استاندار گیلان: کمبود زمین برای ساخت مسکن در گیلان به یک معضل تبدیل شده است

استاندار گیلان: کمبود زمین برای ساخت مسکن در گیلان به یک معضل تبدیل شده است

استاندار گیلان با بیان اینکه کمبود زمین برای ساخت مسکن به یک معضل در گیلان تبدیل شده است، گفت: تنها راه برای جبران کمبود زمین باید چند طبقه‌سازی کرده و یا تعداد متقاضیان ساخت مسکن افزایش یابد.

کارواشتغال به گزارش خبرگزاری فارس اسدالله عباسی استاندار گیلان ظهر امروز جلسه شورای مسکن و در سالن الغدیر استانداری با اشاره به قرار گرفتن ۴۳ هکتار اراضی به بنیاد شهید برای ساخت مسکن اظهار  کرد: تاکنون اقدام خاصی برای ساخت مسکن توسط بنیاد شهید انجمن نشده است از این رو اگر این زمین‌ها مشکل زیر ساخت دارند باید در اسرع وقت مشکل آنان برطرف و ساخت مسکن شروع شود.

وی با انتقاد از کندی روند ساخت مسکن در طرح نهضت ملی و یا مسکن روستایی گعت:  از آغاز ساخت بسیاری از واحد‌های نهضت ملی مسکن و یا مسکن روستایی سه سال می‌گذرد، ولی متأسفانه پیشرفت کار ۱۰ درصد است که به هیچ عنوان رضایت بخش نیست.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به استفاده از نخبگان و اساتید دانشگاه در ساخت مسکن در طرح نهضت ملی به روش‌های نوین و علمی بیان کرد: با شیوه‌های سنتی نمی‌توان به ساخت مسکن در طرح نهضت ملی سرعت داد از این رو باید از استادان دانشگاه و نخبگان در این بخش بهره گرفت تا احداث مسکن با سرعت بیشتر و با بهره از دانش روز به بهره‌برداری برسد.

عباسی با بیان اینکه کمبود زمین برای ساخت مسکن به یک معضل در گیلان تبدیل شده است، افزود: در چند سال گذشته با کمبود زمین در استان‌های شمالی به خصوص در گیلان و همچنین محدودیت موجود در کاربری زمین مواجه هستیم لذا تنها راه برای جبران این کمبود باید چند طبقه‌سازی کرده و یا تعداد متقاضیان ساخت مسکن افزایش یابد.

وی با تکلیف به متولیان ساخت مسکن در گیلان در خصوص تعیین وضعیت افرادی که فاقد زمین و یا مسکن هستند، تصریح کرد: افراد زیادی از شهر‌های دیگر در رشت مشغول به کار هستند، لذا با توجه به کمبود زمین در مرکز گیلان، باید این امر ازسوی دستگاه‌های متولی بررسی شود تا هر شخص فاقد مسکن در شهر خود تسهیلات دریافت کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان  اینکه ۲۷ هزار واحد مسکن در طرح نهضت ملی و ۱۱هزار واحد مسکن روستایی در گیلان در حال ساخت است، گفت:  روند فعالیت بانک‌ها در اعطا تسهیلات مناسب است که باید طبق همین رویه همکاری ادامه داشته باشد و بانک مسکن بیشتر فعال شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید