از استخدام نور چشمی‌ها تا معامله بر سر لاشه درختان بلوط/ روایت تثبیت جایگاه مدیر ایلامی با هر قیمتی!

از استخدام نور چشمی‌ها تا معامله بر سر لاشه درختان بلوط/ روایت تثبیت جایگاه مدیر ایلامی با هر قیمتی!

از استخدام نور چشمی‌ها تا معامله بر سر لاشه درختان بلوط/ روایت تثبیت جایگاه مدیر ایلامی با هر قیمتی!

دادن وعده‌های دلچسب، استخدام‌ نور چشمی‌ها، اعداد و ارقام غیر واقع مواردی هستند که می‌توان با آن‌ها جایگاه خود را تثبیت کرد به طوری که حتی قدرتی هم برای عزل وجود نداشته باشد!
از استخدام نور چشمی‌ها تا معامله بر سر لاشه درختان بلوط/ روایت تثبیت جایگاه مدیر ایلامی با هر قیمتی!

کارواشتغال به نقل از خبرگزاری فارس- ایلام؛ اکبر یعقوبی: مدیرکل منابع طبیعی چندی پیش و در حاشیه کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام اعلام کرد که در راستای اجرای طرح پویش ملی ایران سبز و به نیابت از سه هزار شهید استان ایلام قرار است به یاد هر شهید یک هزار اصله نهال در استان ایلام کاشته شود و این طرح تا پایان سال جاری ادامه دارد.

این در حالی است که طبق مشاهدات میدانی خبرنگاران ما و دیگر رسانه‌ها تاکنون اقدام مهمی در این راستا صورت نگرفته و می‌شود از خود پرسید چرا باید یک اداره در حضور رسانه‌ها چنین وعده بزرگی را بدهد؟

در ادامه پاسخ روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی را می‌خوانیم که وی از کاشت ۱۰ ساله نهال می‌گوید در صورتی که ما از کاشت سه میلیون اصله نهال مختصا مربوط به وعده مدیر می‌گوییم !

پاسخ بی‌ربط روابط عمومی

صابری روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: با استفاده از ظرفیت بالایی که در استان طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ در خصوص احداث نهالستان به وجود آمده‌است (تعداد ۱۲ نهالستان کوچک و بزرگ در سطح استان) زمینه جنگل‌کاری‌های وسیع در استان فراهم شده است.

وی افزود: اگر در بدبینانه‌ترین حالت فرض بر این باشد که ۵۰ درصد از این نهال‌ها در اثر خشکسالی‌ها و … از بین رفته باشند؛ لذا ۱۹ میلیون و پانصد هزار اصله از آنها استقرار یافته است.

صابری با بیان اینکه کل جنگلکاری‌های انجام گرفته در استان معادل ۹۷۵۰۰ هکتار است گفت: از این میزان حدود ۲۵ تا ۳۵ هزار هکتار توسط اداره منابع طبیعی صورت گرفته و مابقی آن با مشارکت مردم، سازمان‌های مردم نهاد، جوامع محلی و … کاشت شده است.

حضور برخی از بانیان وضع موجود در برخی ادارات و نهادها موجب شده تا این چنین در مقابل قطار دولت سنگ اندازی شود؛ شایسته است مسوولانی که تاکنون دست‌های خود را با طناب استخدام دوستان جهت استحکام جایگاه خود نبسته‌اند هر چه زودتر برای حل این معضل دست به کار شوند.

قدرتی برای کنار زدن مدیر وجود ندارد

تعدادی از اقدامات قابل توجه آقای مدیر کل که قبل‌تر هم به آن‌ها پرداخته‌ایم در زیر اشاره شده؛ اما نکته این است در حالی که این موضوعات بر کسی پوشیده نیست ولی قدرتی برای کنار زدن او وجود ندارد.

۱. استخدام برای تثبیت جایگاه ( برای خواندن این گزارش بر روی اینجا کلیک کنید) مدارک فارس نشان می‌دهد که در حال حاضر برادر زاده‌ … فعلی و برادر زاده … سابق ایلام به همراه خواهر زاده یکی از مسئولان … ، دختر یکی از کارمندان بازنشسته … ، خواهر مدیر کل سابق اداره … ، دختر عموی … سابق در اداره … ، همچنین خواهر و داماد … در اداره … استخدام شده‌اند و اکنون مشغول به کار هستند، اینها گوشه‌ای از استخدامی‌های مسئولین ارگان‌ها در این اداره است؛ در این استخدامی‌های ناجوانمردانه اسامی برخی از رسانه‌های حامی خود که با قرارداد کارگری هم استخدام کرده است به چشم میخورد تا با این روش بتواند آنها را از خودش راضی نگه دارد و تابلوی بیرونی مدیریت خود را نیز زیبا نگهدارد.

۲. حوزه جنگلکاری ( برای خواندن این گزارش بر روی اینجا کلیک کنید) طبق توافقی که چندین سال پیش منابع طبیعی با مرکز داشته بایستی در ازای هر درخت آفت زده که قطع می‌شود چند نهال کاشته شود اما این ارگان درختان را قطع کرده و نه تنها نهال‌های چندانی کاشته نشده‌اند، بلکه این اداره درختان قطع شده را با هزینه هنگفتی به یک پیمانکار در اصفهان و دیگر استان‌ها فروخته که هنوز هم معلوم نیست درآمد حاصل از فروش آن به کجا رفته است.

کلیپی که در ادامه مشاهده می‌کنید لحظه معامله بیرحمانه این محموله سنگین از اجساد درختان بخت برگشته ایلام است که به جای احساس امنیت در آغوش بانی جنگل، ذبح شده‌اند.

و اما معامله بر سر لاشه درختان بیچاره

امروز زمان آن رسیده است تا مجریان فعلی قانون، که با شعار مبارزه با فساد رأی مردم را به دست آوردند به کمک دستگاه قضا دست بانیان وضع موجود را از منابع ملی قطع کرده تا جنگل‌های زاگرس نفسی تازه بکشند.

تمامی اسناد این گزارش نزد خبرگزاری فارس موجود است، این اسناد به ارگان‌های ناظر در استان ارائه شده و در صورت نیاز مجددا ارائه خواهد شد.


 

برای دیدن اگهی ها و اخبار سریع استخدامی به پیج اینستاگرام کارواشتغال بروید

Www.instagram.com/karoeshteghal.ir

 

برای دیدن بیشتر اگهی های استخدامی لینک زیر را کلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/فرصت-های-شغلی/


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید