اعتراض برخی متقاضیان استخدام پتروشیمی گچساران

اعتراض برخی متقاضیان استخدام پتروشیمی گچساران

 صبح امروز دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ برخی از افراد متقاضی برای استخدام در شرکت پتروشیمی گچساران جلوی فرمانداری این شهرستان دست به تجمع زدند که به گفته آنها شفاف نبودن برخی شرایط مندرج در دفترچه آزمون و همچنین پاسخگو نبودن مسئولان امر، دلیل اعتراض این افراد است.

به گزارش ایرنا، اعتراض این افراد بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی و سایت های محلی ظرف شبانه روز گذشته داشت.

اهالی روستای چهار بیشه سفلی و علیا و تعداد از کارگران سابق پتروشیمی گچساران طی ۲ روز گذشته در جلو فرمانداری و پتروشیمی گچساران تجمع کردند.

این تجمع کنندگان بیشتر برای دریافت استشهادنامه برای شرکت در ثبت نام در پتروشیمی تجمع می کنند.

یکی از متقاضیان در این زمینه به خبرنگار ایرنا افزود: تعدادی از جوانان متقاضی شغل در پتروشیمی گچساران هستند و مهلت ثبت نام تا روز ۲۵ آبان ماه ادامه دارد ولی متاسفانه با توجه به اینکه مدت هاست ساکن این شهر می باشیم برای دریافت استشهادنامه بومی شهرستان وقتی مراجعه می‌کنیم با ما موافقت نمی‌شود.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرده بود تمام ساکنین استان بومی تلقی می‌شوند، اما هم اکنون اینگونه نیست و مسئولین حرف های دیگری می زنند و متولیان امر صدور گواهی بومی را تأخیر انداختن تا مهلت ثبت‌نام به پایان برسد.
یکی دیگر از متقاضیان در این زمینه گفت: شهر دوگنبدان یک شهر مهاجرت‌‍ پذیر می باشد برای من که ۲۰ سال است در این شهر سکونت دارم ظلم است که غیر بومی تلقی شوم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مهلت ثبت نام در پتروشیمی گچساران گچساران رو به پایان است و انتظار می‌رود متولیان امر در ارائه استشهادنامه یا همان گواهی بومی با ما همکاری و اجازه دهند مراحل ثبت‌نام‌ها انجام بگیرد.
برخی از فعالان اجتماعی در شبکه های مجازی در چند روز گذشته گفتند: شرایط ثبت نام در پتروشیمی گچساران ستم به جوانان بیکار این شهرستان است و کسی که در قصد ثبت نام در شرکت پتروشیمی را دارد باید الزاماً سه ماه بیمه در پتروشیمی داشته باشد که این خود ظلم و جفا و خیانت به هزاران جوان گمنام اما خوشنام و مظلوم و تحصیل کرده گچساران است.

رییس شورای روستای چهار بیشه علیا افزود: با توجه به اینکه روستای چهار بیشه در نزدیگی پتروشیمی گچساران قرار دارد و در آینده سودی جز آلودگی و گرد و خاک برای مردم روستا ندارد سهم خاصی برای جذب اهالی این روستا برای ثبت نام در این شرکت نگذاشتند.

تیهمور اندیک ابراز کرد: برخی از اهالی این روستا بیش از ۳۰ سال در این منطقه سکونت دارد و با توجه به اینکه چندین ماه در پتروشیمی گچساران اشتغال داشتند ولی متاسفانه به دلیل اینکه کد ملی آنها متعلق به این شهرستان نیست نمی تواند ثبت نام کنند.

رییس شورای بخش مرکزی گچساران ابراز کرد: اهالی و جوانان بیکار برخی از روستاهای همجوار پتروشیمی گچساران در زمان راه اندازی این طرح به دلیل اینکه نفوذی نداشتند نتوانستند در این طرح بزرگ اقتصادی مشغول بکار شوند و این جفا می باشد که از این افراد برای جذب نیرو بکار گیری نشود.

احمد باهوش با بیان اینکه پتروشیمی گچساران در محدوده مراتع روستای چهار بیشه سفلی و عشایر می باشد ابراز کرد: شرایط ثبت نام در جذب نیرو در پتروشیمی گچساران عادلانه نبوده و از روند بکار گیری نیرو بصورت حجمی در این طرح بزرگ اعتراض داریم و خواستار سهمیه جداگانه برای اهالی این منطقه می باشیم.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: شرایط جذب نیرو در پتروشیمی گچساران بر اساس کد ملی و افراد دارای سابقه کار و بومی در این شرکت است.

صدراله چهره آزاد ابراز کرد: برخی افراد غیر بومی از استان های همجوار در زمان ساخت این طرح مشغول بکار بودند که با توجه به شرایط جذب نیرو شامل استخدامی در این طرح نمی شوند.

صبح امروز مردم اهالی روستای چهار بیشه در جلوی پتروشیمی گچساران اعتراض کردند.

گفتنی است ، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس طبق برنامه ریزی‌های انجام شده و با هدف کمک به ایجاد اشتغال پایدار و به منظور تکمیل کادر پیمانکاران حجمی پتروشیمی گچساران، از بین پرسنل پرتلاش شرکت‌هایی که در قالب پیمانکاری‌های مختلف در مجتمع پتروشیمی گچساران مشغول به کار بوده‌اند از طریق مصاحبه فنی، تخصصی، رفتاری و روانشناسی اقدام به جذب نیروی انسانی (پیمانکاری حجمی) می کند و مهلت ثبت نام تا ۲۵ آبان امسال است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید