استخدام دهیاران بزودی

اقای ابوالقاسم پالیزگیر، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در گفت و گو با خبرنگار فارس در البرز با اشاره به طرح هیأت وزیران در زمینه تصویب اصلاح آئین نامه استخدامی دهیاری های کشور و اصلاح آئین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستا و نحوه انتخاب دهیار گفت: این مصوبات زمینه ساز ارتقای جایگاه دهیارها و افزایش امنیت شغلی آنان است.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ اهم تغییرات آئین‌نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شورا‌های اسلامی روستا و نحوه انتخاب دهیار که به تازگی از سوی هیأت دولت تصویب شده را کاهش سقف جمعیتی برای تعیین دهیار تمام وقت، از یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت به یک هزار نفر عنوان کرد.

پالیزگیر ادامه داد: براین اساس دهیاران پاره وقت به دهیار تمام وقت تبدیل و اهالی این روستاها از خدمات دهیاری تمام وقت بهره‌مند می شوند. افزودن شاخص مرکزیت دهستان یا بخش و دارابودن ظرفیت گردشگری به شاخص‌های درآمد، جمعیت و وسعت درجه‌بندی دهیاری‌ها دیگر تغییرات آئین نامه مزبور هستند.

وی گفت: به موجب این مصوبه، لحاظ سابقه فعالیت در دهیاری به عنوان یکی از شرایط احراز سمت دهیار در نظر گرفته می شود و با تعیین مهلت ۱۰ روزه جهت بررسی شرایط فرد منتخب شورای اسلامی روستا و تسریع در صدور احکام دهیاران، از سوی بخشداران شاهد تسریع در فرآیند صدور حکم دهیاران خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برای دیدن اگهی های استخدامی گیلان کیلیک کنید

برای دیدن اگهی های استخدامی مازندران کیلیک کنید

برای دیدن اگهی های استخدامی قزوین کیلیک کنید

برای دیدن اگهی های استخدامی تهران کیلیک کنید


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید