اشتغال‌آفرینی برای دانش‌آموختگان بوشهری با اجرای «طرح آباد»

اشتغال‌آفرینی برای دانش‌آموختگان بوشهری با اجرای «طرح آباد»

بوشهر-رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر گفت: براساس «طرح آباد»، دانش آموختگان دانشگاه‌ها با گذراندن دوره کوتاه درمحیط کار واقعی،توانمندی لازم برای ورود به بازار کار را کسب می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، فضل اله لک یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و نیز با توجه به نشست مقام معظم رهبری با نخبگان و کارآفرینان کشور و دغدغه ایشان نسبت به فارغ التحصیلان بیکار و بدون مهارت، یک طرح جدید تحت عنوان «طرح آباد» (آموزش برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها) در سطح دانشگاه جامع علمی کاربردی طراحی و تدوین شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر ادامه داد: بر اساس این طرح، دانش آموختگان دانشگاه‌ها با گذراندن یک یا دو دوره کوتاه مدت مهارتی تخصصی در محیط کار واقعی، توانمندی لازم برای ورود به بازار کار را کسب خواهند کرد.

لک افزود: این برنامه به تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است و با توجه به ظرفیت و امکاناتی که در مراکز آموزش علمی کاربردی وجود دارد، خصوصاً اینکه کسب تخصص و مهارت را در جوار محیط کار واقعی برای علاقه‌مندان فراهم می‌کنند، فارغ التحصیلان سایر زیر نظام‌ها می‌توانند در قالب دوره‌های کوتاه مدت تخصصی دانشگاه جامع علمی کاربردی شرکت و مهارت اولیه را برای ورود به بازار کار کسب کنند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید