استخدام افراد توانا با آزمون جذب قسمت خصوصی دانش‌بنیان‌ها

استخدام افراد توانا با آزمون جذب قسمت خصوصی دانش‌بنیان‌ها

کارواشتغال به نقل از ایرنا : آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور و دانش بنیان کشور  چهار سال پیش(۱۳۹۶) از سوی شورای سیاست‌گذاری استخدام بخش خصوصی، شرکت‌های خصوصی صنعتی، تجاری و فناوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی و برگزار شد و با توجه به استقبال نیروی جویای کار تا کنون چهار دوره از آن  برگزار شده است.

 

این شورا در راستای برگزاری این آزمون  بیش از سه هزار شرکت در سراسر کشور را مورد بررسی و نیازسنجی قرار داده، و با هدف تامین نیروی انسانی کارآمد و کاهش میزان بیکاری در میان جوانان و فارغ‌التحصیلان، این آزمون را برگزار می‌کند. ، آزمون استخدامی بخش خصوصی فرصتی مناسب برای همه افراد جویای کار است.

 

شایستگی شغلی و دانش عمومی، دو ملاک ارزیابی در این آزمون به شمار می‌روند، به عبارت بهتر، داوطلبانی که متقاضی شرکت در این آزمون هستند، مدرک دانشگاهی، معدل بالا و یا سابقه کار نیاز ندارند و تنها توانایی‌ها و استعداد آنهاست که برای شرکت در آزمون مورد توجه قرار دارد، به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های خصوصی از طریق این آزمون نیروی کار خود را تامین می‌کنند.

 

در طول چهارسال گذشته استقبال خوبی از آن به عمل آمده است و بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و سازمان‌ها و نهادهای خصوصی نیروی انسانی مورد نیاز خود در کادر اجرایی را از طریق این آزمون جذب می‌کنند.

 

وحید شریفی مدیر جذب یکی از بانک های خصوصی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص برگزاری  آزمون استخدامی بخش خصوصی، شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور و دانش بنیان کشور  افزود: نیروی انسانی متخصص وکارآمد درفضای رقابتی کنونی یکی از مزیت‌ها و سرمایه‌ها برای شرکت‌های خصوصی و فناور محسوب می‌شود و در این خصوص سازمان‌هایی موفق هستند که بتوانند نیروی متخصص موردنیاز خود را در کمترین زمان و با حداقل هزینه جذب کنند.

 

وی به مهم‌ترین چالش سازمان‌ها برای جذب نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی کارآمد و همچنین هزینه‌ای که برای این اطلاع‌رسانی انجام می‌شود از مهم‌ترین این چالش‌ها است، با اینکه اطلاع‌رسانی در شکل‌های مختلف صورت می‌گیرد اما در زمان‌های بسیاری این آگهی‌ها توسط افراد موردنیاز شرکت‌های خصوصی دیده نمی‌شود و همین امر موضوع باعث بی اطلاع ماندن افراد واجد شرایط از فرصت شغلی موجود می‌شود.

 

شریفی ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است تمام سازمان‌های بخش خصوصی نیروی متخصص لازم را برای برگزاری آزمون جذب نیرو نداشته باشند، آزمون استخدام بخش خصوصی با اطلاع‌رسانی فراگیر و برگزاری آزمون تخصصی از متقاضیان جویای کار می‌تواند این فرایند را تسهیل کند و شرکت‌های بخش خصوصی تنها لازم است انجام مصاحبه شغلی و آموزش کارجو را برعهده داشته باشند.

 

مدیر جذب و استخدام این بانک خصوصی گفت: سازمان‌ها بهتر است در فرایند جذب نیروی انسانی، ابتدا شخصیت کارجویان را مورد ارزیابی قرار دهند و در مراحل بعد دانش و تخصص آن‌ها را بر حسب نیاز سازمان بسنجند.

 

وی به سازمان ها توصیه کرد که در استخدام کارمندان، ابتدا شخصیت افراد را مورد سنجش قرار دهند و سپس به ارزیابی دانش و مهارت آن‌ها بپردازند، زیرا شخصیت فرد یکی از عوامل اصلی در عملکرد شغلی او است و مدرک دانشگاهی لزوما تاییدی بر مهارت شغلی کارجو در زمینه تخصصی‌اش نیست.

 

شریفی گفت: برگزاری آزمون بخش خصوصی یکی از آزمون های موفق در جذب نیروی متخصص و بکارگیری نیروی تحصیلکرده جامعه است، برگزاری این آزمون توانسته تا حدودی از میزان بیکاری افراد تحصیلکرده بکاهد.

 

پنجمین دوره استخدام بخش خصوصی ، شرکت های صنعتی، تجاری و فناور  امسال نیز توسط دبیرخانه این مرکز در سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید