استخدام برنامه نویس به چه صورت است

استخدام برنامه نویس به چه صورت است

کارواشتغال به نقل از بازرگانی خبرگزاری مهر، با افزایش روزافزون کاربرد نرم‌افزارهای کامپیوتری و اپلیکیشن‌های موبایل در زندگی ما، نیاز سازمان‌ها به استخدام برنامه نویس به طور چشمگیری در حال افزایش است. در واقع، در بازار کار برنامه‌نویسی، برخلاف بازار کار بسیاری از مشاغل دیگر، تعداد فرصت‌های شغلی بیش از تعداد کارجویان است. این تقاضای بالا برای استخدام برنامه نویس، حقوق برنامه نویس ها را نیز بالا برده است. تسلط بر چندین زبان برنامه‌نویسی و تخصص در یکی از آن‌ها می‌تواند فرصت‌های شغلی بی‌نظیری پیش روی شما بگذارد.

برنامه‌نویسان، می‌توانند با دانش برنامه‌نویسی خود، کسب و کار خودشان را راه بیندازند و به دنبال استخدام توسط شرکت‌های دیگر نباشند. در واقع، دانش برنامه‌نویسی، سرمایه‌ای ارزشمند است که به راحتی و تنها با کمی خلاقیت می‌توانید آن را نقد کنید.

سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی، همگی برای انجام کارهای بسیار متنوعی، به برنامه نویس نیاز دارند و مسئولیت‌هایی که بر عهده‌ی برنامه‌نویس قرار می‌گیرد، از شغلی به شغل دیگر، متفاوت است. درست است که یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی نیازمند تحصیلات نیست ولی برای حرفه‌ای شدن در برنامه‌نویسی حتماً باید دانش کافی را داشته باشید که در بسیاری از موارد، در گروی تحصیلات عالی و گذراندن دوره‌های آموزشی است.

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با اهمیت برنامه نویسی و بازار کار آن، وظایف، مسئولیت‌ها، شایستگی‌ها و مهارت‌های برنامه‌نویسان حرفه‌ای، مزیت‌های انتخاب برنامه‌نویسی به عنوان شغل، دستمزد برنامه‌نویسان و بازار کار زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف و همچنین پرطرفدارترین حوزه‌های استخدامی مثل استخدام برنامه نویس پایتون و استخدام برنامه نویس جنگو صحبت کنیم.

راهنمای استخدام برنامه نویس

مزایای مشاغل مرتبط با برنامه‌نویسی

هر کسی پیش از انتخاب شغل آینده‌ی خود باید جنبه‌های بسیار زیادی را در نظر بگیرد. هر شغلی، مزایا و معایب خودش را دارد. در این جا می‌خواهیم تعدادی از مزایای متعدد گروه شغلی برنامه‌نویسی را به شما معرفی کنیم.

فرصت‌های شغلی زیاد

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، تقاضا برای استخدام برنامه نویس، روزبه‌روز در حال افزایش است. برنامه‌نویسان هرگز بی‌کار نمی‌مانند و نیازی نیست که نگران آینده‌ی شغلی خود باشند. پیشبینی شده است که بازار کار برنامه نویسی و توسعه‌ی نرم افزار، از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۹، تا ۲۲ درصد رشد داشته باشد.

امکان دور کاری

یکی از بزرگترین مزیت‌های برنامه‌نویسی که باعث شده برنامه‌نویسان برخلاف بسیاری از افراد دیگر، در دوران قرنطینه به دلیل همه‌گیری کووید -۱۹ بیکار نشوند، امکان دورکاری برنامه نویسی است. به همه دلیل، خیلی از کارفرمایان، این روزها اقدام به انتشار آگهی‌های استخدام برنامه نویس دورکاری می‌کنند. مزیت‌های دورکاری عبارتند از:

ساعت کاری منعطف: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دورکاری این است که در بسیاری از موارد، ساعت کاری دست خود برنامه‌نویس است و او نیازی به هماهنگی با ساعت کاری کارفرما ندارد.

کاهش هزینه‌ها و خطرات رفت و آمد: برنامه نویسی را می‌توانید در منزل خود و بدون نیاز به رفت و آمدهای پرهزینه و پرخطر به محل کار انجام دهید.

راحتی و افزایش کارایی: کار کردن در محیط آرامش بخش و راحت منزل، با لباس‌های راحت و گوش دادن به موزیکی که دوست دارید، خیلی لذت بخش‌تر از کار کردن در یک شرکت یا سازمان است و همین مزیت، کارایی شما را بسیار بالا می‌برد.

امکان یافتن شغل بدون تحصیلات دانشگاهی

کارفرمایان در انتخاب برنامه‌نویس به ویژه، استخدام برنامه نویس تازه کار برای بعضی از مشاغل سطح پایین برنامه نویسی که معمولاً شامل انجام بخش کوچکی از یک پروژه برنامه نویسی گسترده می‌باشند، مدرک تحصیلی از شما نمی‌خواهند. حتی افرادی که سن پایینی داشته باشند، می‌توانند از چنین مشاغلی، کسب درآمد کنند. اگر مهارت برنامه‌نویسی شما خیلی بالا باشد، حتی می‌توانید بدون داشتن تحصیلات و تنها با ارائه‌ی نمونه‌کارهای خود به کارفرما، جایگاه‌های شغلی نسبتاً خوبی را تصاحب کنید.

امکان فریلنسینگ

برای اینکه از دانش و مهارت برنامه نویسی خود کسب درآمد کنید، نیازی نیست که حتماً با جذب شدن در یک شرکت یا سازمان، زیر بار تعهد بروید و می‌توانید خیلی راحت، به صورت پروژه‌ای و فریلنسینگ، دورکاری برنامه نویسی را به عنوان شغل اصلی یا فرعی انجام دهید.

امکان اشتغال در زمان تحصیل

یکی از مزیت‌های برنامه‌نویسی که راه پیشرفت را برای شما بسیار باز می‌گذارد، امکان اشتغال در هنگام تحصیل است. از آن جایی که پیدا کردن کارهای پروژه‌ای و پاره‌وقت در گروه شغلی برنامه‌نویسی کار راحتی است، خیلی از دانشجویان رشته‌های کامپیوتر، در سال‌های آغازین تحصیلاتشان، برنامه‌نویسی را به صورت پروژه‌ای شروع می‌کنند.

امکان راه‌اندازی کسب‌وکار خود

برنامه‌نویسان برای اینکه از مهارت خود، پول در بیاورند، نیازی به استخدام شدن ندارند. یک برنامه‌نویس می‌تواند نرم‌افزاها و اپلیکیشن‌های کاربردی تولید کرده و به فروش برساند یا اینکه برای یک راه‌اندازی یک کسب‌وکار در حوزه‌ی تجارت الکترونیک، اپلیکیشن طراحی کند. البته چنین کاری نیازمند ایده‌های بسیار خلاقانه و پشتوانه‌ی مالی است، زیرا تا زمانی که نرم‌افزار شما به مرحله‌ی فروش نرسد یا کسب و کار الکترونیک شما به درآمدزایی نرسد، هیچ منبع درآمدی ندارید، مگر اینکه همزمان با انجام پروژه، شغل دیگری داشته باشید یا به فریلنسینگ مشغول باشید.

سخن پایانی

برنامه‌نویسی یکی از مشاغلی است که روز به روز، نیاز به آن بیشتر می‌شود. همه‌ی سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، برای جا نماندن از جریان انقلاب دیجیتال، به شدت نیازمند استخدام برنامه‌نویس هستند. نیاز بالا به برنامه‌نویسان، حقوق برنامه نویس را نیز بالا برده است. امکان دورکاری برنامه نویسی، یکی از بهترین مزیت‌های این شغل است و خیلی سازمان‌ها، آگهی‌های استخدام برنامه نویس دورکاری منتشر می‌کنند.

داشتن تحصیلات دانشگاهی شانس استخدام و حقوق برنامه نویس را بالا می‌برد. برنامه نویسی فقط محدود به دانستن یک زبان برنامه نویسی نیست و یک برنامه‌نویس نیازمند مهارت‌های مختلفی مثل حل مسئله، خلاقیت، مدیریت زمان و … است.

وظایف و مسئولیت‌های شغلی برنامه‌نویسی از شغلی به شغل دیگر متفاوت است ولی به طور کلی، کار اصلی برنامه نویس، کدنویسی و اصلاح کدهای نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها، نظارت بر عملکرد آن‌ها و عیب یابی و به روزرسانی برنامه‌هاست. زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی وجود دارد اما نیاز به استخدام برنامه نویس پایتون، بیش از دیگر زبان‌های برنامه نویسی است و البته این زبان برنامه‌نویسی، درآمد بسیار خوبی هم دارد.

برای دیدن بیشتر اخبار استخدامی لینک زیر را کلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-استخدام-و-کاریابی/

 

برای دیدن اگهی ها و اخبار سریع استخدامی به پیج اینستاگرام کارواشتغال بروید

Www.instagram.com/karoeshteghal.ir


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید