افتتاح ۲۲۲ طرح اشتغالزای مددجویی در جویبار مازندران

افتتاح ۲۲۲ طرح اشتغالزای مددجویی در جویبار مازندران

اخبار مازندران : آزادسازی ۱۶هزار متر از سواحل مازندران

استاندار مازندران: ۱۶هزار مترمربع از سواحل مازندران، تاکنون آزادسازی شده است.

کارواشتغال به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، استاندار مازندران گفت: در ادامه نهضت آزادسازی سواحل در مازندران از ۲۲هزار متر سواحل اشغال شده، ۱۶هزار مترمربع تا کنون آزاد شده است.

حسینی پور افزود: از مابقی سواحل آزاد نشده، بخشی در اختیار نهاد‌های نظامی است که پیگیری‌ها برای رفع تصرف آن ادامه دارد و قسمتی دیگر که در اختیار بخش خصوصی است با پیگیری‌های حقوقی در آستانه آزاد شدن قرار دارند.

استاندار مازندران تاکید کرد: هیچ منطقه‌ای آزاد نشده، حتی یک وَجَب در ساحل نمی‌مانَد و چنانچه اصرار در عدم عقب نشینی در تاریخ لحاظ شده مشاهده شود تخریب، پایانی برای آن مناطق و احداثی‌ها خواهد بود.

حسینی پور تصریح کرد: گزارش دقیق آزادسازی‌های نوار ساحلی مازندران به مردم داده خواد شد و در کنار آزادسازی، زیباسازی سواحل آزاد شده از الویت‌های کاری این ستاد است که با توافق منابع طبیعی و شهرداری‌ها این اماکن در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است و سواحل در مناطق غیرشهری هم بخشداری‌ها متولی زیباسازی آن هستند.

وی در پایان از راه اندازی جنبشی جهت مقابله با جنگل خواری سخن گفت و خاطر نشان کرد: پس از آزادسازی سواحل، رسیدگی به تخلفات در جنگل‌ها اقدام بعدی است که با دستور رییس جمهور اجرایی خواهد شد.


محدودیت ایجاد اتاق بازرگانی در شهرستان‌ها در مرحله حذف

قانون محدودیت ایجاد اتاق بازرگانی درشهرستان‌ها برداشته می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، رئیس فراکسیون تسهیل تجارت داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی، از بررسی اصلاح قانون ایجاد شعبه و اتاق‌های مستقل بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی در شهرستان‌هایی که قابلیت راه اندازی دارند، خبر داد.

رضا حاجی پور امروز در آیین افتتاح دفتر اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی شهرستان آمل گفت، لایحه این قانون به مجلس شورای اسلامی وصول و در کمیسیون صمت در حال بررسی است.

حاجی پور با بیان اینکه در روز‌های آینده و پس از تکمیل بررسی‌های کارشناسی در کمیسیون، در صحن علنی مجلس مطرح تا شرایط اصلاحی آن تصویب و تسهیل شود افزود: در صورت بررسی و تصویب نهایی این قانون، شهرستان‌هایی که خارج از مرکز استان هستند و قابلیت ایجاد اتاق بازرگانی مستقل بدون نظارت و دخالت اتاق‌های بازرگانی مراکز استان‌ها ایجاد شود.

نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی همچنین، به ظرفیت بیش از ۷۰درصدی صادرات سالانه مازندران از این شهرستان به خارج از کشور اشاره کرد و با اشاره به اینکه حدود ۴۳درصد صنعت مازندران در شهرستان آمل وجود دارد، خاطرنشان کرد: ایجاد دفتر مستقل اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی در شهرستان آمل از مطالبه جدی و به حق تولیدکنندگان و صنعتگران آملی در سال‌های اخیر بوده است.

حاجی پور تصریح کرد: در جلسات متعددی که با همراهی تولیدکنندگان و صنعتگران آملی با شافعی رییس و معاون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شد، توافق‌های کتبی ون‌هایی مبنی بر اینکه آمل قابلیت ایجاد اتاق مستقل بازرگانی را دارد، داده شد که امیدواریم سازوکار اجرایی آن نیز ابلاغ شود.


کمک بیش از ۲میلیارد تومانی حامیان نوشهری به ایتام

حامیان نوشهری بیش از ۲میلیارد تومان به ایتام و فرزندان طرح محسنین کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، رئیس کمیته امداد نوشهر گفت: حامیان طرح ایتام و محسنین در شهرستان نوشهر در ۱۰ ماهه سال جاری، دو میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان به فرزندان ایتام و محسنین مساعدت کردند.

بهرام کیاکجوری افزود: یکی از طرح‌های ماندگار کمیته امداد، طرح اکرام ایتام و محسنین است که مورد استقبال مردم نیک اندیش قرار گرفته است و در این سال‌ها مردم نیکوکار شهرستان با ثبت نام در این طرح و انتخاب ایتام و محسنین، حامی معنوی آنان شده و با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود بصورت ماهیانه از فرزندان تحت پوشش خود حمایت می‌کنند.

 

رئیس کمیته امداد نوشهر تصریح کرد: در حال حاضر۳۸۰۰ حامی نیکوکار در این شهرستان از ایتام وفرزندان طرح محسنین حمایت می‌کنند که ۱۲ نفر از حامیان مقیم خارج از کشور هستند.

وی بیان داشت: این تعداد از حامیان از ۳۸۵نفر از ایتام و محسنین را تحت حمایت معنوی خود قرار داده و هرماه با کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود به آنان مساعدت دارند.

کیاکجوری گفت: در ۱۰ ماهه سالجاری حامیان طرح اکرام و محسنین این شهرستان مبلغ یک میلیارد و ۹۳۲میلیون تومان بصورت نقدی و مبلغ ۱۸۷میلیون و ۶۹۶هزار تومان بصورت غیرنقدی به فرزندان معنوی خود کمک کردند.

وی ادامه داد: کمک‌های حامیان در بخش‌های تحصیلی، لوازم التحریر، درمانی و بهداشتی، مسکن، جهیزیه، لوازم ضروری زندگی و معیشتی و. بوده است.

کیاکجوری با تقدیر از همراهی مردم نیکوکار گفت: مردم نوعدوست می‌تواننددر طرح امواجی از بهشت به نیت اموات و بازماندگان خود و طرح هر کارمند یک حامی، می‌توانند در طرح اکرام ومحسنین مشارکت داشته و با حمایت‌های معنوی خود از فرزندان ایتام و محسنین و با کمک‌های خیرخواهانه خود، آرامش و خوشبختی را سهم زندگی خود و خانواده شان قرار دهند.


توزیع ۴۷سری لوازم خانگی بین مددجویان سوادکوه

۴۷سری لوازم خانگی بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سوادکوه توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، رئیس کمیته امداد سوادکوه گفت:۴۷سری لوازم ضروری زندگی بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

علیرضا عابدی فیروزجایی افزود: یکی از نیاز‌های شناسایی شده مددجویان لوازم ضروری زندگی بوده که با کمک خیرین و کمیته امداد تعداد ۴۷قلم کالای ضروری شامل ۱۰دستگاه آبگرمکن، ۲۲دستگاه بخاری گازی، پنج دستگاه اسپیلیت، ۱۰دستگاه اجاق گاز بین مددجویان این شهرستان به ارزش ۱۵۰میلیون تومان توزیع شده است.

رئیس کمیته امداد سوادکوه تصریح کرد: نیاز سنجی، بررسی استحقاق و اولویت بندی نیاز مددجویان در راستای دستگیری از جامعه هدف تحت حمایت از برنامه‌های این نهاد است.

وی بیان داشت:در واحد مشارکت کمیته امداد پس از دریافت نیاز‌ها از حوزه حمایت، نسبت به پیگیری مشکلات در حوزه‌های مختلف اقدام می‌شود.

عابدی گفت: در سوادکوه دوهزار نفر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.


افزایش بودجه رتبه بندی معلمان به ۴۰هزار میلیارد تومان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در رامسر: بودجه رتبه بندی معلمان به ۴۰هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز احمدنژاد در رامسر گفت:کمیسیون تلفیق مجلس بودجه پیش بینی شده رتبه بندی معلمان را از ۲۵هزار میلیارد تومان به ۴۰هزار میلیارد تومان افزایش داد.

قاسم احمدی لاشکی با اظهار تأسف از طولانی شدن رتبه بندی معلمان افزود: رتبه بندی در حال نهایی شدن است و پیش بینی می‌شود این طرح قبل از سال به معلمان هدیه شود.

برای ساخت مدرسه خیرساز در رامسر ۲۰میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.


افتتاح ۲۲۲ طرح اشتغالزای مددجویی در جویبار

۲۲۲طرح اشتغالزایی مددجویی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی در جویبار بهره برداری شد.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران؛ ۲۲۲طرح اشتغالزایی مددجویی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی در بخش‌های صنعتی و کشاورزی در جویبار بهره برداری شد.

از این تعداد سه واحد گلخانه پرورش خیار با سرمایه گذاری ۱۰میلیارد و ۵۲۰میلیون تومانی و اشتغالزایی ۲۷۸نفر امروز افتتاح شد.

همچنین با مشارکت بسیج سازندگی و کمیته امداد این شهرستان یک واحد مسکونی برای یک بانوی بی سرپرست ساخته و امروز درمراسمی تحویل شد.

برای ساخت این واحد مسکونی در ۷۵مترمربع مساحت ۲۵۰میلیون تومان هزینه شده است.

همچنین امروز طرح ساماندهی گلزار هفت شهید روستای مشک آباد جویبار با حضور خانواده‌های شهدا افتتاح شد.

برای ساخت و راه اندازی این گلزار ۲۵۰میلیون تومان هزینه شده است.

روستای مشک آباد شامل دو روستای بالا و پایین محله است که هفت شهید سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید