افزایش تدریجی دمای هوا از فردا در گیلان-دیدار استاندار با نماینده ولی فقیه در گیلان-ورود بیش از ۴۰۰ هزار خودرو به گیلان

افزایش تدریجی دمای هوا از فردا در گیلان-دیدار استاندار با نماینده ولی فقیه در گیلان-ورود بیش از ۴۰۰ هزار خودرو به گیلان

افزایش تدریجی دمای هوا از فردا
کارشناس هواشناسی گیلان از تداوم بارش‌ها خبر داد و گفت: از فردا از شدت سرما کاسته می‌شود.

افزایش تدریجی دمای هوا از فردابه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: در حال حاضر آسمان گیلان غالبا ابری و مه آلود است و در نواحی جلگه‌ای بارش باران و در ارتفاعات هم به شکل پراکنده شاهد برف هستیم.
سمانه نگاه افزود: الگوی نقشه‌های هواشناسی حاکی از این است که از ظهر امروز به تدریج این سامانه بارشی و سرد تا حدی تضعیف شده و البته کماکان بارش‌ها به شکل پراکنده تا اواخر امشب در نواحی مختلف استان ادامه خواهد داشت.
وی گفت: همچنین در نواحی جلگه‌ای بارش باران و در ارتفاعات بارش برف را پیش بینی کردیم.
کارشناس هواشناسی گیلان ادامه داد: به تدریج از فردا با خروج این توده هوای سرد تا حدی از شدت سرمای هوا کاسته خواهد شد و از فردا پنجشنبه تا اواسط هفته آینده روند تدریجی افزایش نسبی دما را برای گیلان پیش بینی می‌کنیم.
سمانه نگاه تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که برای فردا و روز جمعه به تناوب تحت تاثیر عبور جریانات ناپایدار قرار داریم و بنابراین در نقاط مختلف استان شرایط برای وقوع رگبار باران، رعد و برق و احتمال تگرگ محیا است.
وی گفت: بارش‌ها به ویژه در اواخر وقت فردا در برخی از نقاط استان می‌تواند شدید باشد بنابراین توصیه می‌کنیم که از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز شود.
کارشناس هواشناسی گیلان افزود: دریا به تدریج از امروز از ارتفاع موج آن کاسته خواهد شد و برای فردا برای انجام فعالیت‌های دریایی با احتیاط مناسب خواهد بود و نکته دیگر اینکه برای فردا و به ویژه ساعات عصر و شب سرعت وزش باد می‌تواند در بخش‌هایی از استان افزایش پیدا کند.
سمانه نگاه خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اسب وونی تالش با ۸ درجه سانتی گراد زیر صفر و منجیل با دمای ۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند.
به گفته کارشناس هواشناسی گیلان دمای فعلی هوای رشت مرکز استان ۵ درجه و رطوبت نسبی درحدود ۱۰۰ درصد است.


دیدار استاندار با نماینده ولی فقیه در گیلان
استاندار صبح امروز با حضور در بیت آیت الله فلاحتی، نماینده ی، ولی فقیه در گیلان و امام جمعه‌ی رشت، رحلت جانگداز آیت الله سید مجتبی رودباری از علمای برجسته‌ی استان را تسلیت گفت.

دیدار استاندار با نماینده ولی فقیه در گیلانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ نماینده ی ولی فقیه در گیلان در این دیدار با تجلیل از سلوک اخلاقی و سیره‌ی عملی آیت الله رودباری رحمت الله علیه فقدان این روحانی فقیه و زاهد را برای مردم گیلان ثلمه‌ی جبران ناپذیری عنوان کرد و افزود: رحلت این عالم جلیل القدر، خلا بزرگی در جامعه‌ی روحانیان و حوزه‌های علمیه‌ی استان ایجاد کرد و تکدر خاطر و تاسف فراوان علاقه‌مندان به این روحانی جلیل القدر را سبب شد.
آیت الله فلاحتی در ادامه‌ی سخنانش با زودگذر خواندن این دنیای مادی بر ضرورت اخلاق مداری و بهره گیری از فیوضات معنوی در این سرای فانی تاکید کرد و به مجموعه‌ی مدیران و مسئولان نظام اسلامی در گیلان توصیه کرد: از فرصت‌های پیش آمده برای خدمتگذاری به مردم نهایت بهره را بیرند و همواره تلاش کنند با تسهیل امور و گره گشایی از کار مردم، خاطراتی فراموش نشدنی و توشه ایی قابل قبول برای خود باقی بگذارند.
استاندار نیز در این دیدار با تسلیت درگذشت آیت الله رودباری، سیره‌ی اخلاقی این روحانی برجسته را الگوی مناسبی برای آحاد جامعه‌ی اسلامی بویژه مسئولان و خدمتگذاران دولتی عنوان کرد و گفت: الگو پذیری از سیره‌ی عملی روحانیان برجسته و زاهد، زمینه ساز توفیق مسئولان در روند ایفای رسالت‌های محوله است و این مهم باید از سوی تمامی مدیران اجرایی مدنظر و مورد توجه قرار گیرد.
دکتر اسدالله عباسی همچنین گزارشی از تدابیر اتخاذ شده برای تامین و تضمین ارزاق عمومی مردم در ایام نوروز و تسهیل در روند عبور و مرور و ارایه خدمات سفر به گردشگران نوروزی استان ارائه کرد و گفت: به تمامی فرمانداران شهرستان‌های ۱۷ گانه و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی دستور داده با پایش و نظارت‌های مستمر بازار و عرضه‌ی انواع خدمات در سراسر استان، زمینه‌ی رفاه و رضایت مردم و گردشگران نوروزی گیلان را فراهم نمایند.


ورود بیش از ۴۰۰ هزار خودرو به گیلان
فرمانده انتظامی گیلان گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون ۴۸۵ هزار دستگاه خودروی مسافرین وارد گیلان شده است.

ورود بیش از ۴۰۰ هزار خودرو به گیلانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ سردار عزیز اله ملکی در بازدید از ورودی شرقی گیلان در گلوگاه چابکسر با بیان اینکه از آغاز طرح نوروزی تاکنون ۴۸۵ هزار دستگاه خودروی مسافرین وارد گیلان شده است افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در طول ایام نوروز ۹۱۵ تیم گشت خودرویی، موتوری و پیاده در حال خدمت رسانی هستند تصریح کرد: از مسافرینی که در محور‌های مواصلاتی استان در حال تردد هستند می‌خواهیم عجله نکرده و سرعت مطمئنه را مدنظر قرار دهند.
سردار ملکی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های پلیس مناطق مسکونی است گفت: به همین منظور امسال با تدبیر فرمانده نیروی انتظامی ۶۰۰ نفر نیرو به استان تزریق شده و تلاش می‌کنیم ماموریت خود را به نحو مطلوب انجام دهیم.


 پیج تخصصی اینستاگرام اخبار گیلان را دنبال کنید :

https://www.instagram.com/gile_khabar

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید