اشتغالزایی برای ۳۶۲۰ مددجوی زنجانی 

اشتغالزایی برای ۳۶۲۰ مددجوی زنجانی 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از محل صندوق امداد ولایت برای ۳۶۲۰ نفر تسهیلات اشتغالزایی و یک هزار تسهیلات درمانی پرداخت شده است. 

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌اله صالحی ظهر شنبه در همایش استانی قرض نیکو اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه تجلیل از فعالان و مؤثرترین عاملان سنت نیکوی قرض‌الحسنه بوده که در دین اسلام نیز به آن تاکید شده است.

وی با اشاره به فعالیت صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از سال ۱۳۹۵، افزود: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با هدف اعطای تسهیلات کم‌بهره کارگشایی و اشتغال به نیازمندان و با رویکرد جلب مشارکت و جذب سپرده کمک‌های مردمی راه‌اندازی شده است.

صالحی با اشاره به عضویت ۷۵ هزار زنجانی در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: بر اساس آمارهای موجود از ابتدای فعالیت صندوق قرض‌الحسنه در استان ۲۵ هزار و ۵۵۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به میزان یک هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال به نیازمندان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اشتغالزایی برای ۳۶۲۰ نفر و ارائه تسهیلات درمانی به یک هزار نفر اضافه کرد: همچنین از محل صندوق امداد ولایت به ۳۵۰ دانشجو تسهیلات پرداخت شده است.

وی با قدردانی از همراهی خیران به ویژه اصحاب رسانه در ترویج سنت حسنه قرض‌الحسنه و بسترسازی برای حضور خیران ابراز کرد: توسعه این خدمات به ولی نعمتان عزیز مشهود است.

در ادامه نیز امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه باید بسترسازی لازم برای احیای سنت حسنه قرض‌الحسنه در جامعه صورت گیرد، خاطرنشان کرد: نباید سنت حسنه قرض‌الحسنه در جامعه فراموش شود.

حجت‌الاسلام سید یعقوب موسوی با بیان اینکه عمل به سنت قرض‌الحسنه موجب گره‌گشایی از کار نیازمندان و بخشودگی گناهان می‌شود، ادامه داد: باید زمینه‌های لازم برای ترویج قرض‌الحسنه در جامعه فراهم شده و زمینه‌های ربا در جامعه برچیده شود.

وی تصریح کرد: قرض‌الحسنه، از ابزارهای کمک به بهبود معیشت و گره‌گشایی از نیازمندان واقعی جامعه است و اهتمام در ارائه خدمت با هدف کسب رضایت مردم باقیات و صالحات به شمار می‌آید.

موسوی با اشاره به فعالیت خوب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بیان کرد: خدمات این بانک در دستگیری از آحاد مردم و توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه بسیار مؤثر است و اقدامات مثبت و مطلوب صورت گرفته نقش بسزایی در توسعه و ترویج بانکداری اسلامی در بستر قرض الحسنه ایفا می‌کند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید