افزایش ۱۰۲ درصدی ثبت اشتغال در سامانه رصد وزارت کار

افزایش ۱۰۲ درصدی ثبت اشتغال در سامانه رصد وزارت کار

افزایش ۱۰۲ درصدی ثبت اشتغال در سامانه رصد وزارت کار

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور از افزایش ۱۰۲ درصدی ثبت اشتغال استان مازندران در سامانه رصد وزارت کار در سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش کارواشتغال از صداوسیما :  معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در سلمانشهر از افزایش ۱۰۲ درصدی ثبت اشتغال استان در سامانه رصد وزارت کار در سال گذشته خبر داد و گفت: اگر این امر به نحو احسن روبه جلو عمل کند می‌توانیم پیش بینی کنیم در مازندران تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

کوشش تبار افزود: نگرش اقتصادی و همچنین فضای صادرات باید تغییر و با اهداف کشور‌های همسایه نزدیکتر شود، باید حمایت از جوانان دانش بنیان یکی از اولویت اصلی مدیران باشد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور همچنین به بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی کشور برای اشتغال، دانش بنیان‌ها و تولید اشاره کرد.

کوشش تبار با بیان اینکه همه استانداران و فرمانداران باید از این فرصت بودجه کشور از تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ استفاده کنند افزود: فقط ۵ هزار میلیارد تومان بودجه، فرصتی است که برای دانش بنیان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: دولت و مجلس برای تحقق شعار سال از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.


 

 برد رایکا در دربی شمالی‌ها

تیم رایکای بابل در هفته بیست و هشتم لیگ یک فوتبال در دیداری حساس عصر امروز شهرداری آستارا را شکست داد.

 در چارچوب هفته بیست و هشتم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور دو تیم شهرداری آستارا و رایکا بابل عصر امروز در ورزشگاه وحدت آستارا به مصاف هم رفتند.

شاگردان پیروز قربانی در تیم رایکا پس از برد مقتدرانه هفته گذشته مقابل پارس جنوبی، امروز هم تیم شهرداری آستارا را شکست دادند.

امیر محمد منصف در این دیدار برای رایگانی بابل یک گل به ثمر رساند و عارف حاجی عیدی از رایکا کارت قرمز دریافت کرد و از بازی اخراج شد.

تیم رایگانی بابل هم اکنون با ۳۱ امتیاز و شهرداری آستارا با ۳۶ امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های شانزدهم و دهم جدول قرار دارند.


رفع تصرف بیش از ۹ هزار متر مربع از زمین های ملی درکیاسر

رییس کل دادگستری مازندران از آزاد سازی بیش از ۹ هزار متر مربع از اراضی ملی در حوزه قضایی کیاسر خبر داد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت:  با دستور به موقع رییس حوزه قضایی کیاسر ۹ هزار و ۳۰۰ متر مربع از اراضی ملی درمنطقه چهار دانگه بخش کیاسررفع تصرف شد.

حجت الاسلام اکبری افزود: این اراضی با ارزش توسط افراد سود جو مورد تصرف قرار گرفته بود که در راستای حفظ انفال با همکاری ادارات مرتبط از جمله منابع طبیعی و نیروی انتظامی، اراضی مورد نظر رفع تصرف و به عرصه ملی باز گشت.

او تاکید کرد: جلوگیری از هرگونه تعرض، تعدی و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی و نیز پیشگیری از آن عزم و اراده جدی مدیران همه دستگاه‌های ذی ربط را می‌طلبد و آزاد سازی تصرفات غیرقانونی انجام شده از اراضی ملی و طبیعی از اولویت‌های مجموعه قضایی استان مازندران است.


صدور ۱۲ مجوز گلخانه تجاری در بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل از صدور ۱۲ مجوز گلخانه تجاری در نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد.

 مدیر جهاد کشاورزی بابل با بیان اینکه فضای کشت گلخانه‌ای شهرستان بابل ۱۳.۵۲ هکتار است، گفت: ۴۹۸ نفر گلخانه دار در این شهرستان فعالیت دارند.

محسن علی گل زاده افزود: گلخانه‌های در حال بهره برداری این شهرستان شامل گلخانه گل و گیاهان زینتی به مساحت ۱۰.۶۲ هکتار با فعالیت ۴۴۹ نفر، گلخانه سبزی و صیفی در سطح  ۱.۸۵ هکتار با فعالیت ۳۵ نفر، گلخانه لیموترش در سطح ۰.۷۴ هکتار با فعالیت ۱۰ نفر و گلخانه گیاهان دارویی در ۰.۳۱ هکتار با  فعالیت ۴ نفر می‌شوند.

او درباره صدور مجوز گلخانه‌ها در مقیاس  کوچک در این شهرستان، گفت: ۱۵۳ فقره مجوز تاسیس به مساحت ۳۳ هزار و ۶۳۵ متر مربع و ۱۰۶ مجوز بهره برداری پارسال در سطح ۱۹ هزار و ۳۵۳ متر مربع صادر شد.

علی گل زاده افزود: هشت مجوز تاسیس گلخانه تجاری به مساخت ۲۱ هزار و ۷۲۷ متر مربع و ۴ مجوز بهره برداری گلخانه تجاری پارسال   در نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان صادر شد.

او گفت: افزایش چند برابری تولید در واحد سطح نسبت به کشت در فضای باز، تولید در تمام فصل ها، ایجاد اشتغال و درآمد فعالان بخش کشاورزی و امنیت غذایی پایدار، ارزش افزوده بالا به سبب تولید بیشتر و ثبات قیمتی آن در بازار و مصرف بهینه منابع آبی و افزایش بهره‌وری از مهمترین مزایای کشت گلخانه‌ای است.


توسعه کشت گیاهان دارویی در زمین های شیبدار بهشهر

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر: ۱۵۰ هکتار اراضی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد.

غلامرضا قنبری با بیان اینکه  ۱۵۰ هکتار  اراضی شهرستان بهشهر به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد، گفت: امسال ۲۹ تن گیاهان دارویی در این شهرستان تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با اشاره به اینکه گل گاو‌زبان، مریم گلی، سیاه دانه، رزماری و زعفران گیاهان دارویی کشت شده در این شهرستان است که گل گاو زبان با ۵۲ هکتار بیشترین مساحت از کشت گیاهان دارویی را به خود اختصاص داد، افزود: کشت گل محمدی در اراضی شیبدار این شهرستان نیز توسعه قابل توجهی داشت.

او گفت: حدود ۲۸ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گل محمدی اختصاص دارد که ۷۰ تن گل‌تر و ۲۲۰ لیتر گلاب از آن بهره برداری شد.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر ادامه داد: رزماری، زوفا، سیاه دانه، به لیمو و آلوئه ورا از جمله گیاهان دارویی هستند که در ۲۲ هکتار از اراضی مناطق دشت این شهرستان کشت شد و حدود ۱۳ تن تولید به همراه داشت.


مازندران پیشرو در اجرای طرح نسخه الکترونیک

مازندران در اجرای طرح نسخه الکترونیک در سطح کشور پیشرو است.

 طرح نسخه نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی مازندران از اول دی ماه اجرایی شد، طرحی که با اجرای درست آن مزایای زیادی به همراه خواهد داشت.

استان مازندران به همراه چند استان دیگر با تحقق صد در صدی این برنامه در فروردین سال جاری پیشتاز نسخه الکترونیک است  بطوریکه روزانه ده هزار نسخه الکترونیک در مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان مازندران صادر می‌شود.

هرچند این طرح در ابتدای راه خود قرار دارد حتما بامعایبی همراه است به همین منظور برای رفع معایب تفاهم نامه‌ای با علوم پزشکی استان امضا شد.


قیمت انواع برنج در بازار مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران قیمت انواع برنج در بازار استان را اعلام کرد.

مجید بهادری درباره میانگین قیمت عمده فروشی برنج به همراه قیمت شلتوک استان، گفت: قیمت هر کیلو برنج سفید طارم محلی و هاشمی ۷۱۵ هزار ریال، شیرودی ۴۰۵ هزار ریال، ندا ۳۸۵ هزار ریال، فجر ۴۹۵ هزار ریال و کشت دوم بینام ۷۹۰ هزار ریال است که در بازار خرید و فروش می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: قیمت شلتوک طارم نیز در بازار ۳۷۰ تا ۳۹۰ هزار ریال، شیرودی ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار ریال، فجر ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار ریال و ندا ۲۲ تا ۲۳۰ هزار ریال است.

وی سطح شالیزار‌های استان را ۲۱۵ هزار هکتار بیان کرد و گفت: مازندران ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

منبع : خبرگزاری صداوسیما


برای دیدن بیشتر اخبار مازندران کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-مازندران/


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید