵۳۵ هزار یورو و محموله بسیار سنگینی است که برای نخستین بار وارد پایانه ریلی آستارا شده است.

 

 

وی افزود: از ۳۲ واگن محموله نخست ۱۶ واگن روز سه‌شنبه وارد شد و در سریعترین زمان ممکن تشریفات گمرکی در ترانزیت خارجی انجام و تضمین‌های لازم اخذ شد و محموله به مقصد پایانه ریلی رشت ارسال شد.

 

مدیرکل گمرک آستارا با بیان اینکه این محموله از رشت به مقصد بندرعباس و سپس هند ارسال می شود گفت: این خبر خوبی برای منطقه، استان و کشور است و از مسئولان کشور انتظار داریم به فکر اتصال راه آهن رشت-آستارا باشند.

 

رسولی ابراز داشت: قطعاً این راه‌آهن تحول اساسی در ترانزیت کشور ایجاد خواهد داد و درآمد بالایی را نصیب این منطقه، استان و کشور می‌کند لذا زیرساخت‌های گمرکی در آستارا نیز آماده است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید