استخدام هزار و ۳۰۰ نیروی جدید در آموزش و پرورش استثنایی کشور

استخدام هزار و ۳۰۰ نیروی جدید در آموزش و پرورش استثنایی کشور

به تازگی مجوز جذب بیش از هزار و ۳۰۰ نیروی توانبخشی، کاردرمان و گفتار درمانی در آموزش و پرورش صادر شده که به زودی فراخوان استخدامی آن انجام می شود.

کارواشتغال به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: باتوجه به نگاه زیرساختی و بنیادی که از پارسال در وزارت آموزش و پرورش شکل گرفته، یکی از مهم ترین ارکانی که به آن توجه ویژه ای می شود استخدام معلم است.

طرفی حسینی ادامه داد: به همین علت طبق سیاستهای کیفیت بخشی به دانشگاه فرهنگیان از سال آينده جذب افراد برای تربیت معلم، به صورت کنکور اختصاصی تربیت معلم اتفاق خواهد افتاد.

او گفت:هم اکنون ۱۰۶ هزار دانش آموز در مدارس آموزش و پرورش استثنایی سراسر کشور مشغول به تحصیلند که حدود ۸۴ هزار نفر از آنها در مدارس‌ خاص و حدود ۲۲ هزار نفر دیگر در مدارس عادی به صورت تلفیقی تحصیل می کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: به تازگی وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۱ درصد از کلاس های با تراکم بالاتر از ۴۰ دانش آموز را کاهش داد.

حسینی گفت: ما در برنامه های درسی به دنبال مناسب سازی برای دانش آموزان گروه اول نابینا و ناشنوا هستیم یعنی دانش آموزان ما در گروه اول، همان دروس مدارس عادی را اما با مناسب سازی برخی مسائل ویژه خود این دانش آموزان، مطالعه بکنند.

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: برای نخستین بار در کشور مراکز جامع سنجش آموزش و مداخله بهنگام رشدی – تربیتی تاسیس شده است که مراکز ارتقا یافته آموزشی و توانبخشی هستند که روی مشکلات ویژه یادگیری کار می‌کنند.

حسینی معاون وزیر و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار گفت:رسانه همواره به عنوان رکن تعلیم و تربیت در نظر گرفته میشود، هر آنقدر که ما به عنوان نماینده حاکمیت در کشور نقش داریم، اهالی رسانه به خصوص خبرنگاران در بحث تعلیم و تربیت در کشور نقش دارند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید