افزایش تعداد شهر‌های قرمز کرونایی در گیلان، شهر آبی نداریم

افزایش تعداد شهر‌های قرمز کرونایی در گیلان، شهر آبی نداریم

با افزایش تعداد بستری‌های کرونایی در استان گیلان

افزایش تعداد شهر‌های قرمز کرونایی در گیلان، شهر آبی نداریم

شهر‌های رودبار، رودسر، شفت و لاهیجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : با افزایش تعداد بستری‌های کرونایی در مراکز درمانی گیلان به ۲۸۰ نفر ، شهر‌های رودبار ، رودسر ، شفت و لاهیجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

دکتر فردین مهرابیان با اشاره به ۶ شهر رشت ، بندرانزلی ، سیاهکل ، خمام ، لنگرود و رضوانشهر در وضعیت نارنجی ، افزود: همچنین شهر‌های فومن ، ماسال ، املش ، آستارا ، آستانه اشرفیه ، صومعه سرا و تالش هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه هیچ شهری در گیلان دیگر آبی نیست و آمار ابتلا به کرونا دوباره در حال افزایش است، افزود: برای کاهش سرعت ابتلا به این بیماری ویروسی ، شهروندان حتما برای حضور در اجتماعات از ماسک استفاده کرده و برای دریافت نوبت‌های تکمیلی واکسن کرونا اقدام کنند.


مهلت جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی از رودخانه‌های لنگرود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود، ۳ روز به دستگاه‌های مربوط فرصت داد رودخانه‌های این شهرستان را از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی کنند.

سید هاشم میرحسینی با تاکید بر اینکه یکی از مصادیق بارز حقوق عامه، موضوع حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب زیست محیطی، از جمله نجات رودخانه‌های درگیر با گیاه مهاجم سنبل آبی در شهرستان لنگرود است، گفت: این مسئله تهدید جدی علیه محیط زیست است و با قاطعیت در دستورکار و پیگیری مستمر این دادستانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه بازدید از تالاب و رودخانه‌های لنگرود یکی از مقاصد گردشگرانی است که به این شهرستان سفر می‌کنند، افزود: حفظ محیط زیست و جمع آوری و پاکسازی کامل گیاه سنبل آبی بسیار اهمیت دارد و دادستانی با قاطعیت بر آن نظارت می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود گفت: در صورت ترک فعل و سهل انگاری، با مسئولانی و مدیرانی که به وظیفه خود عمل نکنند برخود قانونی خواهد شد.

حسین جهش، سرپرست محیط زیست شهرستان لنگرود هم گفت: امسال، ۱۰۰ میلیون تومان به جمع آوری سنبل آبی در این شهرستان اختصاص داده شد.

وی افزود: در حال حاضر کیلومتر‌ها از رود خانه‌های شهرستان لنگرود مورد تهاجم سنبل آبی قرار گرفته است.


برداشت ماشینی برنج در لاهیجان

برداشت ماشینی برنج در روستای شِکاکم لاهیجان آغاز شد.

 مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان گفت: قربان یگانه ، کشاورز اهل روستای شِکاکم این شهرستان، برداشت ماشینی برنج را در یک هکتار شالیزارش آغاز کرد. 

گودرز کمال پور افزود: این کشاورز لاهیجانی ۲۹ فرودین نشا برنج را با کاشت بذر‌های رقم کیفی هاشمی در شالیزارش انجام داد.

وی با بیان اینکه لاهیجان ، ۲۳ هزار و ۸۱۶ هکتار شالیزار دارد، پیش بینی کرد: بیش از ۹۰ درصد از شالیزار‌های این شهرستان امسال به صورت ماشینی برداشت شود.


زیبایی هوای مرداد ماه با بارش‌های تابستانی در گیلان

بارش باران در بیشتر مناطق گیلان تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

 مدیرکل هواشناسی گیلان گفت : آسمان بیشتر مناطق استان در حال حاضر ابری است و در برخی مناطق گیلان، به ویژه مناطق کوهستانی باران می‌بارد که این وضعیت تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.
محمد دادرس ، وزش باد، مه آلودگی هوا و احتمال رعد و برق را از پدیده‌های جوی در این مدت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دریای خزر با کاهش ارتفاع موج ، از عصر امروز به تدریج و با احتیاط ، برای فعالیت های دریانوردی و شنا مناسب است ، اضافه کرد: همچنین ۳ روز نخست هفته آینده، دریای خزر با ارتفاع موج ۱۰ تا ۴۰ سانتی متر ، برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا مناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان خنک‌ترین منطقه استان در شبانه روز گذشته را اسب وونی با ۱۳ درجه سانتی گراد و گرم‌ترین منطقه را املش با ۳۲ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

محمد دادرس گفت : دمای فعلی رشت، مرکز گیلان ۲۷ درجه سانتی گراد است که در گرم‌ترین ساعت به ۲۹ درجه سانتی گراد هم خواهد رسید و رطوبت این شهر شمالی ۹۰ درصد است.


قتل پدر و نامادری در سنگر

جوان ۲۶ ساله پدر و نامادری اش را در بخش سنگر رشت به قتل رساند.

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: جوان ۲۶ ساله‌ای در روستای گیساوندان بخش سنگر رشت، پدر و نامادری خود را با داس به قتل رساند.

سرهنگ رسول زاده با اشاره به همدستی همسر قاتل ، افزود: ماموران آگاهی، قاتل را که پس از فرار از صحنه جرم، دوباره به روستای گیساوندان برگشته بود دستگیر کردند.

وی گفت: قاتل پس از بررسی و تحقیقات فنی پلیس به قتل پدر ۴۷ ساله و نامادری ۵۱ ساله خود اعتراف کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان علت قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.


حدانگاری ۹۰ درصدی اراضی ملی گیلان

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد از اراضی ملی گیلان حدنگاری شده است.

حسن بابایی در نشست شورای قضایی گیلان با اعلام خبر حدانگاری ۹۰ درصدی اراضی ملی گیلان افزود: در تلاشیم تا حدنگاری امور اراضی زراعی گیلان هم تا حد زیادی پیشرفت داشته باشد.
وی با اشاره به موقعیت سرزمینی خاص گیلان گفت: باید با رعایت حقوق مردم و دقت نظر ویژه حدنگاری اراضی زراعی انجام گیرد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حدنگاری اراضی زراعی را از سال گذشته شروع کردیم و تا امروز ۶ درصد از کل اراضی زراعی کشور تثبیت شده است.
حسن بابایی اضافه کرد: برای استان‌ها برنامه ریزی‌های خاصی انجام شده تا در مدت زمان معقولی حدنگاری اراضی زراعی را انجام دهیم.


منبع : خبرگزاری صداوسیمای مرکز استان گیلان


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید