اشتغالزایی با کسب و کارهای مجازی فروشگاه های اینترنتی

هوشنگ سالاری با اشاره به راه اندازی مرکز تجارت الکترونیک در شهرستان شوش گفت:پس از مطالعه برای ایجاد اشتغال در این شهرستان به این نتیجه رسیدم که یکی از مشکلات در این شهرستان عرضه و فروش محصولات است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسن روحانی،رئیس جمهور کشورمان در مناظرات تلویزیونی بارها و بارها از لزوم حمایت از فضای مجازی سخن گفت. روحانی معتقد بود اینترنت علاوه بر آنکه توانسته فضای بسته اطلاع‌رسانی را بشکند، می‌تواند در آینده آغازگر اشتغال‌زایی نیز باشد.

چند سالی است که کسب‌وکارهای نوپا در فضای مجازی توانسته‌اند جایشان را میان ایرانی‌ها باز کنند. اپلیکیشن‌های خدماتی که می‌توانند برای شهروندان ایرانی زندگی راحت‌تری به ارمغان بیاورند. در روزهایی که آمدوشد و آلودگی هوا امان همه را بریده، باید از هر ترفندی برای کاهش رفت‌وآمد استفاده کرد.

فروشگاه‌های اینترنتی دیگر نام ناآشنایی برای ایرانی‌ها نیستند. در سالیان گذشته چندین نمونه از آن‌ها آغاز به کارکردند و توانستند اعتماد مردم را به دست بیاورند. البته همه آن‌ها ویژگی مشترکی داشتند. مرکز نشینی.

 یعنی این امتیاز بیشتر برای شهروندان کلان شهرها مهیا بود.اما هوشند سالاری،کارآفرین در زمینه کسب و کار اینترنتی توانسته  در این زمینه موفق عمل کند. 

*تولیدات کافی و فروش ضعیف

هوشنگ سالاری از اهالی شهرستان شوش است. وی توانسته با کمک صندوق کارآفرینی امید و همچنین سرمایه شخصی، در شهرستان شوش مرکز تجارت الکترونیک راه بیندازد.وی دلایل آغاز به کارش را این‌طور توضیح می‌دهد: فعالیتمان را از سال ۱۳۹۳ آغاز کردیم. در آن زمان من عضو کمیته اشتغال‌زایی شوش بودم. با سفر به روستاهای اطراف برای راه‌اندازی اشتغال و نیازهای مردم مطالعه می‌کردیم. پس از مدتی عمده ضعف موجود در استان را عرضه محصولات دیدم. شهرستان شوش تولیدات بسیاری دارد. از محصولات کشاورزی تا صنایع‌دستی. اما ضعف همه این‌ها عرضه و فروش است. در کنار عرضه و فروش، پشتیبانی محصولات نیز ضعف دیگر تولیدات استان است.

سالاری با اشاره به آنکه در تجارت الکترونیک توانسته همه موارد فوق را بر طرف کند، می‌گوید:فروشگاه‌های اینترنتی این امکان را به کاربر می‌دهند که هم جنس باکیفیت دریافت کند و هم از خدمات پس از فروش استفاده کند. خدماتی که به طور معمول در اختیار مردم نیست.

سالاری می‌گوید: شوش سالانه چندین هزار گردشگر خارجی دارد. اما آن‌ها در این شهرستان خرجی نمی‌کنند،آمار گردشگران ورودی به استان زیاد است. مخصوصاً گردشگران خارجی. اما به دلیل نبود زیرساخت آن‌ها در شوش پول خرج نمی‌کنند و به شهرهای مجاور مانند اهواز و دزفول می‌روند. ما باید این نقیصه را برطرف کنیم.

وی درباره شروع فعالیتش بیان می کند:من طرح تجارت الکترونیک را به مسئولان استانی دادم و آن‌ها نیز استقبال کردند. توانستم مبلغ ۵۰ میلیون تومان از صندوق کارآفرینی امید وام بگیرم و باقی سرمایه را از رهن خانه و اجاره زمین کشاورزی تهیه کنم. من یقین داشتم شهرمان به این ظرفیت نیاز دارد.

من همچنین طرح جامع مرکز تجارت الکترونیک شوش را به مسئولان استان تقدیم کردم. طرحی که هدفش ارتباط میان تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و ارائه خدمات مناسب است. ما در شهرستان و برای کارهای اداری مشکلات فراوانی داریم. مدیران باید فضا را برای کسب و کارهای تازه باز کنند و اطمینان داشته باشند این روند مثبت خواهد بود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید