استخدام دانشگاه فرهنگیان مازندران

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان مازندران از پایان دوره تحصیلی ۱۵۰ دانشجوی این دانشگاه خبر داد و گفت : این نیروها از مهر ماه امسال به عنوان معلم فعالیت خود را در مدارس آغاز می کنند و به جمع حدود ۲۴ هزار معلم موجود در این استان اضافه می شوند .

قربان اسلامی راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانشجویان که به عنوان دانشجویان بورسیه به شمار می روند براساس سهمیه خدمتی که در ابتدای جذب آنها در دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شد به محل های خدمت اعزام می شوند.

وی با اشاره به کمبود معلم در استان مازندران، ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی امسال ردیف استخدامی خوبی برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان مازندران در نظر گرفته است که از این طریق تا حدودی کمبود نیروی انسانی آموزشی استان مرتفع خواهد شد.

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان مازندران گفت: از سهمیه جذب ۲۵ هزار دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان کشور یک هزار و ۱۰۰ دانشجو سهم مازندران است که در مراکز و پردیس های فرهنگیان این استان جذب خواهند شد.

وی افزود: افراد پس از قبولی در کنکور و انتخاب دانشگاه فرهنگیان، سه برابر ظرفیت برای مصاحبه فراخوانده می شوند که تعداد مورد نظر پس از قبولی افراد در مصاحبه ها جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند.

اسلامی گفت: هم اکنون در چهار مرکز و ۲ پردیس دانشگاه فرهنگیان مازندران یک هزار و ۳۵۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند که با جذب جدید تعداد دانشجویان فرهنگیان این استان حدود ۲ برابر افزایش می یابد.

جذب فارغ التحصیلان دانشگاه ها در پردیس فرهنگیان مازندران

وی همچنین از برنامه امسال دانشگاه فرهنگیان کشور مبنی بر جذب حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار نفری دانشجویان دانشگاه های دیگر به عنوان دانشجو در مراکز و پردیس های فرهنگیان خبرداد.

اسلامی راد گفت: این برنامه در قالب ماده ۲۸ اجرا می شود که فارغ التحصیلان دانشگاه ها پس از قبولی در آزمون دانشگاه فرهنگیان وارد این مجموعه می شوند و به مدت یکسال دوره تربیت معلمی یا مهارت آموزان ماده ۲۸ را طی می کنند.

وی با اشاره به اینکه این دانشجویان در مدت یکساله دروس تربیتی و کارورزی را طی می کنند، افزود: بعد از پایان دوره آموزشی و شرکت در آزمون اصلح و کسب ۶۰ نمره از یکهزار نمره گواهینامه صلاحیت به آنها اعطا می شود و راهی فضای تعلیم می شوند.

به گفته مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان مازندران تا نیمه مرداد امسال آزمون جذب این دانشجویان برگزار می شود که پیش بینی می شود برای مازندران حدود ۸۰۰ دانشجو در نظر گرفته شود.

وی گفت: بیشترین جذب دانشجوی فرهنگیان مازندران از این طریق مربوط به رشته های علوم تربیتی و ابتدایی خواهد بود تا از این طریق کمبود نیرو در این بخش ها جبران شود.

افزایش تعداد رشته های ارشد دانشگاه فرهنگیان مازندران

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان مازندران در خصوص رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: در حال حاضر این دانشگاه در یک رشته ادبیات فارسی ۲۶ دانشجوی کارشناسی ارشد دارد.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده برای افزایش تعداد رشته های کارشناسی ارشد در این دانشگاه و در صورت موافقت دانشگاه فرهنگیان کشور رشته های ریاضی و زبان نیز به جمع رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه اضافه خواهد شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید